Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag har för mig att den var nyligen byggd 1994.
Saknar du inte gemenskapen?
Vilka frågor menar du?
Du har ju inte svarat på min fråga om ditt påstående om 1 Kor 6:1-8, du påstår att det står i ett Vakna men du menar att du inte kan visa mig detta.
Då tar jag det igen, pay close attention:
Låt mig berätta en intressant historia du säkert hört på sammankonsten i Strängnäs. Det var Rolf Svensson som höll talet f.ö.
Det handlade om en broder som fick besök av JV under den tid de gick ut och predikade ur tidsskriften "den gudomliga tidsåldersplanen" du vet, den där publikationen som lärde ut en avfällig lära som helt saknade stöd i bibeln.
Den publikationen var ren egyptologi med beräkningar baserat på pyramiderna.
Denna lära fick en man höra vid sin dörr och fattade direkt att han funnit sanningen, det han sökt efter hela sitt liv.
Så han lät döpa sig omgående och blev en nitisk tjänare.
Året efteråt förkastade JV läran som falsk....
När Rolf höll talet stannade han upp vid detta och både han själv och åhörarna skrattade lite lustigt så där.
Men tänk längre!
Alla de som omfamnade JV på bas av den läran omfattade en lögn medan de som avslöjade läran som falsk faktiskt hade rätt men ändå betraktades som ogudaktiga.
Så min fråga är, de som vägrade lyssna till denna lära och som ju hade rätt, var de goda eller onda? Och i så fall vad var JV som spred en falsk lära?