2014-12-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Jo jag vet att allt är på upphällningen, men jag fick inga svar på mina frågor. Blessings

Börja här. http://www.jw.org/sv/publikationer/b...C3%A4r-bibeln/

https://www.jw.org/sv/gratis-bibelkurs/
Citera
2014-12-07, 20:37
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Börja här. http://www.jw.org/sv/publikationer/b...C3%A4r-bibeln/

https://www.jw.org/sv/gratis-bibelkurs/

Hhahaha skulle jag behöva en Bibelkurs hahaha tillräckligt har jag på fötterna för att få dig på fall. Men som sagt va på bibelsprängdhet kommer man inte till Gudsriket Men det här är till er organisation inkluderat i den "Kristna" Menigheten. Bara det att ni är så förblindade av er tidsålders "Gudom" Satan Jehova att vara så ni inte ser enkelheten i det Budskap Jesus kom med.Matt 7:21-23

21

Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja.

22.

Många skola på 'den dagen' [1] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'

23.

Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'Amen

Ha en trevlig Kväll
Citera
2014-12-07, 20:58
Medlem
Citat:
Hhahaha skulle jag behöva en Bibelkurs hahaha tillräckligt har jag på fötterna för att få dig på fall. Men som sagt va på bibelsprängdhet kommer man inte till Gudsriket Men det här är till er organisation inkluderat i den "Kristna" Menigheten. Bara det att ni är så förblindade av er tidsålders "Gudom" Satan Jehova att vara så ni inte ser enkelheten i det Budskap Jesus kom med.Matt 7:21-23

21

Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja.

22.

Många skola på 'den dagen' [1] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'

23.

Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'Amen

Ha en trevlig Kväll

21
Psalm 37:9-11, 29
9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.

22
Vad profeterar du?
Matt 28:18-20
Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given. 19 Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn 20 och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.”

1 Petrus 3:15 2000
” Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp.”

Du visar att du behöver en Bibelkurs.
Citera
2014-12-07, 21:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hhahaha skulle jag behöva en Bibelkurs hahaha tillräckligt har jag på fötterna för att få dig på fall.

Citat:

Hur visar ett quoteminingskrig att nån behövar en bibelkurs? Det pågår dagligen quoteminingskrig mellan olika inflexibla "pre-made" bibel-tolkninger och ingen verkar ändra sig eller bli klokare av det.
Citera
2014-12-07, 21:20
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
21

Det tycker du 2 Kor 4:4

"Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet." (2 Kor. 4:4) Amen

Och här om er 2 Kor 11:13-15

13.

Ty de männen äro falska apostlar, oredliga arbetare, som förskapa sig till Kristi apostlar.

14.

Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel.

15.

Det är då icke något märkligt, om jämväl hans tjänare så förskapa sig, att de likna rättfärdighetens tjänare. Men deras ände skall svara emot deras gärningar Amen

Och här från 2 Pet 3:10-13
10

Men Herrens dag skall komma såsom en tjuv, och då skola himlarna med dånande hast förgås, och himlakropparna upplösas av hetta, och jorden och de verk som äro därpå brännas upp.
11.

Eftersom nu allt detta sålunda går till sin upplösning, hurudana bören icke I då vara i helig vandel och gudsfruktan, Luk. 21:36

12.

medan I förbiden och påskynden Guds dags tillkommelse, varigenom himlar skola upplösas av eld, och himlakroppar smälta av hetta!

13.

Men "nya himlar och en ny jord", där rättfärdighet bor, förbida vi efter hans löfte Amen

Det blir inget tusenårsrike för er på denna jord.Och den nya kommer inte ni till capich??? Och allt ni har i era Rikes salar av Jesus är en Klänning tre Spik och en Törnkrona. Koka soppa på skräpet salta och peppra efter behag drick lite och slå resten över er och käka upp era biblar och rapa upp en profetia att ni ska nån annan stans än till Helvetet ni ska bli bränsle till elden.Amen

Ha en bra kväll
Citera
2014-12-07, 21:22
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hur visar ett quoteminingskrig att nån behövar en bibelkurs? Det pågår dagligen quoteminingskrig mellan olika inflexibla "pre-made" bibel-tolkninger och ingen verkar ändra sig eller bli klokare av det.

