Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Anledningen till att just Jehovas vittnen fastnat på min näthinna är av personliga skäl.
Jag har med egna ögon fått se vad sekten kan göra med folk.
Att se någon slitas mellan sitt egna förnuft och de regler JV har är fruktansvärt.
Som de flesta säkert förstår är det långt ifrån "bara" att lämna en sådan sekt eftersom de har ett järngrepp runt människan.
Familj, vänner, bekanta, förnuftet... Allt hålls som gisslan.
Jag tycker det är fel att säga att ett barn som föds i en JV familj har gjort något val.
Det har aldrig funnits några val att göra.
Fy fan!
Jag blir bokstavligt talat illamående när jag tänker på det och ser det jag sett framför mig.
Jag vill så gärna hjälpa, men inser att jag är näst intill maktlös.
Mycket jobbigt.
ja det är ruggiga saker, utan tvekan och som jag sa och som jag vet att du vet, det finns ett antal fler sekter med skrämmande snäv syn i komb. stort inflytande att påverka andras liv i den riktningen den snäva tron tar dem till, ärligt så har jag haft det skitjobbigt med sekterister, jag skrev ju att de är aggressiva och det betyder en inre enveten aggressivitet och oavnlig iver i att, bestämma, men de jobbar också metodiskt.
Fast jag är stegen före, jag är övertygad ateist sedan många herrans år sedan, men jag är vänlig och lugn vilket de feltolkar, de fattar helt enkelt inte, det är stiltje i hjärnan på dem så de kan inte ens ta in vad man säger hur man än säger det och är man vänlig så är de inte så goda de vill utge sig för, nej då kommer den mkt obehagliga respektlösheten in... du vet att de drar sig inte att smyga cirkla omkring..
Fråga mig bara inte varför, det enda jag vet är att de lider av hjärnspöken, inga tvivel om det, de kanske gillar en men de sätter inga gränser, det är hemskt obehagligt och jag har tänkt på detta så länge, varför der är så drivna av elakheten.
Kanske för att man haft tillgång till saker de inte haft, jag har ju aldrig missat deras främlingsfientliga drag så fort något nekas dem, för då tror de att man inte gillar dem som personer, men jag ogillar dem inte, de är bara fruktansvärt påträngande och kan i sämsta fall förstöra liv... min upplevelse är att de gör det när de kan, sedan drar de isg undan igen p.g.a sina tillgångar - lite världsdomare judendomens väktare eller något annat löjligt.
Det ble mkt dåligt här om jehovas, men en sekt är en sekt, villig att gå långt och jag vet inte vad som driver dem att sakna respekt för integritet, svenska kyrkan håller inte på så, inte heller evangelister inte ens pingstvänner.. muslimer är ju jämföresevis närmast agnostiker vid sidan om dem.
Katoliker är ju inte heller bindande ens, ren frihet och fröjd, men jehova.. så måste jag framhålla att det finns många bra också! som säkert blivit tillsagda att ligga lågt..
De kan inte direkt skylla på att de är diskriminerade heller, för de är flitiga i att nästla sig in och bli bönhörda i sina djupt förvridna uppfattningar om andra. Finns många som råkar ut för deras spekulationer, och så blir de trodda, otroligt i rymdåldern 2000 talet, kanske deras hjärnor har rester av andra arter som inte fällts ut, jag vet inte. Det är bara otrevligt.