Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Hur många församlingar har du under dig då?
Är du någon slags präst eller biskop?
Är dina undersåtar fullkomliga och aldrig gör något fel? Med tanke på att du hela tiden anklagar Jehovas vittnen.
Eller är det så att dina undersåtar ändå gör fel, men du vill inte avslöja detta på Flashback? Men du har inget problem att belysa problem som Jehovas vittnen har? Är inte detta dubbelmoral?
Är du själv fullkomlig och aldrig gör fel?
Jag tror knappast du kommer att svara på dessa frågor uppriktigt och ärligt .
Jag har inte räknat hur många själar det gäller.
Har du inte läst Bibeln? Nä just det, du läser bara VTs propaganda.
Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden. Upp 5:10
Ni lär människorna fel om de 144 000. Ovanstående gäller icke-judar. Och de behöver inte vänta tills de kommer till himlen. Det står ju att de ska regera över jorden. De som ska styra över judarna är de tolv apostlarna. Jag förvaltar mitt pund.
Ditt problem när du bara läser det jag skriver till dig och inte ser att jag kritiserar andra också.
Alla ska eftersträva fullkomlighet, men ni ändrar inte uppfattning utan håller fast vid samma gamla lögner. Precis som de flesta andra kristna kyrkor, även om enskilda kan komma till insikt och ändra uppfattning.
Du är inte ärlig mot dig själv. Du fortsätter förneka sanningen och tro på lögner.