Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-22, 19:09
Medlem
[quote=Boazobargi|54095157]
Citat:

Tror du på hela bibeln? Det framkommer ju tydligt i bibeln att människan blev skapad av Gud.

Oj, det är så mycket att förklara. Men som du förmodligen vet så har vi ju en väldigt annorlunda tolkning av bibeln jämfört med andra kristna samfund. Och vi anser ju såklart att alla andra kristna har fel i dom frågor där deras svar avviker från våra svar. Vi tror ju tex inte på treenigheten.

OM Gud finns...tror du han bryr sig om huruvida en människa tror på treeningheten eller inte? Tror du att Gud skulle göra detta frälsningsavgörande?
Citera
2015-07-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
jag vill först å främst påpeka att jag gett dig samma svar tidigare....

Inte riktigt, du sade "Om detta du skriver är sant", som om det jag skriver ska tas med en nypa salt.

Nu skrev du bara:

"Jag tycker det är en sympatisk människosyn som du presenterar, och håller med om att det är det enda rimliga."

Utan att ifrågasätta att det personen skriver är sant.
Citera
2015-07-22, 19:23
Medlem
goran744s avatar
[quote=ujhs|54095722]
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi

OM Gud finns...tror du han bryr sig om huruvida en människa tror på treeningheten eller inte? Tror du att Gud skulle göra detta frälsningsavgörande?
Det tror inte jag. Då är det fan vi har att göra med.....petitesser endast kan jag tycka.
Citera
2015-07-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Inte riktigt, du sade "Om detta du skriver är sant", som om det jag skriver ska tas med en nypa salt.

Nu skrev du bara:

"Jag tycker det är en sympatisk människosyn som du presenterar, och håller med om att det är det enda rimliga."

Utan att ifrågasätta att det personen skriver är sant.

Jo men jag tänkte att eftrersom denne person gjorde sina första inlägg på flashback så skulle jag vara lite trevlig, för han var trevlig mot mig.

Du är däremot en notorisk missionär.
Citera
2015-07-22, 19:36
Medlem
[quote=goran744|54095836]
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det tror inte jag. Då är det fan vi har att göra med.....petitesser endast kan jag tycka.

Precis! Sekter framställer Gud som direkt småaktigoch sadistisk..... VArför i helvete skulle en allsmäktig Gud välja en amerikansk 1800-talssekt att vara hans talesmän och hans organisation? Alla andra kristna ska slaktas i Harmageddon. Tanken är så jälvla löjlig och befängd att den är skrattretande.
Citera
2015-07-22, 19:39
Medlem
Citat:
Jo men jag tänkte att eftrersom denne person gjorde sina första inlägg på flashback så skulle jag vara lite trevlig, för han var trevlig mot mig.

Vi får se om den andre typen också börjar missionera! Eller om han håller sig väck.

Undrar hur Apollos har det.......om han fick mycket att tänka på.
Citera
2015-07-22, 19:41
Medlem
[quote=ujhs|54095722]
Citat:

Nu är det ju inte bara den tolkningen som skiljer Jehovas Vittnen från andra kristna. Och om det vore okej att tro på treenigheten vad är det som säger att det inte vore okej att ha en annan uppfattningen i andra frågor? Du inser nog att detta blir ohållbart tillslut.
Senast redigerad av Boazobargi 2015-07-22 kl. 19:44.
Citera
2015-07-22, 19:46
Medlem
Citat:

Oj, det är så mycket att förklara. Men som du förmodligen vet så har vi ju en väldigt annorlunda tolkning av bibeln jämfört med andra kristna samfund. Och vi anser ju såklart att alla andra kristna har fel i dom frågor där deras svar avviker från våra svar. Vi tror ju tex inte på treenigheten.

Jo jag vet det, därför jag uttryckligen undrade hur det skiljer sig rent konkret i folks liv.

Treenigheten är delvis en fråga för teologer. Inte alla vanligt folk som orkar sätta sig in i den.

Citat:
Tror du på hela bibeln? Det framkommer ju tydligt i bibeln att människan blev skapad av Gud.

Det står mycket i Bibeln... en del som ni i JV tolkar bokstavligt, och annat ni tolkar bildligt.
Själv föredrar jag att se evolutionen som skapad av Gud.
Senast redigerad av grelin1999 2015-07-22 kl. 19:50.
Citera
2015-07-22, 19:48
Medlem
Citat:

Om man är notorisk missionär så är man inte trevlig?
Citera
2015-07-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Om man är notorisk missionär så är man inte trevlig?

Jag vet inte varför du alltid ska göra dig så försmådd.
Citera
2015-07-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Som jag sade så handlar det inte om vad man tror på, utan om man kan underordna sig Jehova när han visar sig, om man har rätt hjärteinställning eller om man sätter sig emot och blir motståndare tillsammans med Satan och avfällingarna.

Då skulle i princip även Hitler kunna överleva trots att han hade ännu värre läror än treenighetsanhängare.
Citera
2015-07-22, 19:54
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför du alltid ska göra dig så försmådd.

Kanske för att du ringaktar mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in