2022-03-10, 17:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Ja världen brinner minst sagt mer än förr på många olika sätt runtom i världen just nu så inget fred i sikte än. Men mycket som sker nu är för att en ny världsordning håller på att skapas, när den kommit så sker den nya falska freden, och den kommande världsordningen och freden är inte styrd utav Gud....
Det kommer nog vara kaos ett tag till innan dess, krig, ekonomiska problem, mycket mer fattigdom, brist på råvaror, klimatktastrofer som kommer förstöra mycket osv osv. Människor kommer komma med sina lösningar på detta och världen kommer att kontrolleras på ett annat sätt än vad det gör Idag. Men jag tror definitivt vi just nu lever i någon av förutspåelserna som finns i uppenbarelseboken.
Det finns också Guds heliga folk (de 1440000 som kommer hjälpa Gud när han formar om jorden) inte många kvar av dom vad jag vet men alla dom ska inte hinna dö innan harmageddon....

Vi antar att en ny världsordning håller på att skapas, men vi vet inte riktigt ännu. Nya världsordningar har alltid skapats och fallit, det är inget nytt alls och just gällande profetering är det alltid lätt att hitta de sista dagarna. Men visst Harmageddon kan stå för dörren, speciellt vid åsynen av massförstörelsevapen som inte har minskat sedan 1945 och kalla krigets slut, även om vi kanske inbillat oss det. Men Harmageddon blir i så fall inte Guds krig utan människans.. Ronald Reagan sa på sin tid att han trodde att Harmageddon kommer att starta i Mellanöstern, men han hade väl fel. Jehovas Vittnen mobiliserar. Sällskapet Vakttornet utlyser stabsläge. Nu står väl domedagsklockan ungefär på 30 sekunder i tolv.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-03-10 kl. 18:02.
Citera
2022-03-10, 22:35
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Vi antar att en ny världsordning håller på att skapas, men vi vet inte riktigt ännu. Nya världsordningar har alltid skapats och fallit, det är inget nytt alls och just gällande profetering är det alltid lätt att hitta de sista dagarna. Men visst Harmageddon kan stå för dörren, speciellt vid åsynen av massförstörelsevapen som inte har minskat sedan 1945 och kalla krigets slut, även om vi kanske inbillat oss det. Men Harmageddon blir i så fall inte Guds krig utan människans.. Ronald Reagan sa på sin tid att han trodde att Harmageddon kommer att starta i Mellanöstern, men han hade väl fel. Jehovas Vittnen mobiliserar. Sällskapet Vakttornet utlyser stabsläge. Nu står väl domedagsklockan ungefär på 30 sekunder i tolv.

Ja många styren har fallit och skapats men inget har varit så som det är idag på denna nivå. Globalisterna kommer snart att styra i världen och detta är planerar sedan länge. När de sen styr så kommer den falska freden skapas, (fullständig kontroll) religion blir säkert förbjudet i samband med det, som det är profeterat i bibeln, sen händer fler saker , tex att de som har makt på jorden kommer föra krig mot Guds folk och mot Gud, då kommer harmageddon.
Citera
2022-03-11, 12:18
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja många styren har fallit och skapats men inget har varit så som det är idag på denna nivå. Globalisterna kommer snart att styra i världen och detta är planerar sedan länge. När de sen styr så kommer den falska freden skapas, (fullständig kontroll) religion blir säkert förbjudet i samband med det, som det är profeterat i bibeln, sen händer fler saker , tex att de som har makt på jorden kommer föra krig mot Guds folk och mot Gud, då kommer harmageddon.

Som jag ser det så är vi nu längre än någonsin från det som du beskriver. Spänningarna har ökat markant och någon globalistisk överenskommelse med utlyst "falsk fred" kan jag inte se i sikte, då såg jag det 1989 och efter Sovjtetunionens- och murens fall och kanske en tid därefter men absolut inte idag. Jehovas Vittnen kanske inte bör prata om Harmageddon nu eftersom vi absolut inte är där ännu. Men ser man Harmageddon som ett krig där vi människor utplånar vår egen civilisation ja då ligger vi KANSKE ganska nära det nu.

Jag rekommenderar en bra länk om vad som skulle hända om krig bryter ut mellan Ryssland och Europa:

Citat:
"...när man börjar väl använda kärnvapen blir allting oförutsägbart, när hela städer utplånas och miljontals dör. Vid det här laget brukar till och med de mest avancerade strateger sluta försöka förutse olika möjligheter."

https://www.vice.com/sv/article/8xkd...and-och-europa
Citera
2022-03-11, 20:06
Medlem
Citat:
Vi har levt i sista tiden ett tag nu... den har pågått ett bra tag men ändå inte, många kan känna det på sig. Ingen vet när startskottet för armageddon kommer utan Gud. Det sker när vi minst anar det, det ska först vara en "falsk fred" på jorden , vi är inte där än....

