2016-12-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja, jag kräver av dig att förklara dina lögner, du sade t.ex.:

Jag frågade om du ljög när du sade:

Fakta är att det inte var en äldste som förgrep sig på Anders, som t.o.m. en motståndare till Jv bekräftade var osanning, men detta försöker du att mörka och glömma. Det visar att du inte är uppriktig, du är en lögnare.

Nej, där hade jag fel.
Så när jag har fel så är jag en lögnare.
Fast du har bara haft fel om du gjort misstag. Typisk dubbelmoral av er vittnen.
Citera
2016-12-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nej, där hade jag fel.
Så när jag har fel så är jag en lögnare.
Fast du har bara haft fel om du gjort misstag. Typisk dubbelmoral av er vittnen.

Det här är ett exempel på det jag menar är "förvrängning".

Det är bra att du erkänner att du hade fel, men många av dina efterföljare skulle inte erkänna detta faktum, utan man skulle fortfarande hävda att Anders utsatts för en pedofil.

Kan vi vara överens nu att fallet med Anders inte är ett bra exempel på pedofili bland Jehovas vittnen? Det säger ju Granskningsnämnden är vilseledande, kan vi vara överens om detta?

Om du är en lögnare kan inte jag avgöra, men det du sade var en osanning, kan vi vara överens om det?
Citera
2016-12-17, 10:11
Medlem
Citat:
Nej.

Jo vi behöver offra mer tid på detta, är det vad vetenskapen säger om pedofili? Jag tror att det bara är din egen personliga uppfattning.

Vetenskapen säger nog inte att man kan vara en pedofil som 15-åring, inte heller som 8-åring, du får nog bevisa ditt påstående i så fall.

Jag tyckte att du frågade om min personliga uppfattning.
Citera
2016-12-17, 10:13
Medlem
Citat:
Är man en pedofil dagen då man fyller 18 år enligt dig?

Är man en pedofil när man är 8 år och förgriper sig på någon?

Man är störd. Tvingar något barn med hot om våld till sig sexuella tjänster, är det något väldigt fel. Gärningsmannen fortsatte med sina gärningar även när han fått sanningen.

Normala barn leker doktor och ingen är rädd.
Vittnena är definitivt emot sådana lekar och anser att Jehova hatar sådant.
Citera
2016-12-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jag tyckte att du frågade om min personliga uppfattning.

Visst kan jag fråga om din personliga uppfattning, tycker du ett en 8-åring kan vara en pedofil?

Kan en 4-åring, vara en pedofil enligt din personliga uppfattning?

Varför/varför inte?
Citera
2016-12-17, 10:17
Medlem
Citat:
Nej.

Jo vi behöver offra mer tid på detta, är det vad vetenskapen säger om pedofili? Jag tror att det bara är din egen personliga uppfattning.

Vetenskapen säger nog inte att man kan vara en pedofil som 15-åring, inte heller som 8-åring, du får nog bevisa ditt påstående i så fall.

Här har jag hittat en definition på pedofili, från Wikipedia. Jag vet, inte den bästa källan men tidsbrist gör att jag just nu nöjer mig med den.

"personen under minst sex månader har återkommande kraftigt sexuellt upphetsande fantasier, drifter, eller beteenden, rörande ett eller flera förpubertala barn (i allmänhet barn som är 12 år eller yngre),
personen har utlevt dessa drifter eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter samt
personen är minst 16 år gammal, och minst fem år äldre än det eller de barn som åsyftas i det första kriteriet."

Passar alltså perfekt in på lillasystern åtminstone.
Citera
2016-12-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Man är störd. Tvingar något barn med hot om våld till sig sexuella tjänster, är det något väldigt fel. Gärningsmannen fortsatte med sina gärningar även när han fått sanningen.

Normala barn leker doktor och ingen är rädd.
Vittnena är definitivt emot sådana lekar och anser att Jehova hatar sådant.

Visst, men handlar det om pedofili?
Citera
2016-12-17, 10:24
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Nej.

Vetskapen säger också, med säkerhet, att små barn blir skadade för livet om de blir sexuellt utnyttjade i unga år, det är ett faktum. Då spelar det ingen roll om GM är 15 år eller 35. Det blir permanenta skador, slutresultatet blir alltså detsamma.
En fyraåring blir också utsatt för trauma om den blir molesterad av en som är dubbelt så gammal. Det är en enorm skillnad på en fyraåring och en åttaåring, både fysiskt och mentalt. Det är också skillnad på om tex två jämnåriga leker doktor i all nyfikenhet än om en dubbelt så gammal unge verkligen stoppar in fingrar och diverse saker i kroppsöppningar på det lilla barnet eller utför oralsex. I Anders fall så är det ju ständigt upprepat och jag kan mycket väl tänka mig att det avancerade från relativt oskyldigt till grovt under årens lopp. Och under denna tid så förstod ju GM mer och mer innebörden i det han gjorde, att det var väldigt fel. Han gick ju också på ständiga möten där det ständigt mals om hur avskyvärt sånt här är i Jehovas ögon, särskilt man på man.

Igen, jag är helt säker på att GM själv utsattes för pedofil under sin barndom, under samma period då han utnyttjade Anders för sin egna njutning.
Citera
2016-12-17, 10:25
Medlem
Citat:
Passar alltså perfekt in på lillasystern åtminstone.

Kanske, men det passar inte på UG:s huvudnummer Anders som pedofiloffer, eller hur?
Citera
2016-12-17, 10:35
Medlem
Citat:
Kanske, men det passar inte på UG:s huvudnummer Anders som pedofiloffer, eller hur?

Jo, faktiskt kan det nog det, 5 år yngre el 4½. Och särskilt om den äldre är mer storvuxen.
Citera
2016-12-17, 10:37
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men han var ju fortfarande en pedofil även de stunder han våldtog Anders. Är man pedofil är man ju alltid pedofil, även när man har laglig sex med nån som är äldre än en själv. Det är inget man är endast i det ögonblick man våldtar nån som är minst 5 år yngre än en själv, och som upphör i samma stund som akten är över.
Citera
2016-12-17, 10:39
Medlem
Citat:
Jo, faktiskt kan det nog det, 5 år yngre el 4½. Och särskilt om den äldre är mer storvuxen.

Så en 8-åring kan vara en pedofil enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in