Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-31, 19:58
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är bra att hon säger: "parallellt rättssystem" och inte "ett rättssystem som ersätter Svenska statens rättssystem", som vissa påstår:

https://www.youtube.com/watch?v=3ER9jcTfrOc&t=93s

Att det är "parallellt" betyder att förövare kan utredas parallellt av två instanser, det borde väl vara till fördel och inte en nackdel, att flera är inblandade i att utreda vad som har hänt?

Jag förstår inte varför man måste förvränga allt som Jehovas vittnen gör till något negativt.

Men ni har väl ett eget intresse att inte vittnesmål om övergrepp kommer ut? Det blir ju en fläck på er om ni har såna medlemmar?
Citera
2022-08-31, 20:54
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Jag förstår att du inte äter kött, men kan du använda organ/kött från djur i din kropp?

Kan du föra in kött i din kropp genom en operation istället för genom munnen?

Varför tror du det?
Är det inte en "alldeles för sträng nutida tolkning" att inte äta kött?

Ja, fast det är ok enligt bibeln om man tappat ur blodet. När man tappar ur djuret från sitt blod på marken så visar man respekt för djurets liv. Från början fick människan inte äta kött, men Noa fick tillåtelse att äta kött om dom inte använde sig av blodet, utan respekterade djurets liv:

"Allt som lever och rör sig skall vara er föda; allt detta ger jag er så som jag gav er de gröna örterna.
Men kött som har liv, det vill säga blod, i sig får ni inte äta.
" (1 Mose 9:3-4 Bibel2000)

Människan skapades alltså som vegetarianer, och i den nya ordningen återgår människan till att bara äta grönska, så du har accepterat en viss bibelsyn här

Allt härstammar i kallelsen att blodet är heligt. Du skall inte beblanda blod. Vilket judarna i kampen mot GUD övergett för att istället kämpa för rasblandning d.v.s kampen mot GUDs utvalda blod. Bakom täcket består 'antirasisterna' -de som bekämpar GUD-; som -rasister- av multietnisk härkomst. Bekämpandes GUDs utvalda blod, de vita.

Sedan att äta blod hör Dracula till, dött blod i blodpudding et.c. är ok ty "Det är inte vad du äter som gör dig oren..." Däremot det blod du införlivar dig med diskvalificerar dig från GUDs Utvalda följe. Du kan fortfarande vara en rolig jycklare musiker underhållare, framgångsrik som en kines men du är inte av GUDs utvalda Israeler. Judars Judaism Talmudism sprider ingen frälsning, men Mammon kult. När Mammon kulten dör då komma de nyttiga judarna springandes efter GUD ånyo med -o herre!
Citera
2022-08-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur kan du veta att pappan var oskyldig då? Om ett av syskonen påstår en sak är det kanske inte lika trovärdigt som om alla gör det. Men här vittnade samtliga syskon om samma övergrepp. Och han blev som sagt dömd. Jag anser att det finns alltför många vittnesmål som pekar åt samma håll för att ni ska betraktas som trovärdiga. Alla ljuger inte på er.

Vilken pappa pratar du om? Dom fall som jag pratar om hade inget med Jehovas vittnen att göra, dom blev anklagade av deras döttrar, hamnade i fängelse, för att flera år senare frias av domstolen.

Jag har inte kollat på hela videon du hänvisade till, fanns det ett fall dom pratade om? Som jag sade, Jehovas vittnen är inte perfekta och fullkomliga, så som det finns övergrepp i samhället i övrigt, så finns det hos Jehovas vittnen.

Men varför ska du döma alla Jehovas vittnen för vad en enda individ gör?

Dömer du också alla svarta, eller alla judar för vad enskilda svarta och judar gör?
Citera
2022-08-31, 22:14
Medlem
Citat:
Men ni har väl ett eget intresse att inte vittnesmål om övergrepp kommer ut? Det blir ju en fläck på er om ni har såna medlemmar?

