2021-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag har inte varit inne i så många rikets salar.
Bara den i kortedala och den i Angered.
Den i Angered var väldigt fin, den var lättillgänglig också för dem utan bil, busshållplatsen precis utanför.

Den i Kortedala var inte alls fin, en bit att gå från spårvagnshållplatsen.

Inte bara rikets sal togs bort från församlingarna i Angered, de fick det mycket svårare att ta sig till möten stackarna.

Jag antar att de äldste höll tal från podiet och pratade om prövningar i ändens tid. De påminde säkert församlingarna om att vittnen i andra länder gick i flera timmar för att komma till sina möten.

Dock verkar Riketssalen i Angered har blivit ett muslimskt dagis/friskola nu. Så gick det med dessa snabbyggen.
Citera
2021-11-01, 22:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood

Är inte det ett resultat av att man skuldbelägger sexualiteten? Ju mer man förbjuder något utan att ge rimliga förklaringar till varför, desto mer vill ungdomarna prova det. När man har tryckt ner dem tillräckligt mycket och länge har det byggts upp så mycket frustration att de våldtar en 10-åring.

Till viss del stämmer det. I strikt religiösa kretsar förekommer ju all sköns snusk och pervesion, se bara på de 1006 JV-pedofilerna i Australien och de 200 000 övergreppen inom katolska kyrkan i Frankrike.
Citera
2021-11-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag är glad över att bidra med en rensning i församlingen, att jag diskuterat på FB har säkert fått vissa att avfalla, Jesus rensade ut Judas, som tog sitt eget liv. Men självklart hoppas jag inte att du själv ska ta självmord, utan bara stå inför Jehovas domarsäte, och ta emot din dom som alla andra människor på jorden.

Hahaha....du är ju helt enorm, Titties. Tror du att organisationen är tacksam för att du varit på Flashback och skämt ut dig....och därmed renat församlingen?
Varför tror du att organisationen avråder JVn från att debattera på olika forum?
Men visst, du är en kul typ, och du gör stor nytta har, Titties, gå på i samma stil. Bravo Titsup.
Citera
2021-11-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag är glad över att bidra med en rensning i församlingen, att jag diskuterat på FB har säkert fått vissa att avfalla, Jesus rensade ut Judas, som tog sitt eget liv. Men självklart hoppas jag inte att du själv ska ta självmord, utan bara stå inför Jehovas domarsäte, och ta emot din dom som alla andra människor på jorden.

Detta är faktiskt helt underbart. Att se ett JV med en sådan enorm förmätenhet och självbelåtenhet. Jag har svårt att sluta skratta åt eländet.
Citera
2021-11-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Till viss del stämmer det. I strikt religiösa kretsar förekommer ju all sköns snusk och pervesion, se bara på de 1006 JV-pedofilerna i Australien och de 200 000 övergreppen inom katolska kyrkan i Frankrike.

Visst är det så. I en sluten miljö kan inte en sund och fri sexualitet utvecklas hos individerna.
Citera
2021-11-01, 22:52
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Hahaha....du är ju helt enorm, Titties. Tror du att organisationen är tacksam för att du varit på Flashback och skämt ut dig....och därmed renat församlingen?
Varför tror du att organisationen avråder JVn från att debattera på olika forum?
Men visst, du är en kul typ, och du gör stor nytta har, Titties, gå på i samma stil. Bravo Titsup.

Jag undrar emellanåt, han verkar närmast gränslös. Har trots allt uppfattat många Jehovas Vittnen som behärskade och saktmodiga, för det mesta. Men han är annorlunda verkligen... 😬
Citera
2021-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Dock verkar Riketssalen i Angered har blivit ett muslimskt dagis/friskola nu. Så gick det med dessa snabbyggen.

Det stämmer. Jag blev faktiskt nog förvånad när jag såg det.
Jag tänkte på alla tal jag hört om falsk läror och hur pengar styr dessa falska läror och de världsliga.
Hur kan vittnena ens förstå hur deras "rena" Rikets sal såldes till en annan religion som dessutom (enligt dem) är falsk.
Det måste varit en hel del pengar de tjänade på den affären.
Citera
2021-11-02, 17:18
Medlem
Citat:
Varför skulle sektmänniskor inte hylla ovettiga beslut?

Sant 😁
De blir i stället stolta om deras lilla 12 åring döper sig 😳
Citera
2021-11-02, 18:28
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Sant 😁
De blir i stället stolta om deras lilla 12 åring döper sig 😳

Just exakt. Stolta, det kan föräldrar bli. Och Jehovas Vittnen argumenterar ofta att det är så bra att dom själva inte applicerar "spädbarnsdop", men att det är en enorm skillnad mellan Svenska Kyrkans barndop och dopet inom Jehovas Vittnen kan dom inte fatta. Det första kräver ju ingenting medans det sista faktiskt innebär att man viger hela sitt liv åt Vakttornet.
Citera
2021-11-02, 18:30
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Visst är det så. I en sluten miljö kan inte en sund och fri sexualitet utvecklas hos individerna.

Ja och i dessa fina vatten så frodas abnormiteterna.
Citera
2021-11-02, 21:20
Medlem
Citat:
Jag saknar ändå Titties.. Det här händer mig jämt. JV, s går ut hårt och ska rätta till mig och mina skeva argument, sen försvinner de spårlöst. Det är nog nå fel på mig. Jag ska be jehova att rätta till min obehagliga personlighet ikväll.
Citera
2021-11-02, 22:25
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Enligt vad jag har förstått bor du i USA nu.Jag har en fråga. Vad jag har förstått så har alla JVn i USA blivit uppmanade att ge organisationen via äldstebröderna i respektive församling att få fullmakt att läsa medlemmarnas medicinska journaler. Vet du hur det står till med detta? Och, har samma order utgått i andra länder?

Vet faktiskt inte men det låter väldigt JV så det skulle inte förvåna mig alls om det är sant. Det börjar nog som en uppmaning som senare kommer bli ett krav att ens få döpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in