2022-09-17, 14:30
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så du har ingen församling och inga äldste? Och du pekar finger åt Jehovas vittnen?

Vem är det som följer bibeln egentligen?

"låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:25 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ni har väl tillsyningsmän? Varför förstår du inte Jesus liknelse då?

Du sade: "jag menar att jag har många städer under mig enligt liknelsen om talenterna"

Hur menar du? Har du en församling eller inte?
Citera
2022-09-17, 14:34
Medlem
Citat:
Du sade: "jag menar att jag har många städer under mig enligt liknelsen om talenterna"

Hur många församlingar besöker en av era krets/områdestillsyningsmän? Jag har inte EN församling/stad under mig.
Citera
2022-09-17, 14:49
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Jag har inte EN församling/stad under mig.

Hur många församlingar har du under dig då?

Är du någon slags präst eller biskop?

Är dina undersåtar fullkomliga och aldrig gör något fel? Med tanke på att du hela tiden anklagar Jehovas vittnen.

Eller är det så att dina undersåtar ändå gör fel, men du vill inte avslöja detta på Flashback? Men du har inget problem att belysa problem som Jehovas vittnen har? Är inte detta dubbelmoral?

Är du själv fullkomlig och aldrig gör fel?

Jag tror knappast du kommer att svara på dessa frågor uppriktigt och ärligt .
Citera
2022-09-17, 17:18
Medlem
Citat:
Hur många församlingar har du under dig då?

Är du någon slags präst eller biskop?

Är dina undersåtar fullkomliga och aldrig gör något fel? Med tanke på att du hela tiden anklagar Jehovas vittnen.

Eller är det så att dina undersåtar ändå gör fel, men du vill inte avslöja detta på Flashback? Men du har inget problem att belysa problem som Jehovas vittnen har? Är inte detta dubbelmoral?

Är du själv fullkomlig och aldrig gör fel?

Jag har inte räknat hur många själar det gäller.

Har du inte läst Bibeln? Nä just det, du läser bara VTs propaganda.

Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden. Upp 5:10

Ni lär människorna fel om de 144 000. Ovanstående gäller icke-judar. Och de behöver inte vänta tills de kommer till himlen. Det står ju att de ska regera över jorden. De som ska styra över judarna är de tolv apostlarna. Jag förvaltar mitt pund.

Ditt problem när du bara läser det jag skriver till dig och inte ser att jag kritiserar andra också.

Alla ska eftersträva fullkomlighet, men ni ändrar inte uppfattning utan håller fast vid samma gamla lögner. Precis som de flesta andra kristna kyrkor, även om enskilda kan komma till insikt och ändra uppfattning.

Du är inte ärlig mot dig själv. Du fortsätter förneka sanningen och tro på lögner.
Citera
2022-09-17, 17:27
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Jag har inte räknat hur många själar det gäller.

Har du inte läst Bibeln? Nä just det, du läser bara VTs propaganda.

Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden. Upp 5:10

Ni lär människorna fel om de 144 000. Ovanstående gäller icke-judar. Och de behöver inte vänta tills de kommer till himlen. Det står ju att de ska regera över jorden. De som ska styra över judarna är de tolv apostlarna. Jag förvaltar mitt pund.

Ditt problem när du bara läser det jag skriver till dig och inte ser att jag kritiserar andra också.

Alla ska eftersträva fullkomlighet, men ni ändrar inte uppfattning utan håller fast vid samma gamla lögner. Precis som de flesta andra kristna kyrkor, även om enskilda kan komma till insikt och ändra uppfattning.

Du är inte ärlig mot dig själv. Du fortsätter förneka sanningen och tro på lögner.

Som jag misstänkte, du ger inga svar, bara anklagelser mot andra människor.
Citera
2022-09-17, 19:01
Medlem
Citat:
Som jag misstänkte, du ger inga svar, bara anklagelser mot andra människor.
Vad är det du inte förstår nu då? Att JV undervisar människor fel?
Citera
2022-09-17, 20:07
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår nu då?

Jag förstår inte om du är en biskop eller präst i din församling.
Citera
2022-09-17, 20:15
Medlem
Citat:
Jag förstår inte om du är en biskop eller präst i din församling.
Läs en gång till då. Det är inte EN församling. Biskopar finns inte i Guds rike. Vi ska vara präster och kungar.
Citera
2022-09-17, 20:29
Medlem
Citat:
Läs en gång till då. Det är inte EN församling. Biskopar finns inte i Guds rike. Vi ska vara präster och kungar.

Vad menar du? Kan du inte prata klarspråk?

Bibeln säger att det ska finnas äldste i en församling:

"I varje församling utsåg de också äldste, och efter bön och fasta anförtrodde de dem åt den herre som de hade kommit till tro på." (Apg 14:23 Bibel2000)
Citera
2022-09-17, 20:42
Medlem
Citat:
Vad menar du? Kan du inte prata klarspråk?

Bibeln säger att det ska finnas äldste i en församling:

"I varje församling utsåg de också äldste, och efter bön och fasta anförtrodde de dem åt den herre som de hade kommit till tro på." (Apg 14:23 Bibel2000)
Och de som sitter på 24 troner i Upp är också kungar (de tolv apostlarna + tolv från alla andra folk) men kallas äldste. Vi snackar inte om EN församling utan om de som regerar i Guds rike.
Citera
2022-09-17, 21:45
Medlem
Citat:
Därför struntar jag i.vad du tycker. Den som inte tror är redan dömd. Lägg det på minnet för du kommer att bli påmind om det när du står inför Herrens tron.

Tror du att jag bryr mig? Du är en självutnämnd profet, du tror att du är någon speciell. Men du har ingen annan än dig själv, du har inga bröder och systrar, du är helt ensam i hela världen med din exklusiva tro.
Citera
2022-09-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Du har ju inga bröder och systrar heller eftersom du sitter här och ljuger, förleder, undanhåller och hatar i smyg. Skulle de får reda på det skulle du bli utesluten. Du går bakom ryggen på din församling.

Så du menar att Jehovas vittnen utesluter människor som "ljuger, förleder, undanhåller och hatar i smyg"?

Jag håller med dig!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in