Som jag skriver religioner är det Accepterade Vansinnet
Citera
2014-12-07, 21:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jag generaliserar FORTFARANDE inte så hejdlöst.
Citera
2014-12-07, 22:16
Medlem
Citat:

Vad sägs om politiken
Citera
2014-12-07, 22:27
Medlem
Citat:
Det tycker du 2 Kor 4:4

"Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet." (2 Kor. 4:4) Amen

Och här om er 2 Kor 11:13-15

13.

Ty de männen äro falska apostlar, oredliga arbetare, som förskapa sig till Kristi apostlar.

14.

Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel.

15.

Det är då icke något märkligt, om jämväl hans tjänare så förskapa sig, att de likna rättfärdighetens tjänare. Men deras ände skall svara emot deras gärningar Amen

Och här från 2 Pet 3:10-13
10

Men Herrens dag skall komma såsom en tjuv, och då skola himlarna med dånande hast förgås, och himlakropparna upplösas av hetta, och jorden och de verk som äro därpå brännas upp.
11.

Eftersom nu allt detta sålunda går till sin upplösning, hurudana bören icke I då vara i helig vandel och gudsfruktan, Luk. 21:36

12.

medan I förbiden och påskynden Guds dags tillkommelse, varigenom himlar skola upplösas av eld, och himlakroppar smälta av hetta!

13.

Men "nya himlar och en ny jord", där rättfärdighet bor, förbida vi efter hans löfte Amen

Det blir inget tusenårsrike för er på denna jord.Och den nya kommer inte ni till capich??? Och allt ni har i era Rikes salar av Jesus är en Klänning tre Spik och en Törnkrona. Koka soppa på skräpet salta och peppra efter behag drick lite och slå resten över er och käka upp era biblar och rapa upp en profetia att ni ska nån annan stans än till Helvetet ni ska bli bränsle till elden.Amen

Ha en bra kväll

Vad var det Jesus talade om när han talade om Guds rike, och vem ör de som skulle leva under detta rike och var.
Upp 21:3-5
” 3 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.

Strukturera upp det du skriver.
Citera
2014-12-07, 22:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad sägs om politiken

Politiker blir mer och mer krämare och därmed pragmatisk orienterade. Det ger en viss verklighets-förankring.
Citera
2014-12-07, 23:29
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Vad var det Jesus talade om när han talade om Guds rike, och vem ör de som skulle leva under detta rike och var.
Upp 21:3-5
” 3 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.

Strukturera upp det du skriver.

Tycker jag du skall göra

Här kommer förklaringar om att vi döms efter våra gärningar vilket både Paulus och Jesus själv vittna om. Upp 20:12-15

12.

Och jag såg de döda, både stora och små, stå inför tronen, och böcker blevo upplåtna. Och jämväl en annan bok blev upplåten; det var livets bok. Och de döda blevo dömda efter sina gärningar, på grund av det som var upptecknat i böckerna.

13.

Och havet gav igen de döda som voro däri, och döden och dödsriket gåvo igen de döda som voro i dem; och dessa blev dömda, var och en efter sina gärningar.

14.

Och döden och dödsriket blevo kastade i den brinnande sjön; detta, den brinnande sjön, är den andra döden.

15.

Och om någon icke fanns skriven i livets bok, så blev han kastad i den brinnande sjön.

Och i den livets bok finns inte ni.

Det blir inget tusenårsrike på denna planet så det hela förkortas i denna Uppenbarelse. För Satan har ni "Kristna" regerat med i mer än 1000 år lär dig det. Upp 21:1

1Och jag såg en ny himmel och en ny jord; ty den förra himmelen och den förra jorden voro förgångna, och havet fanns icke mer Amen

Uppenbarelse boken 22:12

"Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro." (Upp. 22:12)Amen

Ha en bra kväll
Citera
2014-12-07, 23:35
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Vad sägs om politiken

Politiken, Religioner och Ekonomi är Roten till allt ont att vara, och är en farlig blandning vilket många kommer bli varse om på Domens dag Frukta Gud Heb 12:29

"Ty "vår Gud är en förtärande eld"." (Hebr. 12:29)Amen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in