2016-06-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tror inte världens största, men man har t.ex. höga krav på hur man lever som Jehovas vittne, så det är inte så enkelt att bli ett Jehovas vittne, jämfört med andra fri-religiösa rörelser där man i princip behöver bara vara född i samfundet.

Och Jehovas vittnen har hög mångfald av etnicitet och ras, om inte den högsta. I USA gjordes en undersökning där dom säger:

Jehovah’s Witnesses are among the most racially and ethnically diverse religious groups in America. No more than four-in-ten members of the group belong to any one racial and ethnic background: 36% are white, 32% are Hispanic, 27% are black and 6% are another race or mixed race.http://www.pewresearch.org/fact-tank...ng-in-the-u-s/

Varför utger du dig för att vara ett JV?
Citera
2016-06-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Varför utger du dig för att vara ett JV?

Varför utger du dig för att vara ett JV? Du framstår som en idiot, och många luras till att tro att Jehovas vittnen är som du är.

Dessutom har du flera gånger anklagat mig för att diskutera med avfällingar, medan du själv är den största förövaren, du svarar avfällingar gladeligen, med dina intetsägande one-liner-inlägg och kopiera/klistra inlägg. Jag vet att du har dyslexi, men det ursäktar inte dina idiotiska inlägg, och dina falska anklagelser mot mig.
Citera
2016-06-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
18: Jehovas vittnen anser INTE att Jesus har ALL makt, tillskillnad från många andra kristna samfund.

Vilken lögn, du är en lögnare. Jesus har fått all makt på jorden och i himlen på grund av att fadern gett honom denna makt:

Citat:
*** cl kap. 9 sid. 88 § 6 ”Kristus, Guds kraft” ***

6 Kunde den enfödde Sonen få ännu mera makt och myndighet? Efter sin död och uppståndelse sade Jesus: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given.” (Matteus 28:18) Ja, Jehova har gett Jesus förmåga och rätt att utöva makt i hela universum. Som ”kungarnas Kung och herrarnas Herre” har Jesus fått myndighet att tillintetgöra ”all regering och all myndighet och makt” – synlig och osynlig – som motstår hans Fader.
Citera
2016-06-08, 20:58
Medlem
Citat:
Vilken lögn, du är en lögnare. Jesus har fått all makt på jorden och i himlen på grund av att fadern gett honom denna makt:

På vilket sätt är det en lögn? Påstår du att Jesus blivit Gud med stort G? Eller ens gud med litet g?
Senast redigerad av Jhwh 2016-06-08 kl. 21:01.
Citera
2016-06-08, 21:19
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det en lögn? Påstår du att Jesus blivit Gud med stort G? Eller ens gud med litet g?

Du påstod att: "Jehovas vittnen anser INTE att Jesus har ALL makt".

Detta stämmer inte, Jesus har ALL makt över himmel och jord, så som Gud, fadern gett honom:

"ty ALLT har han lagt under sina fötter. När det heter att allt är lagt under honom(Jesus) är naturligtvis den undantagen som har lagt allt under honom(Gud Jehova)." (1 Kor 15:27 Bibel2000)
Citera
2016-06-08, 21:43
Medlem
Citat:
Du påstod att: "Jehovas vittnen anser INTE att Jesus har ALL makt".

Detta stämmer inte, Jesus har ALL makt över himmel och jord, så som Gud, fadern gett honom:

"ty ALLT har han lagt under sina fötter. När det heter att allt är lagt under honom(Jesus) är naturligtvis den undantagen som har lagt allt under honom(Gud Jehova)." (1 Kor 15:27 Bibel2000)

All makt har bara Gud! Enligt är, punkt.
Sen kan du ju vrida det som du vill. Det är knappast fråga om tolkning, Gud är Gud. Som ni så noga påpekar i treenighetssammanhang så är Jesus underställd Jehova.
All makt i himmelen och på jorden står det. Så tror ni inte!
Senast redigerad av Jhwh 2016-06-08 kl. 21:51.
Citera
2016-06-08, 22:05
Medlem
Citat:
All makt har bara Gud! Enligt är, punkt.
Sen kan du ju vrida det som du vill. Det är knappast fråga om tolkning, Gud är Gud. Som ni så noga påpekar i treenighetssammanhang så är Jesus underställd Jehova.
All makt i himmelen och på jorden står det. Så tror ni inte!

Vi tror att Gud gett "ALL makt" åt Jesus, "All makt i himmelen och på jorden", du är alltså lögnaktig, punkt.
Citera
2016-06-08, 22:07
Medlem
Citat:
Vi tror att Gud gett "ALL makt" åt Jesus, "All makt i himmelen och på jorden", du är alltså lögnaktig, punkt.

När fick han den makten?
Citera
2016-06-08, 22:10
Medlem
Som jag citerade från Jehovas vittnens litteratur:

Citat:
"Ja, Jehova har gett Jesus förmåga och rätt att utöva makt i hela universum."

http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1102002031#h=9

Du är en lögnare.
Citera
2016-06-08, 22:12
Medlem
FruStormuftis avatar
Men hör på er själva!
Bråkar och använder Gud och Jesus som slagträn. Skäms på er, fåfänga idioter.
Citera
2016-06-08, 22:13
Medlem
Citat:
När fick han den makten?

När han dog och blev återuppstånden:

"Då gick Jesus fram till dem och talade till dem: ”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden."(Matt 28:18 Bibel2000)
Citera
2016-06-08, 22:25
Medlem
Citat:
Som jag citerade från Jehovas vittnens litteratur:

http://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1102002031#h=9

Du är en lögnare.

Annars säger ni att han fick kungamakten 1914.
Se tex Vakttornet 2005 1/9 s18-22 p8. Han började att utnyttja sin makt i himmelen genom att kasta ut Satsn därifrån, osv.
Som vanligt så kan du inte din organusations läror. Citera Bibeln är en sak. Men din organisations tolkning av den, som ger tex dessa motstridiga uppgifter har högre rang för er.
Eller hur tänker du annars förklara vad ni anser hände 1914?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in