Citat:
Ursprungligen postat av
Varjverumxx
Tack för ditt svar.
Jag hinner bara läsa det som adresseras till mig, har fullt upp.
Jag har funnit själv att Jesus är Kung i Guds Rike, det vi ber om i mönsterbönen fader vår.
Jesus är den viktigaste personen efter Skaparen själv-
Jesus gav sitt liv för att vi ska kunna få liv.
Detta har jag kommit fram till, efter att prästen när jag konfirmerade mig. ja prästen fick mig att läsa Bibeln Guds ord p g a att det stämde inte med Hans Guds ord om treenigheten.
Min tro har jag fått genom att studera i Bibeln och inget annat.
Rätta mig om jag har fel.
Så du kom till samma insikt som Vakttornet, utan att studera Vakttornet? Hur kom du till insikt att Jesus är egentligen Ärkeängeln Mikael? Vilken vers i Bibeln fick dig att dra den slutsatsen?
Så om du läste KJV, inte NVÖ, hur kunde du då bortförklara Joh 1:1?
Sa du till prästen att du inte tror att Jesus är din medlare, att du inte har rätt till att ta del av Jesu kött och blod (brödet och vinet) att du inte ska till himlen och du inte har en längtan dit? Du förstod alltså, helt utan Vakttornets inflytande, att antalet 144tusen var bokstavligt, men att dessa skulle vara judiska obefläckade män var figurligt?
Du insåg alltså helt av dig själv att Jesus inte är Gud, trots att han kallade sig själv Jag Är många gånger och trots att fariséerna förstod precis vad han menade med detta? "Jag Är vägen, Jag Är livet, Jag Är sanningen."
Som sagt, du får vara ett vittne, du får välja att tro det du tror på. Men var god och hjälp till att förändra era regler som riskerar era barns trygghet. Det är att göra gott och Jehova är inte emot att göra gott. Som ovan nyss skrev, det finns stöd i Bibeln som åsidosätter tvåvittnesregeln. Jag kan inte heller tänka mig att Jehova tycker han får mindre dåligt rykte genom att tysta ner och gömma undan pedofiler än att ställa dom inför rätta och varna alla i församlingarna och samhället utanför.