2016-12-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det spelar ingen roll. Om enskilda Jehovas vittnen agerar felaktigt, även om dom är äldste, t.o.m. syndar mot bibelns normer, så ska inte hela organisationen skyllas för det. Det finns många som syndar mot bibeln varje år, och vissa utesluts om dom inte skärper sig. Detta har du kunskap om.

Äldste är inte skyddade mot bibelns normer, och jag tror du vet även detta.

Om nu det stämmer att dom skyddade pedofilen, så kan dom få konsekvenser för det, för det är inte godtagbart att äldste skyddar syndare, du är också medveten om det när det gäller t.ex. sex före äktenskap, du vet det som du och dina gelikar anklagar Jehovas vittnen för att "skvallra" för äldste o.s.v.

Varför tror du att man är hård mot äktenskapsbrott, men inte mot pedofili(ursäkta, sexuella övergrepp)? Det vore intressant att höra från dig.

Det vore väldigt intressant att höra från dig varför sex före äktenskap är frl men inte sexuella övergrepp
Citera
2016-12-16, 20:54
Medlem
Vasectomaters avatar
Ttsp är en utmärkt representant för hur orgen behandlar obekväma fakta; Låtsas som de inte existerar. Ignorera, ignorera, ignorera. Avled genom att styra ämnet in på sidospår. Fokusera på ovidkommande detaljer som varken lägger till eller drar ifrån från huvudämnet.

Ligg på lur, svara inte på bevisbara fakta. Vänta tills någon gör en helt ovidkommande felsägning och attackera med full kraft. Påstå att allt måste vara fel nu och måste avskrivas.

Yup, som en liten vältränad JV soldat. Redo att stå upp för pedofilernas rättighet att få molestera små barn utan att behöva stå till svars.
Citera
2016-12-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Ttsp är en utmärkt representant för hur orgen behandlar obekväma fakta; Låtsas som de inte existerar. Ignorera, ignorera, ignorera. Avled genom att styra ämnet in på sidospår. Fokusera på ovidkommande detaljer som varken lägger till eller drar ifrån från huvudämnet.

Ligg på lur, svara inte på bevisbara fakta. Vänta tills någon gör en helt ovidkommande felsägning och attackera med full kraft. Påstå att allt måste vara fel nu och måste avskrivas.

Yup, som en liten vältränad JV soldat. Redo att stå upp för pedofilernas rättighet att få molestera små barn utan att behöva stå till svars.

Du är urtypen för en med känslomässiga argument.
Citera
2016-12-16, 21:23
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Du är urtypen för en med känslomässiga argument.

Kan du förklara mer ingående istället för att bara slänga ur dig tomma förolämpngar?

Hur ett vittne resonerar; Andra religioner som begår och döljer övergrepp på barn gör sig skyldiga som grupp.
När JV org begår och döljer övergrepp på barn så handlar det om enskilda individer och inte som grupp.

När andra religioner profeterar fel och ändrar på sina huvuddoktriner så är dom falska profeter.
När JV org profeterar fel och ändrar på sina huvuddoktriner så var det inte orgen i sig utan enskilda ivriga individer(som smög sig in i VT tryckerierna och printade ut och distributerade ut publikationer med sina ivriga profetior utan att the Guardians Of Doctrines aka G.O.D märkte/gjorde nåt åt det.)

Med andra ord, JV org kan aldrig göra fel som de anklagar alla andra för göra. Med andra ord, JV org har fri spelplan att begå de mest avskyvärda brott utan konsekvenser för alla vägrar tro att det är sant.

Har jag rätt eller har jag rätt?
Citera
2016-12-16, 22:06
Medlem
Citat:
Kan du förklara mer ingående istället för att bara slänga ur dig tomma förolämpngar?

Kan du själv förklara mer ingående istället för att bara slänga ur dig tomma förolämpningar, så som som detta:

Citat:

Citera
2016-12-16, 22:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Kan du själv förklara mer ingående istället för att bara slänga ur dig tomma förolämpningar, så som som detta:

Men mitt påstående är inte en innehållslös förolämpning. Precis vad i mitt påstående är falskt? Låt oss beta av det, ord för ord.
Du får börja med vad som inte stämmer så ger jag feedback på det. Ok?
Citera
2016-12-16, 22:57
Medlem
Citat:
Om du hade läst på svensk lag, så hade du förstått att ingen är skyldig att anmäla övergrepp mot barn förutom vissa yrkesgrupper som lärare.

Du vill alltså ha en speciallag där Jehovas vittnen är skyldiga att anmäla alla brott, inga andra? Som tur är så håller inte den svenska demokratin med dig. Om det skulle komma en allmän lag om att man är tvungen att anmäla alla brott, så kommer det att innebära många svårigheter, även för dig.

Du är en inskränkt förståsigpåare.

Varför är du emot att anmäla övergrepp på barn, varför skulle det vara negativt? Det är hur konstigt som helst att du försvarar äldste som inte anmäler brott mot barn. Sen undrar du varfär Jehovas vittnen är paradiset för pedofiler.
Citera
2016-12-16, 23:32
Medlem
Citat:
Men jag har frågat dig när man ska anmäla sexbrott, jag frågade om du skulle anmäla din far så fort du misstänker honom, jag har ännu inte fått svar från dig, beror det på att frågan är känslig för dig?

Har du samma moralnormer för Jehovas vittnen som du har för din egen familj och släkt? Jag tror knappast det, men jag kan ha fel?
Jag skulle anmäla så fort jag tyckte det var dags. Såklart.
Detta har jag svarat på tidigare, så sluta påstå annat.
Citera
2016-12-17, 07:25
Medlem
Citat:
Men mitt påstående är inte en innehållslös förolämpning.

Jag ska ge dig ett exempel på en förolämpning:

Citat:
Ttsp är en utmärkt representant för hur orgen behandlar obekväma fakta; Låtsas som de inte existerar.

Men det går väl från ena örat till det andra?
Citera
2016-12-17, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Varför är du emot att anmäla övergrepp på barn, varför skulle det vara negativt? Det är hur konstigt som helst att du försvarar äldste som inte anmäler brott mot barn. Sen undrar du varfär Jehovas vittnen är paradiset för pedofiler.

Läser du vad jag skriver överhuvudtaget? Jag är inte emot att anmäla övergrepp på barn till polisen.
Citera
2016-12-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag skulle anmäla så fort jag tyckte det var dags. Såklart.
Detta har jag svarat på tidigare, så sluta påstå annat.

Fast du är inte uppriktig nu, skulle du polisanmäla din pappa bara för att du misstänkte honom för pedofili? Skulle du anmäla honom så fort du misstänkte honom för pedofili, eller skulle du prata med honom först, innan du polisanmälde honom?
Citera
2016-12-17, 08:59
Medlem
Citat:
Du tänker på Plymouthbröderna, det här visar din kunskapsnivå.

http://www.dagen.se/obehoriga-aga-ej-tilltrade-1.214301

Jag hoppas att dom flesta inser att du är ett skämt.

Nej det har varit ett uttalat krav på byggnationer av RS att minimera fönster eller ersätta de med glasblock tex, men anledningen är minskad skadegörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in