Det är möjligt att det finns enskilda Jehovas vittnen som vill mörka och ljuga, och drivs av att skydda familjen, så som medelsvensson också gör, men Jehovas vittnen blir ständigt undervisade om att tala sanning och vara uppriktiga, och att följa svenska lagar.
Citera
2022-08-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jo, egentligen är ju frågan ganska enkel.

För det första förbjuds att specifikt äta blod.

Det är lite underligt att du inte förvränger detta till att det endast handlar om att äta blod, och inte gäller att dricka blod.

Det är en sådan ordvrängare du är.
Citera
2022-08-31, 22:23
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det finns enskilda Jehovas vittnen som vill mörka och ljuga, och drivs av att skydda familjen, så som medelsvensson också gör, men Jehovas vittnen blir ständigt undervisade om att tala sanning och vara uppriktiga, och att följa svenska lagar.

Jehovas vittnen blir också regelbundet undervisade om det som står i 1 Kor 6:1-8 att de inte ska dra varandra inför rätta.

Detta har upprepade gånger lett till ett antal skandaler där brott inte polisanmälts och åtalats utan gått till församlingens äldste som dömt i JV:s parallella rättssystem.
Citera
2022-08-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBengtsson
Jehovas vittnen blir också regelbundet undervisade om det som står i 1 Kor 6:1-8 att de inte ska dra varandra inför rätta.

Detta har upprepade gånger lett till ett antal skandaler där brott inte polisanmälts och åtalats utan gått till församlingens äldste som dömt i JV:s parallella rättssystem.

Du förvränger, att inte gå till rätta med en medbroder handlar om ekonomiska tvister, inte om brottsliga handlingar.
Citera
2022-08-31, 22:52
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Du förvränger, att inte gå till rätta med en medbroder handlar om ekonomiska tvister, inte om brottsliga handlingar.
Tror du Jesus behöver gå till rätta med Jesus?

Har du förglömt att din nästa torde vara Kristen och inte judeo-kristen jude eller muslim?

Bland de som inte tillhör GUD hittar man osämja.
Citera
2022-08-31, 22:53
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är lite underligt att du inte förvränger detta till att det endast handlar om att äta blod, och inte gäller att dricka blod.

Det är en sådan ordvrängare du är.

Nej. Till skillnad från dig så förvränger jag inget. Sådant sysslar du med, men älskar att anklaga andra för.

Jag skriver som det är, inte som jag hittar på att det kanske skulle kunna vara eller fantiserar om vad det skrivna möjligen egentligen skulle kunna förbjuda utöver det redan nämnda. Det var det du som gjorde.

Kan du inte argumentera ämnet, istället, med faktiska motargument mot det jag skrev, i stället för att falskeligen försöka svartmåla?
Citera
2022-09-01, 00:29
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig då att alla de 1006 av
Jv registrerade pedofilerna i Australien klarade sig utan polisanmälan. Du känner säkert till granskningen av JV inför Royal Commission.
Citera
2022-09-01, 00:36
Medlem
Citat:

Före 2010 kunde ett JV som anmälde en medtroende för sexuella övergrepp riskera uteslutning. Detta av anledningen att en sådan anmälan sågs som att dra Jehovas och samfundets namn i smutsen.
Citera
2022-09-01, 00:40
Medlem
Citat:
Vilken pappa pratar du om? Dom fall som jag pratar om hade inget med Jehovas vittnen att göra, dom blev anklagade av deras döttrar, hamnade i fängelse, för att flera år senare frias av domstolen.

Jag har inte kollat på hela videon du hänvisade till, fanns det ett fall dom pratade om? Som jag sade, Jehovas vittnen är inte perfekta och fullkomliga, så som det finns övergrepp i samhället i övrigt, så finns det hos Jehovas vittnen.

Men varför ska du döma alla Jehovas vittnen för vad en enda individ gör?

Dömer du också alla svarta, eller alla judar för vad enskilda svarta och judar gör?

Återigen, hur var det med de 1006 JV-pedofilerna som var registrerade på Betel/avdelningskontoret i Australien. Hur många av dessa blev polisanmälda?
Eller är allt detta elaka avfällingar lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in