2023-12-12, 14:38
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Inte kan det väl vara så att någon försöker skifta fokus och ducka för frågor i tråden om JV? Ni har verkligen lärt er i samma skola allihop. Hur kan det komma sig att ni inte könsstympar?
Amputationer görs på sjukhusen när så befinns vara påkallat.
Stympning låter dock som något annat.
Citera
2023-12-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vem var det då som skapade människan med möjlighet och benägenhet att bryta buden?

Hur man än vänder och vrider på dig så sitter arslet där bak. Skulle inte Gud ha fullt ansvar för hur människan är beskaffad?
Nej.

1 Moseboken 8
[21] Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: »Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort.

Alltifrån ungdomen, alltså är ondska inlärt beteende eller något du hittar på och tänker ut själv. Det är som att du kan använda en brödkniv för att mörda. Är det knivens skapare som är skyldig till mord? Nej, den som missbrukar ett redskap eller ett privilegium är skyldig till synd.
Citera
2023-12-15, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Nej.

1 Moseboken 8
[21] Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: »Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort.

Alltifrån ungdomen, alltså är ondska inlärt beteende eller något du hittar på och tänker ut själv. Det är som att du kan använda en brödkniv för att mörda. Är det knivens skapare som är skyldig till mord? Nej, den som missbrukar ett redskap eller ett privilegium är skyldig till synd.
Så gud måste känna lukten av att en människa ränder rökelse för att fatta att det är lite väl mycket att mörda miljoner människor? Jag förstår precis hur ni menar när ni tillber guden gud. Jag tycker också om saker som luktar gott, och då har jag ändå inte begått ett enda genocid. Ungefär som "onda" satan som rakt igenom sagoboken bara tänkt på människans bästa, vilket har gjort gud arg så hen har dödat ännu fler människor.
Citera
2023-12-15, 06:23
Medlem
Citat:
Nej.

1 Moseboken 8

Ja, just det. Det var gubben Noak som kom på den fantastiska iden att elda upp ett antal djur som han precis hade räddat i sin ark.😁
Uppenbarligen gillar Gud grillat kött 😎

Du bonkar dessutom fortfarande bibel. Det vi efterlyste var ju religionsfilosofi.
Citera
2023-12-15, 06:27
Medlem
Citat:
Så gud måste känna lukten av att en människa ränder rökelse för att fatta att det är lite väl mycket att mörda miljoner människor? Jag förstår precis hur ni menar när ni tillber guden gud. Jag tycker också om saker som luktar gott, och då har jag ändå inte begått ett enda genocid. Ungefär som "onda" satan som rakt igenom sagoboken bara tänkt på människans bästa, vilket har gjort gud arg så hen har dödat ännu fler människor.

Om det bara var rökelse. Det första Gubben Noak gjorde när han gått ur arken var att elda upp ett antal av djuren han räddat. Han var nog inte medveten om vikten av en diversifierad genpool.😁😎
Citera
2023-12-16, 08:25
Medlem
Citat:
Så du tycker att ljuga för Eva att hon inte skulle dö var för hennes bästa? Vilseledd är vad du är. Din lille gud satan har verkligen lyckats med dig.
Citera
2023-12-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ja, just det. Det var gubben Noak som kom på den fantastiska iden att elda upp ett antal djur som han precis hade räddat i sin ark.😁
Uppenbarligen gillar Gud grillat kött 😎

Du bonkar dessutom fortfarande bibel. Det vi efterlyste var ju religionsfilosofi.
Ni förstår inte Guds makt. Han började skapa igen efter arken.

1 Moseboken 9
[2] Alla markens djur och alla himlens fåglar skall känna skräck och fruktan för er. Över dem och över allt som krälar på jorden och över alla fiskar i havet ger jag er makt.

