2009-03-19, 11:33
Medlem
Crimxons avatar
Intressant ämne det här. Vi har fått en import till vår släkt på morsans sida. Min farbror har importerat en thaifru och hennes dotter. Inga fel med det liksom men det blir lite ansträngd stämning på middagarna när vissa personer är sådär överdrivet fjäskiga och övertrevliga mot thailändarna. som i sin tur inte kan ett ord svenska, dem bara ler som svar
Citera
2009-03-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
* En pappa till ett barn som går på samma dagis som mitt barn verkar vara sååå j-la jobbig och efterbliven. Man får liksom rysningar så fort han tilltalar en för att han är så påfrestande. Hans sambo är asiat så för hans del handlar det nog om att han inte kan få en svensk tjej pga hans jobbiga personlighet.

* En far och son som jag också "känner" har importerat varsin thaibrud. Detta är väl det mest äckliga och uppseendeväckande av alla mina presenterade fall. Båda hade alltså familj, sen skilde sig far och son ungefär samtidigt och helt plötsligt hade de varsin thaibrud vid sin sida Man undrar ju väldigt mycket kring detta. Är det mamma och dotter de har fått tag på? Eller hur gick själva mötet till? Både far och son är extremt fula och motbjudande. Sonen luktar jätteilla (vi gick i samma skola) och inget ser ut att förändrats vad gäller hygien sen dess. Alltså är det ju lätt att tänka att de inte kunde få en svensk tjej. MEN pappan hade ju varit gift i flera år och sonen hade också varit gift och hade barn så de hade ju lyckats ha långvariga relationer innan deras thai-psykbryt... kanske är det nåt kinky far o son sex som de är ute efter. MOTBJUDANDE är bara förnamnet.

Det är just dessa inställningar som får oss att "importera" dessa. En brud med din inställning skulle jag inte ta med slak bakifrån i en mörk garderob. Andra skillnader som gör att vi "feta gubbsjuka illaluktande snuskgubbar" väljer dessa är att asiatiska tjejer till skillnad från svenska tjejer oftast är mognare, deras meriter ligger inte i hur många öl eller cider de drack i lördags, de skryter inte om hur de blev hårt knullade av någon samtidigt som de drog en spya (av ölen och cidern), de ägnar inte en massa tid åt att snacka skit om hur otrevliga andra är och hur små kukar/bröst dem har, de har självförtroende, de vågar ta för sig i livet, de ser inte ner på andra och känner en massa komplex... Hmmm, undrar egentligen vad fan jag tänkte på när man knullade en svensk brud som dig. Och är du kille så lider jag ännu mer med dig.
Citera
2009-03-19, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Det är just dessa inställningar som får oss att "importera" dessa. En brud med din inställning skulle jag inte ta med slak bakifrån i en mörk garderob. Andra skillnader som gör att vi "feta gubbsjuka illaluktande snuskgubbar" väljer dessa är att asiatiska tjejer till skillnad från svenska tjejer oftast är mognare, deras meriter ligger inte i hur många öl eller cider de drack i lördags, de skryter inte om hur de blev hårt knullade av någon samtidigt som de drog en spya (av ölen och cidern), de ägnar inte en massa tid åt att snacka skit om hur otrevliga andra är och hur små kukar/bröst dem har, de har självförtroende, de vågar ta för sig i livet, de ser inte ner på andra och känner en massa komplex... Hmmm, undrar egentligen vad fan jag tänkte på när man knullade en svensk brud som dig. Och är du kille så lider jag ännu mer med dig.

Men nu beskriver du småtjejer som inte har växt till sig ännu.
Har du verkligen bara stött på svenska tjejer som beter sig som du beskriver här ovan?
Citera
2009-03-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Men nu beskriver du småtjejer som inte har växt till sig ännu.
Har du verkligen bara stött på svenska tjejer som beter sig som du beskriver här ovan?

Jag har stött på en hel del kvinnor som t.o.m. är över 40 som beter sig så. Är 38 år och gillar inte småtjejer.
Citera
2009-03-19, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Jag har stött på en hel del kvinnor som t.o.m. är över 40 som beter sig så. Är 38 år och gillar inte småtjejer.

Då har du haft en mastodont otur, må jag säga.
Citera
2009-03-19, 22:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Då har du haft en mastodont otur, må jag säga.

Har han? Det finns gott om svenska kvinnor som är 30+ som ännu inte fattat att de måste tagga ner om de ska få någon men de kanske hoppas på att någon fd KTH-kille ska ta mod till sig för att få första kyssen? Eller så är det rädslan för detta som gör att de är så påflugna trots att man inte är intresserad.

Det är dessutom min bestämda erfarenhet att vare sig östeuropeiskor eller thailändskor är speciellt undergivna till sättet. De har däremot traditionell syn på hur hushållsarbete ska fördelas...
Citera
2009-03-19, 22:48
Medlem
Svenskar är ganska motbjudande när det kommer till omvärldskunskap, hela den här tråden är ett bra exempel, kolla in resedelen då får ni fler exempel.

