2016-12-17, 09:03
Medlem
Hittade JVs annons efter Uppdrag Granskning.

http://www.silentlambs.org/education...letter5-03.pdf
Citera
2016-12-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Nej det har varit ett uttalat krav på byggnationer av RS att minimera fönster eller ersätta de med glasblock tex, men anledningen är minskad skadegörelse.

Vad har du för bevis för det?
Citera
2016-12-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Hittade JVs annons efter Uppdrag Granskning.

http://www.silentlambs.org/education...letter5-03.pdf

Vad är fel i detta?
Citera
2016-12-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Sitt inte och kräv svar på frågor när du själv vägrar att ens uppmärksamma de kritiska frågor som ställs till dig!

Ttsp kräver att folk ska förklara sig om han tycker något är oklart, när han får det förklarat klart och tydligt så nochalerar han det bara, bara skiter i det och fortsätter i samma stil.
Inte någon gång erkänner han att han har fel.
Det spelar ingen roll vad det än gäller. Kan han inte hitta några argument, så säger han bara att man förvränger.

Det var precis det som hände när jag studerade med vittnena. Kunde de inte svara, så frågade de en äldste som sa att jag förvrängde allt eller bara ifrågasatte sanningen.

Ändå så poängterade de att man skulle ifrågasätta olika religioner eller trosamfund om man tyckte något var konstigt eller inte verkade stämma, men det gällde inte Jehovas vittnen konstigt nog, då kom de släpade på en äldste som skulle förklara för mig. Kunde han inte det, så sa han bara att jag var ute efter att ifrågasätta sanningen eller ville smutskasta sanningen.
Citera
2016-12-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Ttsp kräver att folk ska förklara sig om han tycker något är oklart

Ja, jag kräver av dig att förklara dina lögner, du sade t.ex.:

Citat:
Det är inte lögner, utan sanning.
Hur du kan missa det, väljer du att blunda?

Jag frågade om du ljög när du sade:

Citat:
Det fanns inga tvivel om att den äldste hade förgripit sig på Anders när han var ett litet barn.

Fakta är att det inte var en äldste som förgrep sig på Anders, som t.o.m. en motståndare till Jv bekräftade var osanning, men detta försöker du att mörka och glömma. Det visar att du inte är uppriktig, du är en lögnare.
Citera
2016-12-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad är fel i detta?

Tack för att du frågar.
Väldigt mycket fel här:

*Ålder på de inblandade tex, detta pågick till de var 18 och 14 år.
*Båda familjerna hade då blivit JV, och den äldre, sk gm, var döpt, och den yngre på väg att bli det.
*Man nämner inte lillasystern som också utsattes.
*Man anmälde inte, nej, men familjen med de utsatta barnen ville att gm skulle gå i terapi för sitt beteende. Det ansågs inte nödvändigt. Och inget 'straff' trots att han fortsatt med övergreppen långt efter att han blivit döpt.

*Alla dessa 'fakta' som alltså inte stämmer med verkligheten har de från en enda källa. Vilken?
Jo gm. Man frågade inte någon annan av de inblandade innan man skrev ihop den här annonsen.

Sedan var det ju flera fall i programmet, äldsten i södra Sverige som medgav att man hade handlat fel när det gällde mannen som förgrep sig på pojkar, så att han kunde fortsätta.

Och den gamle snuskgubben som visst var pionjär, och tog alla tillfällen att tafsa på väldigt unga flickor. Hans kommentarer till att ha tagit dom på brösten var 'det kan väl hända' och 'vad är det med det då'.

Men alla andra fall tystas ner i annonsen, och så skriver de om FAKTA.
Citera
2016-12-17, 09:40
Medlem
Citat:
Tack för att du frågar.
Väldigt mycket fel här:

*Ålder på de inblandade tex, detta pågick till de var 18 och 14 år.

Är man en pedofil dagen då man fyller 18 år enligt dig?

Är man en pedofil när man är 8 år och förgriper sig på någon?
Citera
2016-12-17, 09:47
Medlem
Citat:
Fast du är inte uppriktig nu, skulle du polisanmäla din pappa bara för att du misstänkte honom för pedofili? Skulle du anmäla honom så fort du misstänkte honom för pedofili, eller skulle du prata med honom först, innan du polisanmälde honom?

De flesta normalt fungerande människorna skulla anmäla övergrepp om man misstänkte det.
Man börjar inte misstänka utan vidare. Har han (t ex min pappa) alltid haft ovanligt stort intresse av barn och alltid velat vara ensam med dem och liknande, så ja, jag hade anmält.
I församlingarna slår man sig för bröstet och anser sig stå över andra. Det är bara världsliga som är moraliskt förfallna och förtappade.
Sen ett exempel på Sodom och gomorra.
Citera
2016-12-17, 09:50
Medlem
Citat:
Citat:
Det är inte lögner, utan sanning.
Hur du kan missa det, väljer du att blunda?
Är det här sanning eller lögn?
Citat:
Det fanns inga tvivel om att den äldste hade förgripit sig på Anders när han var ett litet barn.

