Citat:
Du förstår tydligen inte vad jag skriver.Det är ungefär det du gör med bibelcitat, du som inte ens är kristen och påstår dig veta vad skrifterna säger:
"Där finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna förvränger okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2 Petrus 3:16 Bibel2000)
"Där finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna förvränger okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2 Petrus 3:16 Bibel2000)
Kan du ge ett enda exempel då jag skrivit något citat felciterat?
Nej, det kan du inte, men påstår ändå att det är något som jag skulle göra med Bibelcitat.
Du far med falskt vittnesmål.
Nej, jag skriver vad du brukar säga om andras tolkningar, vilket ditt inlägg är ett tydligt exempel på.
Citat:
Och du glömmer att det citatet tydligt hänvisar tillbaka till de tidigare texter som jag citerade, vilket er egen Nya världens översättning också tydligt påpekar och om du frågar vilken Bibelvetare som helst så är det den gängse uppfattningen. Det är inget nytt förbud som läggs till eller ett gammalt som förstärks, utan bara det gamla som upprepas.Du "glömmer" detta skriftställe:
"Den heliga anden och vi har beslutat att inte lägga någon börda på er utöver följande oeftergivliga krav: att ni avhåller er från... blod," (Apg 15:28 Bibel2000)
Hur menar du att man avhåller sig från blod genom att istället för att föra blodet in i munnen, för in blodet i venerna?
"Den heliga anden och vi har beslutat att inte lägga någon börda på er utöver följande oeftergivliga krav: att ni avhåller er från... blod," (Apg 15:28 Bibel2000)
Hur menar du att man avhåller sig från blod genom att istället för att föra blodet in i munnen, för in blodet i venerna?
Citat:
Ett otroligt korkat exempel. För det första hör alkohol inte naturligt hemma i venerna (vilket blod gör) och för det andra är alkohol skadligt oavsett var du intar det (vilket inte gäller i blodsfrågan), så läkarens förbud gäller logiskt även intag direkt i blodomloppet. Tillförsel av blod där blod hör hemma är en helt annan fråga.Och frågan är inte att ”avhålla sig från blod” skulle gälla alla former av hantering av blod, utan det syftar specifikt på de nämnda felaktiga användningarna, som det specifikt förklaras varför det är olämpligt. Detta varför kan inte tillämpas på fall då blod tillförs i venerna eftersom det då ju används så som Gud avsett (att ge livskraft).
Samma kan sägas om dem som kom på att det skulle vara förbjudet att rädda liv genom blodtransfusion, vilket jag tydligt förklarat, men som du inte vågar se.