2009-03-21, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Det är just dessa inställningar som får oss att "importera" dessa. En brud med din inställning skulle jag inte ta med slak bakifrån i en mörk garderob. Andra skillnader som gör att vi "feta gubbsjuka illaluktande snuskgubbar" väljer dessa är att asiatiska tjejer till skillnad från svenska tjejer oftast är mognare, deras meriter ligger inte i hur många öl eller cider de drack i lördags, de skryter inte om hur de blev hårt knullade av någon samtidigt som de drog en spya (av ölen och cidern), de ägnar inte en massa tid åt att snacka skit om hur otrevliga andra är och hur små kukar/bröst dem har, de har självförtroende, de vågar ta för sig i livet, de ser inte ner på andra och känner en massa komplex... Hmmm, undrar egentligen vad fan jag tänkte på när man knullade en svensk brud som dig. Och är du kille så lider jag ännu mer med dig.

Om du- i din lilla fantasivärld- tror att det är så svenska tjejer är.. Ja då har du väl inget annat val än att importera.
Citera
2009-03-21, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaH
Det är sunkish som fan. Jävla bmi 38 Singha t-sshirt gubbe som tar hem en ung brud. Det är fett exploatering av henne enligt min mening
Om det är en man med runt 25 bmi som har en skjorta iställe för en ''singha'' t-shirt är det fortfarande exploatering?

Seriöst, männen i philipinerna tex är inte så jävla trevliga och har ingen specielt bra kvinnosyn dom heller. Iaf inte om man jämför med svenska gubbar.
Senast redigerad av Fistor 2009-03-21 kl. 08:25.
Citera
2009-03-21, 10:48
Medlem
Om man tittar i den här tråden då reagerar folk först på:

1: Vikten hos mannen.
2: Utseendet hos mannen.
3: Åldern hos mannen.

Ska man hårdtolka det lite så blir det:

1: Feta personer skall bara ha svenska tjejer. Hittar dom ingen då skall dom inte ha någon tjej överhuvudtaget.

2: Är man ful då skall man bara ha svensk tjej, hittar man ingen då skall man inte ha någon överhuvudtaget.

3: Är man mer än 15 år äldre än sin partner eller ser ut att vara 15 år äldre, då skall man enbart ha en svensk tjej.

Det är helt enkelt svenska tjejers fel att feta, fula och folk som ser ut att vara mycket äldre än sin partner "importerar" asiatiska tjejer.
Citera
2009-03-21, 11:06
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Om man tittar i den här tråden då reagerar folk först på:

1: Vikten hos mannen.
2: Utseendet hos mannen.
3: Åldern hos mannen.

Ska man hårdtolka det lite så blir det:

1: Feta personer skall bara ha svenska tjejer. Hittar dom ingen då skall dom inte ha någon tjej överhuvudtaget.

2: Är man ful då skall man bara ha svensk tjej, hittar man ingen då skall man inte ha någon överhuvudtaget.

3: Är man mer än 15 år äldre än sin partner eller ser ut att vara 15 år äldre, då skall man enbart ha en svensk tjej.

Det är helt enkelt svenska tjejers fel att feta, fula och folk som ser ut att vara mycket äldre än sin partner "importerar" asiatiska tjejer.
Klart det är. VI vill inte ha äckelbobborna, de duger inte.
Bäst hade det ju varit om bobborna inte skaffade en spermahink så att de inte riskerar att föra sina slaskiga gener vidare (Det där är vad man kan kalla ironi om du inte förstod det)
Citera
2009-03-21, 11:31
Medlem
Fantasivärld?

Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Om du- i din lilla fantasivärld- tror att det är så svenska tjejer är.. Ja då har du väl inget annat val än att importera.

Efter att läst ditt inlägg är det väl du som lever i ett rosaskimmrande askungenvärld. Visst har man val, och det är idioter som du som gjort att man valt att importera. Vakna upp med dig skulle drulen inte komma ut med sockerbit och pincett.

