Citat:
Jag hoppas att fler ska vakna upp och inse vilken farlig väg det är att förlita sig på människor. Vi måste komma ihåg att dessa JV uppriktigt tror att de har sanningen. Att man ifrågasätter organisationen är för dem samma sak som att ifrågasätta Jehova. Men sanningen finns bara hos Kristus. Det är bara han som är vägen, sanningen och livet. Så för ett vittne finns det egentligen ingen anledning till att vara rädd. Att lämna JV behöver inte betyda att man slutar tro på Jehova och Jesus. Tvärtom kan det bli så att ens tro på Gud och hans son blir starkare i ljuset av skrifterna. Jag tänker tex på den oskriftenliga läran om de andra fåren. När man får upp ögonen och inser att vi alla är Jesu bröder (inte bara de 144000) blir ens kärlek till den riktiga sanningen ännu starkare.
Joh 1:12 NW: Men åt alla dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, eftersom de visade tro på hans namn.
Att jag skriver är för att eventuellt väcka någon tanke hos JV som kan få dem att vakna. Jag är inte intressad av meningslösa diskusioner med JV som inte är ödmjuka och uppriktiga. Jag skriver för dem som kanske känner tvivel och inte vet var de ska gå.
Matt 11:28 NW Kom till mig, ni som arbetar hårt och är nedtyngda av bördor, så ska jag ge er nya krafter. 29 Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk. Då ska ni få ny styrka. 30 För mitt ok är skonsamt, och min börda är lätt.”