2016-06-01, 17:24
Medlem
Det är svårt för en som inte är insatt i läran att få JV dit att de inte kan svara på frågor.
Och det är ju lätt att se av förslagen som har kommit här.

Men en sak som kan vara värd att ta upp det är ju blodfrågan. Fråga tex hur det kan komma sig att det, samtidigt som det är förbjudet att ta emot blod är 'en samvetssak' om de vill ta emot vissa blodfraktioner?
Citera
2016-06-01, 17:30
Medlem
Fråga dem om de tror att jorden, solen och allt som finns här verkligen skapades på sju dagar för typ 6-7000 år sedan. När de börjar svara anfaller du med följdfrågor om geologi, dinosaurier och liknande.
Citera
2016-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Var har du fått det ifrån?

Jag vet inte hur det är nu men min far fick diabetes i slutet av 70 talet, Han berättade iaf att han haft diskussioner med Jehovas som knackat på hans dörr, angående alternativ hjälp istället för medicinering, att "tron" skulle hjälpa honom mer än medicinen kunde. Iaf vad han själv berättat men sen kan han ju dragit en fuling o lurats, tyvärr lever karln inte idag.
Citera
2016-06-05, 18:38
Medlem
Fråga dem om hur de känner inför Harmageddon. Ser de fram emot det? Vilka ska överleva.? Ska du dö? De små barnen som leker på lekplatsen och vars föräldrar är icke-JV, ska de dö? Hur känner JV inför det?
Citera
2016-06-05, 19:33
Medlem
Fråga vad de tycker om att de har register över tusentals pedofiler och dessa register hålls hemliga för myndigheter.
Citera
2016-06-05, 20:14
Medlem
senhackarens avatar
En mycket lurit folk dessa jv. Dem försöker lura alla dem möter på. Dem som inte går på deras trix blir svartlistade som fiender och jag vet inte vad som mer. Dem måste tydligen ha jävligt dåligt med medlemmar så som dem irrar omkrig och knacker dörrar. Dem är så desperate dessa jönsar att dem tror sig få med hela världens folk rakt in I derass genomganatiska sekt. Bästa är att hålla sig undan, eller prata bäbis språket med dem, för att förlöjliga dem.
Citera
2016-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Jag vet inte hur det är nu men min far fick diabetes i slutet av 70 talet, Han berättade iaf att han haft diskussioner med Jehovas som knackat på hans dörr, angående alternativ hjälp istället för medicinering, att "tron" skulle hjälpa honom mer än medicinen kunde. Iaf vad han själv berättat men sen kan han ju dragit en fuling o lurats, tyvärr lever karln inte idag.

Det var maranata.
Citera
2016-06-08, 15:23
Bannlyst
Hur är det egentligen? Jag antar att Jehovas Vittnen är världens största kristna fri-religiösa rörelse.
Citera
2016-06-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swastika99
Hur är det egentligen? Jag antar att Jehovas Vittnen är världens största kristna fri-religiösa rörelse.

De enda som utför Jesu befallning i Matt 28:18-20
Citera
2016-06-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swastika99

Jag tror inte världens största, men man har t.ex. höga krav på hur man lever som Jehovas vittne, så det är inte så enkelt att bli ett Jehovas vittne, jämfört med andra fri-religiösa rörelser där man i princip behöver bara vara född i samfundet.

Och Jehovas vittnen har hög mångfald av etnicitet och ras, om inte den högsta. I USA gjordes en undersökning där dom säger:

Jehovah’s Witnesses are among the most racially and ethnically diverse religious groups in America. No more than four-in-ten members of the group belong to any one racial and ethnic background: 36% are white, 32% are Hispanic, 27% are black and 6% are another race or mixed race.http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/04/26/a-closer-look-at-jehovahs-witnesses-living-in-the-u-s/
Citera
2016-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
De enda som utför Jesu befallning i Matt 28:18-20

Citat:
18Då gick Jesus fram till dem och talade till dem: ”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. 19Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn 20och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.”

18: Jehovas vittnen anser INTE att Jesus har ALL makt, tillskillnad från många andra kristna samfund. Jesus är underställd Gud, han har ingen Guds-status alls hos JV.
19: Det finns många fler samfund som finns spridda över jorden. "Gör lärjungar" gör väl ändå alla som får nya medlemmar till sin organisation. För att bli medlem så blir du döpt, så också i andra religioner. Enda skillnaden är väl att JV kan inte döpa i "den helige andens namn" eftersom de anser att den anden inte är en ande/person utan bara en kraft.

På vilket sätt skulle de alltså vara "de enda som utför Jesu befallning"?
Citera
2016-06-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
18: Jehovas vittnen anser INTE att Jesus har ALL makt, tillskillnad från många andra kristna samfund. Jesus är underställd Gud, han har ingen Guds-status alls hos JV.
19: Det finns många fler samfund som finns spridda över jorden. "Gör lärjungar" gör väl ändå alla som får nya medlemmar till sin organisation. För att bli medlem så blir du döpt, så också i andra religioner. Enda skillnaden är väl att JV kan inte döpa i "den helige andens namn" eftersom de anser att den anden inte är en ande/person utan bara en kraft.

På vilket sätt skulle de alltså vara "de enda som utför Jesu befallning"?

Om du vill lyssna på Jesu goda nyheter är upp till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in