Att vi som har asiatiska fruar skulle leva i speciellt annorlunda förhållanden än andra är till stora delar skitsnack. Det finns asiater som gillarr hemarbete precis som det finns svenska tjejer som gillar det, och det finns de som inte gillar det. Min fru är bra på vissa saker och hon får sköta det, t.ex. matlagning medan jag föredrar städning. Jämställdhet skiljer oss inte ett dugg åt från vilket annat förhållande som helst.

Det enda som skiljer är hur dessa beter sig. Bartjejer och thai kan jag inte uttala mig om då jag inte varit där. Kinesiska tjejer däremot känner jag flera, och dessa är som vi män vill att de ska vara (förklarade det innan).

Upprördheten som är från takidababy m.fl. beror väl på att de känner sig underlägsna när vi hellre åker 2000 mil bort för en tjej än att välja dem. Ren avundsjuka m.a.o.
Citera
2009-03-21, 12:57
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Om det är en man med runt 25 bmi som har en skjorta iställe för en ''singha'' t-shirt är det fortfarande exploatering?

Seriöst, männen i philipinerna tex är inte så jävla trevliga och har ingen specielt bra kvinnosyn dom heller. Iaf inte om man jämför med svenska gubbar.

Ja sex i utbyte mot att få komma till västerlandet. Han har ett övertag mot henne eftersom han är etablerad.

Men, men jag generaliserar det är klart att det finns fall som inte är exploatering...
Citera
2009-03-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ja sex i utbyte mot att få komma till västerlandet. Han har ett övertag mot henne eftersom han är etablerad.

Men, men jag generaliserar det är klart att det finns fall som inte är exploatering...

Du sitter allvarligt och menar att majoriteten av de västerlänningar som gifter sig med någon från Asien gör detta så att hon får komma till västvärlden och han får sex?

Låt mig gissa, du tror att i Asien bor alla i hyddor och odlar ris?

Vad vet du om Asien? Seriöst vad vet du om världen utanför Sverige?
Citera
2009-03-21, 15:58
Medlem
ZätaHs avatar
Alltså rent strukturalistiskt är han överordnad henne och det är samma sak som när östeuropeer importeras. Jag menar inte alla men det finns en del sådana fall. Jag syftar på mail-order brides och dyl. dejting. Noppe gifte ju sig med en 20 årig asiat. Könsimperialism vill jag kalla det!

Varför gillar svenskar asiater? Små och feminina... kolla altsex tråden.

Forskaren Tobia Hübinette skrev följande:

"Den asiatiska kvinnan inte bara feminiseras utan infantiliseras också, och omvandlas därmed för västerländska män till en pedofil fetisch, det vill säga ett föremål som kan dyrkas, upplevs bära på njutning och laddas med undertryckta begär. Vad som driver denna fetischisering av asiatiska kvinnor är nämligen inget annat än undanträngda pedofila böjelser som här kan komma till uttryck som en socialt accepterad blandrelation, dessutom hyllad som ett mångkulturellt ideal. Därmed blir svenska män som bär på ”gula febern” och därmed skriver in sig i en lång västerländsk tradition av övergrepp utförda av europeiska kolonialherrar och amerikanska soldater till och med belönade för sin pedofila läggning."
Källa: "Vithetens gula feber", Mana, nr. 2/2005.

Jag kan bara säga word!

En hel del vet jag, jag är insatt och påläst.
Citera
2009-03-21, 16:28
Medlem
Inte trovärdig

Citat:
Alltså rent strukturalistiskt är han överordnad henne och det är samma sak som när östeuropeer importeras. Jag menar inte alla men det finns en del sådana fall. Jag syftar på mail-order brides och dyl. dejting. Noppe gifte ju sig med en 20 årig asiat. Könsimperialism vill jag kalla det!

Varför gillar svenskar asiater? Små och feminina... kolla altsex tråden.