Djur kände inte skräck innan. Det är sådana viktiga detaljer du missar när du förlitar dig på ditt eget klena förstånd, och du inte förstod vad du läste enda gången du faktiskt läste bibeln.
Citera
2023-12-16, 08:35
Medlem
Citat:
Så du tycker att ljuga för Eva att hon inte skulle dö var för hennes bästa? Vilseledd är vad du är. Din lille gud satan har verkligen lyckats med dig.
Det här är bara ordsallad. Du utgår från att normala människor tror på bibeln, men normalbegåvade fattar att det är ett falsarium. Men utgå från att bibeln innehåller fakta då. Ormen gav Eva kunskapen som fanns i livets träd, gud straffade.. Hon delade sedan sin kunskap med Adam, och gud straffade efter det hela mänskligheten i 6000 år. Tror du på fullt allvar att någon vettig människa ser nå gott i sådana dumheter? Ska vi fortsätta med bisarra dumheter? Job tex. Varför lät gud honom utstå all den pina han utsattes för? Är det gott? Ni har tom lyckats missuppfatta er egen jävla sagobok. Du vet sagobok som reviderats i tusen år av katolska dårar som mördade och torterade människor med din jävla bibel i hundratals år. Hur kan man ens bli så jävla självgod och desillusionerad som ni? Jag fattar det verkligen inte. Det enda beviset som behövs är åldern. Bibeln säger 6000år, ish. Vetenskapen BEVISAR 100 miljoner år eller va det nu är. Det är inget litet räknefel.
Citera
2023-12-16, 08:50
Medlem
Citat:
Det här är bara ordsallad. Du utgår från att normala människor tror på bibeln, men normalbegåvade fattar att det är ett falsarium. Men utgå från att bibeln innehåller fakta då. Ormen gav Eva kunskapen som fanns i livets träd, gud straffade.. Hon delade sedan sin kunskap med Adam, och gud straffade efter det hela mänskligheten i 6000 år. Tror du på fullt allvar att någon vettig människa ser nå gott i sådana dumheter? Ska vi fortsätta med bisarra dumheter? Job tex. Varför lät gud honom utstå all den pina han utsattes för? Är det gott? Ni har tom lyckats missuppfatta er egen jävla sagobok. Du vet sagobok som reviderats i tusen år av katolska dårar som mördade och torterade människor med din jävla bibel i hundratals år. Hur kan man ens bli så jävla självgod och desillusionerad som ni? Jag fattar det verkligen inte. Det enda beviset som behövs är åldern. Bibeln säger 6000år, ish. Vetenskapen BEVISAR 100 miljoner år eller va det nu är. Det är inget litet räknefel.
Du skrev att lille satan gjorde allt för människans bästa. Det är bevisligen en lögn. Han mördade Eva med en lögn. Gud straffar människor själv. Att tillåta att Job drabbades var bara rättvist och visar att Gud hade rätt om en rättfärdig man. Det var Gud som skapade kunskapsträdet, men du vill ljuga om det och ge lille satan äran? Syftet med kunskapsträdet var från början att vi skulle få kunskap om gott och ont. Om de hade hållit sig till Guds plan och väntat tills de var mogna hade allting blivit mycket bättre och INGEN behövt dö och hela skapelsen hade inte blivit förbannad. I stället för ett paradis får vi bruka jorden under svåra förhållanden. Allt detta till följd av lille satans lögn. Jesus hade rätt.
Citera
2023-12-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Nytt ljus nytt ljus!! 🤣🤣🤣Så nu plötsligt får hela världens alla bröder ha skägg på podiet och överallt. Nu är det plötsligt helt accepterat. Rapport 8 på deras sida. Så patetiska!!

Jo men skägg var starkt förknippat med politik och hippierörelsen.

Det är på senare tid som det sägs i videon att skägg blivit allmänt rumsrent i samhället.
Citera
2023-12-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jo men skägg var starkt förknippat med politik och hippierörelsen.

Det är på senare tid som det sägs i videon att skägg blivit allmänt rumsrent i samhället.

De är så duktiga på efterhandskonstruktioner. Då är en del av världen mer än de själva vill erkänna. De älskar allt med världen. Från att skägg varit som pesten för den stora skaran till att plötsligt skifta och acceptera den.
Citera
2023-12-16, 11:49
Medlem
Citat:
Du skrev att lille satan gjorde allt för människans bästa. Det är bevisligen en lögn. Han mördade Eva med en lögn. Gud straffar människor själv. Att tillåta att Job drabbades var bara rättvist och visar att Gud hade rätt om en rättfärdig man. Det var Gud som skapade kunskapsträdet, men du vill ljuga om det och ge lille satan äran? Syftet med kunskapsträdet var från början att vi skulle få kunskap om gott och ont. Om de hade hållit sig till Guds plan och väntat tills de var mogna hade allting blivit mycket bättre och INGEN behövt dö och hela skapelsen hade inte blivit förbannad. I stället för ett paradis får vi bruka jorden under svåra förhållanden. Allt detta till följd av lille satans lögn. Jesus hade rätt.

Och en allvetande Gud kunde inte förutse den otillåtna fruktstunden? Det var ju riktigt klantigt gjort av Gud. För att inte säga superkorkat.

Man kan jämföra situationen med att komma in med förgiftat godis till an barngrupp och säga; "Barn, ni får inte äta detta godis, det är förbjudet, ni blir jättesjuka då".
Ett försigkommet barn, en något äldre grannpojke, vi kallar honom Kalle, säger då "Äsch, titta det är vanligt godis. Vi äter det Jag tar första biten".
Barnen käkade godiset och det smakade gott. Men efter en liten stund började barnen bli sjuka och skrek och vred sig i svåra plågor under sin dödskamp.

Inför rätta hävdar advokaten att personen som kom med godiset är oskyldig. Han varnade ju barnen och sa tydligt att det var förbjudet. Det hela var barnens eget fel, och fr a grannpojken Kalle var extra klandervärd
Tron ni att rätten skulle bli särdeles imponerad över denne advokats plädering? Känns eventuellt mönstret i argumentationen igen från denna tråd?😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in