Jag antar att du kommer att svara på detta? Annars är du en falsk person minst sagt.
Citera
2016-12-17, 09:51
Medlem
Citat:
Är man en pedofil dagen då man fyller 18 år enligt dig?

Är man en pedofil när man är 8 år och förgriper sig på någon?

Är det verkligen din enda kommentar till detta. Alla lögner om ålder och om de var JV är alltså helt utan betydelse?

Men jag kan svara på din fråga, ja, i mina ögon kan man mycket väl vara pedofil som 18-åring, och även som 15-åring om det är barn som är yngre och mindre än en själv som man utsätter för detta.
Såja, då behöver vi inte offra tid på den frågan mer.
Citera
2016-12-17, 09:58
Medlem
Citat:
Är det verkligen din enda kommentar till detta. Alla lögner om ålder och om de var JV är alltså helt utan betydelse?

Nej.

Citat:
Men jag kan svara på din fråga, ja, i mina ögon kan man mycket väl vara pedofil som 18-åring, och även som 15-åring om det är barn som är yngre och mindre än en själv som man utsätter för detta.
Såja, då behöver vi inte offra tid på den frågan mer.

Jo vi behöver offra mer tid på detta, är det vad vetenskapen säger om pedofili? Jag tror att det bara är din egen personliga uppfattning.

Vetenskapen säger nog inte att man kan vara en pedofil som 15-åring, inte heller som 8-åring, du får nog bevisa ditt påstående i så fall.
Citera
2016-12-17, 09:59
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Jag ska ge dig ett exempel på en förolämpning:

Men det går väl från ena örat till det andra?

Bara för att detta är obekvämt för dig gör det ju inte automatiskt till osanning, eller hur. Fakta är att JV org tiger ihjäl (eller försöker i alla fall) alla anklagelser om övergrepp. Det ser vi ju bara på hur orgen vägrade att medverka under produktionen av Josefssons granskning.

ARC fick nästan fysiskt släpa in Jackson för vittnesmål och det efter att AU Betels högsta herrar ljög om Jacksons medverkan i orgens framställande av policy angående hur vetskap om sexuella övergrepp på barn ska hanteras. De begick mened och borde bli straffade.
Och man tycker ju även att Jackson borde ha vart ivrig att få komma och vittna, vilket tillfälle att som smord och Jesus broder kunna få vittna om Guds organisation inför hela världen!
Dessutom säger ju Bibeln att de kristna inte ska förfäras när dom dras inför rätta när dom blir förföljda, Helig Ande kommer vägleda dom och dom kommer veta precis hur dom ska tala.
Men Jackson hade alltså noll tillit till HA, som ju också endast är en kraft, likt elektricitet, enligt orgens villoläror.

Likadant med Gerrit Lösch, när han blev beordrad att infinna sig i domstol angående ett pedofiloffer som stämde Vakttorne i Californien. Han vägrade också att vittna och skrev ett tresidors långt brev till domstolen där han totalt förnekade någon som helst anknytning till Vakttornet. Han skrev att han har aldrig svarat för Vakttornet och har ingen som helst inflytande på företaget, han har aldrig arbetat för det och svarar inte för det heller. Kan stämma till viss teknisk del men det är Lösch och de sex andra styrande kretsenmedlemmarna som (utåt sett) helt ensamma bestämmer innehållet på företagets produktion. Att då påstå att du inte har nåt alls att göra med detta är ren lögn och en förolämpning mot vartenda jehovas vittne. Tänk om ett enskilt vittne skulle ställa sig upp i rikets sal och säga att denne inte har ett skit att göra med Vakttornet!

Aldrig någonsin har organisationen öppet och frivilligt yttrat sin sida av anklagelser, de tiger ihjäl det. Tidigare i år visades en dokumentär i Portugal på nationella TV kanalen som tog upp detta om pedofili inom orgen, precis samma röda tråd som resten av världen och Josefssons; tvåvittnesregeln förhindrar agerande som skyddar offren och straffar/oskadliggör gärningsmännen. SK medlemmen David Splane åkte till Portugal för att släcka den interna branden bland de upprörda portugisiska vittnena och sa i tal från podiet att "vi gör det som är mest effektivt när dessa lögner och förföljelse drabbar Guds organisation, vi tiger och det dör till slut ut."

Och du gör likadant. De bevis vi presenterar här låtsas du om som att du inte ser, kommenterar aldrig på det utan du fokuserar och naglar dig fast vid ovidkommande detaljer, kräver långa förklaringar på sånt som gör varken från eller till eller bevisar att du har rätt. Allt för att föra diskussionen bort från de presenterade bevisen.

Var det nåt mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in