2015-12-31, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Upp: k 17-18.

Jaha, så eftersom en del kristna i USA har fått utstå viss, ska vi säga förföljelse, så antar jag att du tycker det uppfyller Upp 17 o 18?

Om du ställer dig upp, skakar lite på armarna, ta ett andetag, håll närmsta vakttorn bakom ryggen och tänk igen.

Håller världen på att förbjuda religion?

Tror du Gud skulle vara en sådan despot så att han enbart kräver en bestämd form av tillbedjan?
För att dra en parallell -bara trogna Arier, får uppleva tredje riket, paradiset! Resten avrättas.
Citera
2015-12-31, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon

http://www.jw.org/sv/publikationer/b...a-till-jehova/

Detta är inte fakta Benon, det är reklam!
Citera
2016-01-01, 11:37
Medlem
Det är förvånande hur folk i denna tråd och i resten av världen kan vara så naiva över det som sker i världen. Men det är ju det bibeln säger att folk ska vara i dom sista dagarna. ttsp med flera har förklarat 1000 gånger och kommit med tydliga och logiska argument, men ni lyssnar ändå inte. Eller kanske väljer ni att inte göra det.
Citera
2016-01-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Detta är inte fakta Benon, det är reklam!

För dig är det inte fakta eftersom du inte har andliga syn längre.
Citera
2016-01-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi
Det är förvånande hur folk i denna tråd och i resten av världen kan vara så naiva över det som sker i världen. Men det är ju det bibeln säger att folk ska vara i dom sista dagarna. ttsp med flera har förklarat 1000 gånger och kommit med tydliga och logiska argument, men ni lyssnar ändå inte. Eller kanske väljer ni att inte göra det.

De väljer att inte ta någon notis.
Citera
2016-01-01, 19:37
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boazobargi

Citat:
Ursprungligen postat av Benon
De väljer att inte ta någon notis.

Så vad är det vi ska ta notis om? Upplys vi andra oförstående här på FB...
(Herregud, ett tillfälle att omvända 3000+ på en månad här till JV.. vad väntar du på?)

Du har inte funderat ens ett ögonblick på din egen syn?

Jag har läst lite bakåt i tråden och denna kvalar ju in som den mest religösa humortråden runt JV sedan flera år tillbaka!

Jag efterfrågar fortfarande: Hur bibeln räknar fram JV:s 1914.... men det försöker man tydligen tysta ne,r då det verkar vara ett känsligt ämne!?

Ska vi bara titta snabbt på lite historia?
- Digerdöden 1300-talet. Den största dödligheten procentuellt sett då 1/3 del av kina, mellanöstern, och europa dog.
Men jehovas vittnen bortser från det. då det inte kom något ingripande från "Jehova" efteråt.

-Taipingupproret. Slutet 1800-tal. Det totala antalet döda ska ha varit så stort som 20-30 miljoner människor, medan svälten som följde tog runt 60 miljoner.
Men jehovas vittnen bortser från det. då det inte kom något ingripande från "Jehova" efteråt.
(tydligen pissar deras gud på asiater som mindre värda på jorden...)

- Spanska sjukan. Mellan 50 och 100 miljoner människor dog... nej dem räknas inte heller.. då det inte kom något ingripande från deras "Jehova" efteråt.

Däremot ska då detta räknas enligt deras Bibel.. men bara när västeuopeér och amrisar dör specifikt tydligen...
- Första världskriget. Mer än nio miljoner soldater dödades...

Hitta den logiken ni!!?

Snacka om att deras gud är en kärleksfull.. om än extremt partisk gud!

Deras religions-startare siktade först och angav typ året 1884 som guds ingripande.... sedan kom typ Jesus osynligen något år senare då inget hände ... sedan var det 1914 oktober som var på tapeten... synd bara att de sket i allt annat ovan och gav blanka fanken i skotten i Sarajevo Juli 28, då det var ju i okt Jehoobas ingripande skulle ske och de skulle komma till himlen (Jehooba= sarkastiskt uttalande om deras påhittegud)...
(Förutom den här lilla petitessen att inte ett skit hände i Okt förutom att kriget fortsatte)

Sedan en bok om att "Miljoner som nu leva skola aldrig dö" utgedd 1917-18 då dem siktade mot 1925 som guds ingripande...
(Puh. Inte en sekt.. ja ja )

Ja.. Så var är det här uttalandet om 1914 i Bibeln tidigare i tråden?.. och nej inget skit från Jehovas Vittnens egna utgåvor av bibelöversättningar.. det får vara från 1917 års bibel eller något
Senast redigerad av anordman 2016-01-01 kl. 20:35.
Citera
2016-01-01, 21:40
Medlem
Skillnaden mellan det som skett i historien före 1914 och efter är att krigen, hungersnöden, farsoterna sker över hela jorden, det handlar om världskrig och oroligheter över hela världen/jorden.