Exakr sedan vilket år menar du att vi har levt i den sista tiden?
Citera
2022-03-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ja världen brinner minst sagt mer än förr på många olika sätt runtom i världen just nu så inget fred i sikte än. Men mycket som sker nu är för att en ny världsordning håller på att skapas, när den kommit så sker den nya falska freden, och den kommande världsordningen och freden är inte styrd utav Gud....
Det kommer nog vara kaos ett tag till innan dess, krig, ekonomiska problem, mycket mer fattigdom, brist på råvaror, klimatktastrofer som kommer förstöra mycket osv osv. Människor kommer komma med sina lösningar på detta och världen kommer att kontrolleras på ett annat sätt än vad det gör Idag. Men jag tror definitivt vi just nu lever i någon av förutspåelserna som finns i uppenbarelseboken.
Det finns också Guds heliga folk (de 1440000 som kommer hjälpa Gud när han formar om jorden) inte många kvar av dom vad jag vet men alla dom ska inte hinna dö innan harmageddon....

Fast, kvarlevan av de 144000 har ju blivit större och större. Nu är vi väl uppe på 1950-talsnivå? Titta på hur många som tagit del av enblemen de sista 10 åren.

Man skulle kunna säga att det går som "smort" för kvarlevan. (dåligt skämt)

Men se till att sätta dig in i siffrorna och statistiken.
Citera
2022-03-11, 20:12
Medlem
Citat:
Vi har levt i sista tiden ett tag nu... den har pågått ett bra tag men ändå inte, många kan känna det på sig. Ingen vet när startskottet för armageddon kommer utan Gud. Det sker när vi minst anar det, det ska först vara en "falsk fred" på jorden , vi är inte där än....

Det är väl inte så att du "råkar" mena att vi levt i den sista tiden sedan 1914? har vi månne med ett smyg-JV att göra?
Citera
2022-03-11, 20:40
Medlem
senhackarens avatar
Vad ger älstebröderna rätten att vara överförmyndare?

Varför är jv emot demokratin?
Citera
2022-03-11, 22:43
Medlem
Tja, de är Jehovas Vittnen, inte JESUS vittnen, säger en del.
Ingen enligt den nya förbundet med JESUS får gå förbi JESUS, Jehovas gör det öppet, de tillhör Satan.
Senast redigerad av Brendt 2022-03-11 kl. 22:44. Anledning: Typo
Citera
2022-03-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Vad ger älstebröderna rätten att vara överförmyndare?

Varför är jv emot demokratin?

JV anser att äldsterbröder är utsedda med hjälp av den helige ande. Då kan de styra och ställa.
Citera
2022-03-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
JV anser att äldsterbröder är utsedda med hjälp av den helige ande. Då kan de styra och ställa.

Samma i Muslimska samfund, samma heliga ande.
Fråga ett Jehovas Vittne om gud ger helig ande till muslimer?
De vägrar svara.
Citera
2022-03-12, 00:21
Medlem
senhackarens avatar
Citat:

Obehagligt som fan verkar dom vara. Hur orkar folk vara med där? Jag beundrar dom som ser baksidan av sekten och lämnar eländet som påminner om en religiös regim. Att deras anhöriga/vänner inom sekten förbjuds att ha kontakt med dom låter som en sandlådenivå på en lekplats.
Citera
2022-03-12, 14:53
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

De tror alltså att en kraft likt elektricitet väljer ut deras äldste bröder. Men hur kommunicerar denna elektricitet detta till dom om ingen av dom är inspirerade? Styrande kretsen har ju sagt att de INTE är inspirerade. Är de äldste bröderna -över- styrande kretsen om de kommunicerar med Guds elektricitet och får order av densamma?

Hur kunde Guds elektricitet välja ut vittnen att bli äldste bröder när det visade sig att de var tex pedofiler som hade förgripit sig på barn innan utväljandet och sen även efter? Hur tänkte elektriciteten där? Tyckte verkligen elektriciteten att det var en bra ide och att dessa pedofiler kunde bli bra herdar för församlingarna?

Sen undrar jag även varför elektriciteten heter “ande” om det nu inte är en ande. Och OM det är en ande, är det då samma ande som deras gud Jehova (som ju är en andevarelse) eller en annan ande som Jehova besitter och styr över? Om det är en kraft likt elektricitet så kommer den då inte från Jehovas ande, består av Jehova och -är- Jehova? Varför ska man döpa sig i heliga andens namn om det är detsamma som Jehova? Varför döpa sig i hans kraft också? Hans kraft är ju densamma som han själv.
Det är ju som att säga att tex mina ord är inte detsamma som mig utan är en egen beståndsdel utöver mig? Så vi ska döpa oss i Fadern, Sonen och Faderns kraft? Är det inte så att utan “kraften” ingen Fader och utan Fadern ingen kraft? Kan Fadern existera utan sin kraft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in