Forskaren Tobia Hübinette skrev följande:

"Den asiatiska kvinnan inte bara feminiseras utan infantiliseras också, och omvandlas därmed för västerländska män till en pedofil fetisch, det vill säga ett föremål som kan dyrkas, upplevs bära på njutning och laddas med undertryckta begär. Vad som driver denna fetischisering av asiatiska kvinnor är nämligen inget annat än undanträngda pedofila böjelser som här kan komma till uttryck som en socialt accepterad blandrelation, dessutom hyllad som ett mångkulturellt ideal. Därmed blir svenska män som bär på ”gula febern” och därmed skriver in sig i en lång västerländsk tradition av övergrepp utförda av europeiska kolonialherrar och amerikanska soldater till och med belönade för sin pedofila läggning."
Källa: "Vithetens gula feber", Mana, nr. 2/2005.

Jag kan bara säga word!

En hel del vet jag, jag är insatt och påläst.

Om du nu vore insatt och påläst som du påstår borde du väl förstå källkritik. Den personen som du refererar till (Tobia Hübinette) påstår att adoptioner av barn från fattigare delar av världen är rasistiska uttryck. Det du är insatt i är alltså att alla personer som inte kan få barn och adopterar från ett annat land är rasister.

Du refererar till en person som skryter att han brukat våld mot pensionärer och barn för sin ideologi. Så insatt du är så tycker du det är ok.

Du refererar till en person som hotat folk, krossat fönster och hotat jurister. Allt han kan stoltsera med här i livet är en fil.mag. i koreanska språket, född i Sydkorea och en vänsterextrem journalist. Tycker du själv att det är en bra källa? Och med tanke på hans utbildning, vad kan han om sexuella läggningar, orsaker och verkan? Du som är så insatt, kan du förklara det?

Dessutom så refererade han enbart till Thailändare och filippiner. Enligt hans och ditt sätt och se det så är alla dessa nationaliteter underlägsna alla andra och fattiga prostituerade som gör allt för att komma till Sverige. Förklara det du som vet.

Är så jäkla trött på sådana outbildade förortsbarn som tror de vet allt, men knappt varit utanför korvmojjen i Upplands-Väsby. Den dagen du lyckas resa utomlands till ställen förutom Mallorca så kanske nu kan börja säga att du vet saker, men med sådana källor gör du bara bort dig.
Citera
2009-03-21, 16:51
Medlem
Citat:

Först: http://sv.wikipedia.org/wiki/Strukturalism

Det där med överordnad och underordnad sker inom alla förhållanden när någon flytter till ett nytt land eller ort.

Dvs. De fall där västerländska män exporterar sig själva till Asien och gifter sig, de blir enligt ditt synsätt underlägsna.

Helt enkelt det är något som är ofrånkomligt vid ett förhållande där en av partnerna måste flytta sen spelar det inte så stor roll om det är inom Sverige eller till ett annat land.

Att detta skulle vara något extremt dåligt köper jag inte, däremot om personen är en idiot då kan det bli dåligt. Att det är normalt vid en flytt ser jag som självklart.

Låt mig gissa, du går första eller andra året på universitetet?

Angående din källa så har du redan fått svar. Gör om, gör rätt.

Sen undrar jag hur påläst du är när det gäller "import" av asiater, slå oss med häpnad.
Citera
2009-03-21, 18:06
Medlem
Citat:

Det finns jävligt mycket lättare,snabbare och billigare sätt att få knulla på med.
Åk ner till tyskland och köp en hora där bara.

Citat:
därmed skriver in sig i en lång västerländsk tradition av övergrepp utförda av europeiska kolonialherrar och amerikanska soldater till och med belönade för sin pedofila läggning.
När fan förgrep sig amerikanska soldater på asiater i nån större utsträckning? Om något så befriade ju amerikanarna philipinerna och resten av asien från japanernas övergrepp.

Oft med ändå, tycker bara att det är jävligt dum att skriva skit om jänkarna när dom inte gjort ett skit.
Senast redigerad av Fistor 2009-03-21 kl. 18:10.
Citera
2009-03-21, 18:14
Medlem
Lavas avatar
Thaitips :

http://www.thailovelinks.com/Swedish/Default.cfm?ovchn=GGL&ovcpn=Swedish+All+Of+The+Wor ld+Content+Thailand+Friends&ovcrn=thailand+v%E4n&o vtac=PPC&gclid=CKTbkJy_tJkCFYwH3wod-jum4w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in