Och det handlar inte bara om kvantitativa händelser, utan att man jorden runt får höra talas om dessa händelser som oroar människor, d.v.s. man hör talas om detta genom media:

"Säg oss när det skall hända. Och vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?” Jesus svarade: ”Se upp så att ingen bedrar er. Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många. Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten.

Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Allt detta är början på födslovärkarna. Då skall man utlämna er till att plågas och dödas, och alla folk skall hata er för mitt namns skull. Då skall många komma på fall och ange varandra och hata varandra. Många falska profeter skall framträda och bedra många.

Genom att laglösheten tilltar kommer kärleken att kallna hos de flesta. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk. Sedan skall slutet komma.
" (Matteus 24:3-14 Bibel2000)

Laglösheten skulle tillta, men det handlar inte om svenska lagar utan om bibelns lagar, t.ex. lagarna om homosexualitet. Och från att man t.ex. inte behövde låsa ytterdörren till att företag och privatpersoner skaffar larm och säkerhet, säkerhetsbranschen har ökat något enormt under senare tid t.ex.

Det viktigaste är att hela jorden är på väg ifrån Guds lagar och normer, på en kollisionskurs mot Gud, där det hela symboliskt resulterar i Harmageddon:

"... och de gick ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, allhärskarens, stora dag. ”Se, jag kommer som en tjuv. Salig den som vakar och bevarar sina kläder, så att han inte går naken och blottar sitt kön.” Och de samlade dem på den plats som på hebreiska heter Harmagedon."(Upp 16:14-16 Bibel2000)
Citera
2016-01-01, 22:04
Medlem
anordmans avatar
[quote=ttsp|55876441]Skillnaden mellan det som skett i historien före 1914 och efter är att krigen, hungersnöden, farsoterna sker över hela jorden, det handlar om världskrig och oroligheter över hela världen/jorden.

Och det handlar inte bara om kvantitativa händelser, utan att man jorden runt får höra talasom dessa händelser som oroar människor, d.v.s. man hör talas om detta genom media:
[/QUOTE=ttsp|55876441]

Så nu är det genom media plötsligt.. förstår du inte hur manipulerad du är?

Hur kan en gud bry sig om människoliv på beroende om man har tillgång till media eller ej?
- Tyvärr.. du har ju ingen veckotidning ens... Yep... det blir död och fåglar kommar att hacka på din döda kropp det snaraste (ja jag kan hämta bok och scanna bild om det är det du vill)

MM det var ju just det här med hela världen eller hur... Första värlskriget var inte ens i närheten...
Och bara en parantes i döda på Jorden över historien...

Snälla läs om inlägget och försök att ha lite känsla om dem miljoner människor som dött tidigare utan "media"

Kan du komma fram 1914 nu?
Senast redigerad av anordman 2016-01-01 kl. 22:22.
Citera
2016-01-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Så nu är det genom media plötsligt.. förstår då inte hur manipulerad du är?

Plötsligt ??? Detta har man pratat om länge, åtminstone sedan 1971:

Citat:
*** w71 15/12 sid. 568 Jesus förutsäger ett tecken ***

Som en del av tecknet sade Jesus: Ni skall få höra om krig och rykten om krig. Nation skall resa sig mot nation och rike mot rike.

Jag har sett detta i min livstid. Hela nationer har kämpat mot andra nationer för att tillintetgöra dem. Svårigheterna började i själva verket år 1914. Nu får vi höra nyhetsmeddelanden om krig nästan varje dag. Har du hört sådana meddelanden i radio eller TV?

Citat:
Hur kan en gud bry sig om människoliv på beroende om man har tillgång till media eller ej?

Vad pratar du om?

Citat:
- Tyvärr.. du har ju ingen veckotidning ens... Yep...

Nej, jag har ingen veckotidning, har du det? Och vad har det för betydelse i denna diskussion?

Citat:
det blir död och fåglar kommar att hacka på din döda kropp det snaraste (ja jag kan hämta bok och scanna bild om det är det du vill)

Detta är vad bibeln talar om:

"Och jag såg en ängel stå inne i solen, och han ropade med hög röst till alla fåglarna som flög över himlens mitt: ”Kom hit och samlas till Guds stora måltid, så skall ni få äta kött av kungar och härförare och mäktiga män och kött av hästar och deras ryttare och kött av alla människor, fria och slavar, höga och låga.”(Upp 19:17-18 Bibel2000)

Men Uppenbarelseboken är väldigt symbolisk, så fåglarna äter symboliskt köttet av människor.

