Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du vet själv att det inte står i bibeln något om "Jehovas vittnens organisation".
Då så.
Citera
2023-04-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Det är intressant att du vägrar godta vittnesmål från första person,

Menar du dig själv?

Citat:
men accepterar läran om överlappande generationer som ju i praktiken är en muntlig tradition?
Dessutom var du nog själv med på den sammankomsten. Hursomhelst har jag inget som helst problem med att du skriver här - tvärtom bereder det mig nöje att läsa diskussionerna - men du skulle få stora problem om äldste läste vad du gör här. Framförallt om du inte slutade efter deras uppmaning, då skulle du riskera att åka ut för att du inte respekterar gudagiven myndighet, som det så vackert kallas när äldstebröderna drar någon i örat.

Du gav inget bevis för att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback, så jag antar att du ljuger?
Citera
2023-04-29, 20:36
Medlem
Citat:
Då så.

Exakt, du har inget att komma med förutom dina egna subjektiva bedömningar om vad som är rätt och fel.
Citera
2023-04-29, 20:39
Medlem
Citat:
Exakt, du har inget att komma med förutom dina egna subjektiva bedömningar om vad som är rätt och fel.
"Då så" som i "då så, du har kan inte påvisa från bibeln att det är fel att lämna Jehovas vittnen.
Citera
2023-04-29, 20:43
Medlem
Citat:

Menar du dig själv?

Du gav inget bevis för att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback, så jag antar att du ljuger?

Ja, jag menar i det här fallet mig själv.
Du är inkonsekvent om du vägrar godta mitt vittnesmål om sådant du själv hört med egna öron, men sväljer doktrinen om "överlappande generationer" (alltså en muntlig tradition) med hull och hår, men du kanske inte tror på den?
Citera
2023-04-29, 20:43
Medlem
Citat:
"Då så" som i "då så, du har kan inte påvisa från bibeln att det är fel att lämna Jehovas vittnen.

Menar du att det inte är fel att lämna den kristna församlingen enligt bibeln?

Kom ihåg du sade: "påvisa från bibeln", så låt oss påvisa från bibeln att det är rätt att lämna den kristna församlingen.
Citera
2023-04-29, 20:45
Medlem
Citat:
Menar du att det inte är fel att lämna den kristna församlingen enligt bibeln?

Kom ihåg du sade: "påvisa från bibeln", så låt oss påvisa från bibeln att det är rätt att lämna den kristna församlingen.
vilken den kristna församlingen är blir en helt annan diskussion.
Nu handlade det om att lämna jehovas vittnen. Slingra dig inte.
Citera
2023-04-29, 20:47
Medlem
Citat:
Citat:

Menar du dig själv?

Citat:
Ja, jag menar i det här fallet mig själv.
Du är inkonsekvent om du vägrar godta mitt vittnesmål om sådant du själv hört med egna öron, men sväljer doktrinen om "överlappande generationer" (alltså en muntlig tradition) med hull och hår, men du kanske inte tror på den?

Menar du att detta är bevis på att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?
Citera
2023-04-29, 20:50
Medlem
Citat:
Nu handlade det om att lämna jehovas vittnen. Slingra dig inte.

Du vet väl vad bibeln säger om att "lämna den kristna församlingen"?

Läs 1 Kor kapitel 5.
Citera
2023-04-29, 20:50
Medlem
Citat:
Menar du att detta är bevis på att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?
Både du och jag vet att det är sant, men jag föreslår att vi lämnar det och hoppas att du aldrig behöver erfara att jag hade rätt.
Citera
2023-04-29, 20:51
Medlem
Citat:
Du vet väl vad bibeln säger om att "lämna den kristna församlingen"?

Läs 1 Kor kapitel 5.

Jag repeterar:
Nu handlade det om att lämna jehovas vittnen. Slingra dig inte
Citera
2023-04-29, 20:51
Medlem
Citat:
Både du och jag vet att det är sant, men jag föreslår att vi lämnar det och hoppas att du aldrig behöver erfara att jag hade rätt.

Du föreslår att vi lämnar det, eftersom du vet att jag har rätt, och du har fel.

Om du hade haft rätt så hade du citerat Jehovas vittnens litteratur, men du kan inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in