Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag kommenterar på detta först.
Om detta du skriver är sant så är det ju sympatiskt!
Det är sant det jag säger, det är avfällingarna som förvränger det som står i Vakttornet, ungefär som ateisterna förvränger bibeln:
(I Paulus brev) finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna förvränger okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv. (2 Petrus 3:16 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Men det verkar som om JV teologi ändrar sig lite beroende på ansiktet "utåt" eller inåt... Där man visar ut de trevliga och sympatiska bitarna utåt.
Nej så är det inte, detta är återigen något som du läst hos avfällingarna, och du går på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Har man tusentals watchtowers kan man ju hitta allt möjligt.
Speciellt om man är ute efter att förvränga, då tar man ett citat ur sitt sammanhang och ignorerar alla andra citat.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Det stämmer att jag fått infon från en anti-JV sida, såhär säger den:
Jag behöver inte säga var exakt jag hittade dem, du kan ju googla på dem. Det första citatet finns även på wikipedia:
Jag antar att vi pratar om oförlåtliga synder? Hur menar du att dessa citat visar att "det är kört för alltid" för dom som är utanför Jv?
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag har inget intresse av att attackera JV. Jag bara citerar era egna skrifter.
Vilket du förvränger, vilket blir en osanning som du för fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Du behöver inte börja försvara dig med att JV = kristendom och att all annan kristendom = satan.... Tycker du inte det är lite fånigt egentligen? På vilket sätt är ni så oerhört mycket bättre än t.ex. katoliker och pingstvänner???
Vi har aldrig sagt att vi är bättre, vi har bara sagt att kristenheten följer läror som är emot bibeln och Jesu budskap, och att vi kan argumentera för vår ståndpunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Då ni ju anser att ni är "räddade" medan de kommer att gå under. Du behöver inte nu påstå att ni anser detta för det gör ni ju.
Vilka som blir räddade kan bara Gud avgöra. Som jag visade nyss så ska
alla människor samlas inför Jesus för att bli dömda:
Citat:
Jehova är den som slutgiltigt dömer dem som handlat orätt. Vi måste alla avlägga räkenskap inför honom, och han gör alltid det som är rätt. (1 Moseboken 18:25; Romarna 14:12)
http://m.wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/2007525#p5
"
När Människosonen kommer i sin härlighet tillsammans med alla sina änglar, då skall han sätta sig på härlighetens tron. Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja människorna som herden skiljer fåren från getterna." (Matteus 25:31-32 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Varje godhjärtad människa känner troligen att det är motbjudande med sådana exklusivitetsidéer, inkl många inom JV.
Problemet är bara att du och många andra drar era slutsatser på felaktiga grunder, på lögner och förvrängningar från Jehovas vittnens motståndare. Sedan är ni inte intresserade av att höra den andra sidan utan bara smäller igen dörren argt.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag
tror faktiskt att många JV är goda innerst inne, och inte tror att alla människor kommer att slaktas i harmageddon om man inte råkar gå till rikets sal och knackar dörr.

Du verkar ju själv förespråka en mer inkluderande syn, vilket jag tycker är mycket positivt och glädjande... Men tyvärr är det inte 100% vad din rörelse lär.
Jo det är tyvärr så som jag säger, du vill bara inte lyssna på det örat, utan hellre lyssnar på Jehovas vittnens motståndare enbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Så tragiskt när barn fylls upp med intoleranta tankar från ung ålder. Människor borde vara goda positiva föredömen.

De är mycket vackrare då.
Du har nog inte träffat Jehovas vittnen tillräckligt för att kunna säga detta.