Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
...
Röda Korset har dessutom blivit föremål för korruption. ...

Det finns ett antal kända fall där räkenskapstjänare förskingrat pengar i lokala församlingar. Fråga din kretstillsyningsman, han vet.
Inget konstigt i det, alla människor är ofullkomliga. Röda korset är således inte ensamma.
Och: Nej, jag tycker inte korruption är acceptabelt någonstans.
Citera
2017-08-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Jag minns att mina föräldrar slängde några muggar med fyrklöver på.
Men det var i kölvattnet på hysterin kring -75. Då var man extra livrädd att göra nåt fel när Harmageddon var så nära.

Har jv problem med lyckosymboler nu också? Om ja, varför?
Citera
2017-08-21, 17:02
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan

Ja, det har dom väl alltid haft. De enda acceptabla symbolerna är Vakttornet och JW org loggan. Hur de nu skiljer sig från alla andra symboler är en gåta, precis som med allt annat som rör denna sekt.

Det är fel att ha ett kors i ett halsband för det är demoniskt och de tror att alla i kristendomen dyrkar denna symbol. Men det är helt ok att ha JW org loggan på bröstet, som smycken, som dekal på bilen, på flaggor, som tårtdekoration och precis överallt man kan komma att hitta på.

Nåt stämmer inte...helt i sin ordning alltså.
Citera
2017-08-21, 17:07
Medlem
Citat:

Samma grund som att vinna pengar på tex lotterier.
Jesaja 65:11, 12 (NVÖ)
Citat:
11 Men det är ni som överger Jehova, ni som glömmer mitt heliga berg, ni som dukar bord åt guden Lyckan* och ni som fyller i blandat vin åt guden Ödet.* 12 Och jag har bestämt* er åt svärdet, och ni skall alla böja er ner till att slaktas; ty jag kallade, men ni svarade inte; jag talade, men ni lyssnade inte; och ni fortsatte att göra det som var ont i mina ögon, och det som jag inte fann behag i, det valde ni.
Citera
2017-08-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Samma grund som att vinna pengar på tex lotterier.
Jesaja 65:11, 12 (NVÖ)

Så bra att de vet.
Citera
2017-08-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Så bra att de vet.

Är du lika fascinerad som jag att en lag från GT är tvingande för JV år 2017? Samtidigt som många andra lagar i GT inte alls efterlevs.
Citera
2017-08-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Är du lika fascinerad som jag att en lag från GT är tvingande för JV år 2017? Samtidigt som många andra lagar i GT inte alls efterlevs.

Tycker du det är rätt att t ex köpa upp familjens pengar på lotter?
Citera
2017-08-23, 21:35
Medlem
Citat:
Vad tycker jv man ska göra med pengar man har över när det man behöver är betalt? Äta ute på restaurang? Dra till Thailand på semester? Eller skänka mer till orgen? Ditt svar väcker genast frågan om jv har speciella regler för vad som anses lämpligt att spendera sina "sätta-guldkant-på-livet" pengar på?
Citera
2017-08-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Där har det faktiskt hänt en hel del. Idag accepterar jv sådan medicinering och även att man går till kurator el. psykolog. Ett par stycken jag känner till har dock i det sammanhanget fått rekommendationen att inte berätta på terapin att de var vittnen eftersom terapeuten skulle "skylla problemen på Sanningen".

Detta tror jag även står i äldsteboken från 2010, fr a om det handlar om gruppterapi.
Citera
2017-08-23, 22:18
Medlem
Citat:

det hade man redan på 1970-talet. Fyrklöver och hästskor var tabu redan då. I synnerhet fyrklövern som var väldigt lik ett kors.
Citera
2017-08-23, 22:21
Medlem
Citat:

Fast att vinna penninglotter som försäljningspremier var helt OK. Vi vann några i början av 1980-talet.......och lita på att lotterna hamnade i kassaskåpet och inte i papperskorgen.
Citera
2017-08-23, 22:23
Medlem
Citat:
Vad tycker jv man ska göra med pengar man har över när det man behöver är betalt? Äta ute på restaurang? Dra till Thailand på semester? Eller skänka mer till orgen? Ditt svar väcker genast frågan om jv har speciella regler för vad som anses lämpligt att spendera sina "sätta-guldkant-på-livet" pengar på?

Fast....helst ska väl JV jobba halvtid som städare och inte få något över!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in