Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Enligt kristen tradition är det största brottet av alla otro, d v s att inte tro på gud.
Och, förlåtelse är relaterat till tro...en massmrdare kan bli förlåten om han kommer till tro, men för den ickså troende (eller i JV fal, för icke JVn) finns ingen förlåtelse.
En slående grej med JV-tron är att en varmt troende katolik eller pingstvän som inte gjort en fluga förnär,kommer att bli slaktad för att ha fel tro, att vara en del av kristenheten och "det stora Babylon".
En pedofil som klarat sig från uteslutning från JV ska alltså ligga bättre till för överlevnad än tant Agda som går på högmässan i Svenska Kyrkan nån gång i månaden.
Som du säkert förstår, så kommer TTSP att säga att jag ljuger...men det har du säkert redan räknat ut!

Du kanske inte ljuger, det kan bara du och Gud veta med säkerhet.
Men du kommer med felaktiga uppgifter ständigt, som vilseleder människor. Du och några andra här är nitiska i att sprida dessa felaktiga förvrängda uppgifter, ni målar upp en förvrängd bild av Jehovas vittnens tro, och försöker överrösta mig som om jag inte visste vad min egen tro handlar om.
När Jehovas vittnen talar om att religionen kommer att förbjudas av världsmakten, pådriven av Gud, så handlar det om
organisationerna, det handlar aldrig om enskilda människor.
Den organiserade religionen kommer att förbjudas och förintas, men enskilda människor kommer ändå att kunna tro som dom gör.
Enskilda människor bedöms av Gud enskilt, och det är klart att om en enskild människa klamrar sig fast vid en hednisk tro som är avgudadyrkan, och inte omvänder sig trots att det är uppenbart för dessa vad Gud står för och vad han vill, så finns det ingen anledning för Gud att döma på något annat sätt:
"De andra människorna, de som inte dödades av dessa plågor,
omvände sig ändå inte från sina händers verk:
från att tillbe demoner och gudabilder av guld, silver, brons, sten och trä som varken kan se eller höra eller gå. Och de omvände sig inte från sitt mördande eller sin trolldom eller sin otukt eller sina stölder." (Upp 9:20-21 Bibel2000)
Här kan du vad domen baseras på, detta visar hur deras hjärtan är, för om det blir uppenbart för dessa människor att
Jehova är Gud, att han
inte är treenig och så vidare, och dom ändå inte omvänder sig, så är dom de facto avgudadyrkare eftersom dom dyrkar t.ex. Jesus, en skapelse.
Om man inte omvänder sig då, när dom står framför Gud, ansikte mot ansikte, och inte omvänder från att dyrka en skapelse, så har man visat att hjärtat är ont.