Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
OK,så TTSP och Benon vet mer än sina "bruschor" nu då.

Det går dessutom rykten om ett totalt byggstop för alla byggprojekt utom nya Betel i NY..........tydligen går ekonomin väldigt dåligt.

Egendomligt, för man har sålt av fastigheter för närmare en miljard i Brooklyn.

Aha, ja vi vet ju vad pengarna behövs till.
För att inte tala om konfiskeringen av alla Rikets salar vilket resulterat i en del sålda och försäljning av sammankomsthallar.
Citera
2015-09-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Aha, ja vi vet ju vad pengarna behövs till.
För att inte tala om konfiskeringen av alla Rikets salar vilket resulterat i en del sålda och försäljning av sammankomsthallar.

En sak jag ännu inte fått klarhet i är om det bara är i vissa länder typ USA, Frankrike England, som sällskapet även tagit in de enskilda församlingarnas bankmedel? Jag har inte riktigt kommit mig för att fråga mina släktingar om detta skett även i Sverige.

Men bara i USAmåste det varit enorma summor
Citera
2015-09-28, 19:07
Medlem
Citat:
En sak jag ännu inte fått klarhet i är om det bara är i vissa länder typ USA, Frankrike England, som sällskapet även tagit in de enskilda församlingarnas bankmedel? Jag har inte riktigt kommit mig för att fråga mina släktingar om detta skett även i Sverige.

Men bara i USAmåste det varit enorma summor

Vad jag förstår så gäller detta även församlingarna i Sverige. Man har bara fått behålla en mindre del. Sen har man även fått bestämma hur mycket församlingen ska bidra med varje månad.
Citera
2015-09-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Vad jag förstår så gäller detta även församlingarna i Sverige. Man har bara fått behålla en mindre del. Sen har man även fått bestämma hur mycket församlingen ska bidra med varje månad.

Då måste det ju rimligtvis kommit in miljardtals kronor till organisationen. Förlorar man så mycket på pedofilrättegångarna.......eller är detnåt annat som gör att organisationen blöder pengar`?

Man har i a f haft något skumt för sig, för JP Morgan Bank är tydligen aktieägare i sällskapet VAkttornet, d v s JVs media- och fastighetsbolag.

Torskade Vakttornet redan i börskraschen 2008?..Det gick ju väldigt illa för J P Morgan Bank då.
Citera
2015-09-28, 19:37
Medlem
Funderar på hur pedofili undersökningen i Australien har påverkat JV. är 1006 fall av påstådda övergrepp som JV inte anmält till myndigheterna.
http://www.9news.com.au/national/2015/07/27/03/35/jehovah-s-witnesses-face-inquiry
Citera
2015-09-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Funderar på hur pedofili undersökningen i Australien har påverkat JV. är 1006 fall av påstådda övergrepp som JV inte anmält till myndigheterna.
http://www.9news.com.au/national/2015/07/27/03/35/jehovah-s-witnesses-face-inquiry

Jo, ska JV gå med på förlikning i de fallen så lär det kosta miljarder.....men organisationen måste rimligtvis ha mycket mer resurser/kapital än så.
Citera
2015-09-28, 19:47
Medlem
Citat:
Benon kanske kommer in med en länk eller rent av en egenformulerad oneliner!

Benon är en rolig typ.

Egentligen gillar jag JV-folk överlag. Kanske har vi samma deppiga världsbild. Jag borde bjuda in dem nästa gång så kan vi lyssna på Kent tillsammans.

Minns en gång att några i JV bjöd mig hem till nån av deras vänner och så tittade vi på en film. Tror det var Lejonkungen men faktiskt minns jag inte alls. Efter att jag förklade att jag faktiskt inte trodde på JV lära så blev det lite mera känsligt att umgås med mig. Fast de försökte få mig att säga att jag kanske "missförstått" något men jag svarade att jag nog hade förstått tillräckligt.... Tydligen fel svar.
Lite synd, min ena granne var en jäkla hygglig kille, inaktivt vittne, sjukskriven för depression. Var ursprungligen från Polen tror jag. Jag borde ha hållit honom mera sällskap, han var mycket ensam där i utanförskapsområdet vi bodde.
Apropå... JV-folk... mycket hyggliga människor.
Citera
2015-09-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Benon är en rolig typ.

Egentligen gillar jag JV-folk överlag. Kanske har vi samma deppiga världsbild. Jag borde bjuda in dem nästa gång så kan vi lyssna på Kent tillsammans.

Minns en gång att några i JV bjöd mig hem till nån av deras vänner och så tittade vi på en film. Tror det var Lejonkungen men faktiskt minns jag inte alls. Efter att jag förklade att jag faktiskt inte trodde på JV lära så blev det lite mera känsligt att umgås med mig. Fast de försökte få mig att säga att jag kanske "missförstått" något men jag svarade att jag nog hade förstått tillräckligt.... Tydligen fel svar.
Lite synd, min ena granne var en jäkla hygglig kille, inaktivt vittne, sjukskriven för depression. Var ursprungligen från Polen tror jag. Jag borde ha hållit honom mera sällskap, han var mycket ensam där i utanförskapsområdet vi bodde.

Vi ska nog inte romantisera vare sig dumheter eller utanförskap.

Benon är ett lydigt JV....han vågar bara komma med länkar eller oneliners...sannolikt är han mycket rädd.
Och killen du berättade om är sannolikt synnerligen ensam och övergiven. Om han inte var aktiv i församlingen så ansågs han vara dåligt umgänge. JV-världen är stenhård.
Citera
2015-09-28, 20:55
Medlem
Citat:
Benon är en rolig typ.

När de insåg att du inte kommer nappa så var det nono med umgänge med dig med.
Enda anledningen till att ett JV umgås med någon utanför (om h*n nu inte är på väg ut förstås) är att få in någon i organisationen
Citera
2015-09-28, 20:58
Medlem
Citat:
Vi ska nog inte romantisera vare sig dumheter eller utanförskap.

Benon är ett lydigt JV....han vågar bara komma med länkar eller oneliners...sannolikt är han mycket rädd.
Och killen du berättade om är sannolikt synnerligen ensam och övergiven. Om han inte var aktiv i församlingen så ansågs han vara dåligt umgänge. JV-världen är stenhård.

Helst ska länkarna inte ha något med ämnet att göra heller. Då blandar han sig ju inte i diskussionen
Citera
2015-09-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
När de insåg att du inte kommer nappa så var det nono med umgänge med dig med.
Enda anledningen till att ett JV umgås med någon utanför (om h*n nu inte är på väg ut förstås) är att få in någon i organisationen

Jo jag insåg ju det efterhand också.

Men jag tycker synd om min granne, han ville ändå umgås lite med mig. Tror han kände sig väldigt ensam och uppgifven och hade nog helst lämnat orgen men då hade han blivit än mera uppgifven. Stackarn.
Citera
2015-09-28, 22:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jo jag insåg ju det efterhand också.

Men jag tycker synd om min granne, han ville ändå umgås lite med mig. Tror han kände sig väldigt ensam och uppgifven och hade nog helst lämnat orgen men då hade han blivit än mera uppgifven. Stackarn.

DIN existentiella förvirring vs. din grannas? Knappast något val för en logisk-rationell person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in