Citat:
MM det var ju just det här med hela världen eller hur... Första värlskriget var inte ens i närheten...
Och bara en parantes i döda på Jorden över historien...

Som jag sade så behöver det inte handla om kvantitet, utan att hela jorden drabbas.

Citat:
Kan du komma fram 1914 nu?

Du menar att jag ska redogöra för hur man kommer fram till 1914? Jag tror du du vet detta redan, annars leta fram dina exemplar av gamla sparade Vakttorn så får du en fullständig redogörelse, annars kan du läsa här:

https://www.jw.org/sv/publikationer/...lns-profetior/
Citera
2016-01-01, 22:46
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Plötsligt ??? Detta har man pratat om länge, åtminstone sedan 1971:

Vad pratar du om?

Nej, jag har ingen veckotidning, har du det? Och vad har det för betydelse i denna diskussion?

Detta är vad bibeln talar om:

"Och jag såg en ängel stå inne i solen, och han ropade med hög röst till alla fåglarna som flög över himlens mitt: ”Kom hit och samlas till Guds stora måltid, så skall ni få äta kött av kungar och härförare och mäktiga män och kött av hästar och deras ryttare och kött av alla människor, fria och slavar, höga och låga.”(Upp 19:17-18 Bibel2000)

Men Uppenbarelseboken är väldigt symbolisk, så fåglarna äter symboliskt köttet av människor.
Som jag sade så behöver det inte handla om kvantitet, utan att hela jorden drabbas.
Du menar att jag ska redogöra för hur man kommer fram till 1914? Jag tror du du vet detta redan, annars leta fram dina exemplar av gamla sparade Vakttorn så får du en fullständig redogörelse, annars kan du läsa här:

https://www.jw.org/sv/publikationer/...lns-profetior/

Nej Det är vad din religion talar om.

Och media är JUST DU SJÄLV OVAN!!
"oroar människor, d.v.s. man hör talas om detta genom media:"

Jag vill att du talar om hur hur man pissar på alla 200 miljoner + döda tidigare men fixerar dem på 9 miljoner efter 1914 som en fixpunkt genom bibeln!
Hur fan svårt kan det vara om ni har "Sanningen"?
Vill ni inte att vi andra ska förstå eller?
Senast redigerad av anordman 2016-01-01 kl. 23:27.
Citera
2016-01-01, 22:52
Medlem
anordmans avatar
Citat:

Jag vill att du talar om hur hur man pissar på alla 200 miljoner + döda tidigare men fixerar dem på 9 miljoner efter 1914 som en fixpunkt genom bibeln!
Märk väl att jag väntar på förklaringen hur Jehovas Vittnen läser ut 1914 ut ur bibeln sedan många inlägg tillbaka...
Citera
2016-01-01, 23:29
Medlem
Citat:

Nej, detta är vad bibeln talar om, annars, ge motargument.

Citat:

Du är okunnig, Jehovas vittnen tror att miljoner både rättfärdiga och orättfärdiga kommer att få en chans att underordna sig Gud i den nya ordningen, detta inkluderar alltså alla som dött/dör innan Harmageddon.

Det finns alltså en möjlighet att även så onda människor som Hitler kommer att få en andra chans.

Men dom som redan har bestämt sig för att motarbeta Gud kommer inte att få en chans.

Citat:

Vi tycker att vi har förstått sanningen om vår verklighet, men det betyder inte att vi "äger" sanningen. Återigen visar du din fördomsfullhet.

Citat:

Jo, Jehovas vittnen önskar att alla ska förstå, det är därför vi predikar för människor från hus till hus och lägenhet till lägenhet.

Men tyvärr så tar inte alla människor till sig budskapet, man är som på Jesu tid så upptagna med sina liv, sina karriärer, sina egna problem så att man missar dom goda nyheterna om att det finns en möjlighet att leva på en fridfull jord, utan krig, elände och död.

Man väljer själv genom sin egna fria vilja om man vill leva i en ny ordning där fred råder, om man har lust att leva på det sättet så ska man inte motarbeta Gud i alla dess former.

Men du verkar ha bestämt dig? Får jag fråga vilken koppling du har till Jehovas vittnen? Är du uppväxt med föräldrar som är Jehovas vittnen? Eller har du någon annan koppling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in