Visst vi kan peka ut de flesta större länder i världen, vi kan till och med placera dem på rätt kontinent. I vissa fall kan vi säga vad de exporterar. Med detta i bagaget så anser vi oss lite världsvana.

Media väljer att med jämna mellanrum publicera rapporter om att Sverige ligger si och så på rankinglistor över jämlikhet, demokrati osv.

Ovanstående information gör att svenskar åker ut i världen med stort självförtroende om att allt borde vara som i Sverige och att svenskar minsann har insyn i hur resten av världen fungerar.

Detta gör att vi har kommentarer om att asiater är kuvade och gör precis allt som mannen säger. Oftast bygger man upp argumentet genom att många asiatiska kvinnor fixar tvätt, disk, mat osv.

I Sverige är det fult att laga mat, diska, städa eller tvätta. I andra länder är detta inget fult men anses i många fall som kvinnogöra. Det är uppbyggt i deras kultur att ta hand om hemmet samtidigt som det är självklart att mannen skall skydda och fixa pengar.

Många grabbar som "importerar" asiatiska tjejer har ett ganska hårt jobb med att få hjälpa till. I vissa fall vet jag att det är kraftiga gräl när mannen i huset vill hjälpa till med städning osv. Låter säkert jättekonstigt för er världsvana 18 åringar som hänger här. Men för många av tjejerna handlar det om stolthet och inte att det skulle vara fult eller nedvärderande.

Många här vet om att det bara är fula, feta, elaka grabbar som blir ihop med någon från tex Thailand. Det är personer som inte kan "ta" svenska tjejer. Det finns inte en tanke av nyans utan det är så det är, för personerna vet minsann hur allt funkar.

De kulturella skillnaderna tas det ingen hänsyn till för vi i Sverige vet minsann hur saker skall fungera, vi vet vad som är snyggt, vem som är snygg, vi vet vad som är fult och vem som är ful osv. Det finns ingen insikt i att det som vi anser som viktigast kanske inte är viktigast för andra kulturer och samhällen. Att vi är formade efter ideal som andra länder anser är idiotiska.

När svenskar går på Bangkoks gator då stirrar thailändarna och undrar vad det är för jävla idioter, där västerländskatjejerna klär sig som prostituerade på GO-GO barer. Där folk skriker och gapar när de får lite alkohol i kroppen. Män och kvinnor som hånglar öppet på gatorna. Folk som vill gå in i tempel med shorts eller korta kjolar. Folk som inte kan respektera Kungen eller munkar. Folk som blir upprörda och skriker för skitsaker.

De världsvana svenskarna som vet hur det skall vara visar sig oförmögna att respektera andra människors kultur och värderingar. För vi vet hur det skall vara, för Sverige är bäst och vi vet hur andra länder fungerar.
Senast redigerad av flback 2009-03-19 kl. 22:50.
Citera
2009-03-19, 22:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Detta gör att vi har kommentarer om att asiater är kuvade och gör precis allt som mannen säger. Oftast bygger man upp argumentet genom att många asiatiska kvinnor fixar tvätt, disk, mat osv.

I Sverige är det fult att laga mat, diska, städa eller tvätta. I andra länder är detta inget fult men anses i många fall som kvinnogöra. Det är uppbyggt i deras kultur att ta hand om hemmet samtidigt som det är självklart att mannen skall skydda och fixa pengar.

Många grabbar som "importerar" asiatiska tjejer har ett ganska hårt jobb med att få hjälpa till. I vissa fall vet jag att det är kraftiga gräl när mannen i huset vill hjälpa till med städning osv. Låter säkert jättekonstigt för er världsvana 18 åringar som hänger här. Men för många av tjejerna handlar det om stolthet och inte att det skulle vara fult eller nedvärderande.

Visst handlar det om stolthet. När en man erbjuder sig att hjälpa till med hushållsarbetet innebär det att han underkänner kvinnans förmåga på området och det är en kraftig förolämpning.

Citat:
Ursprungligen postat av flback
De världsvana svenskarna som vet hur det skall vara visar sig oförmögna att respektera andra människors kultur och värderingar. För vi vet hur det skall vara, för Sverige är bäst och vi vet hur andra länder fungerar.

Delvis är det olika grupper av människor men visst är det många "fina" ungdomar som åker till Asien som backpacker som skämmer ut sig rejält utan att fatta det pga att de tror att allt är som i Sverige(och underförstått att om det skiljer sig är det för att svensken är bättre/mer upplyst/osv.).
Citera
2009-03-20, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av [B
flback[/b]] Detta gör att vi har kommentarer om att asiater är kuvade och gör precis allt som mannen säger. Oftast bygger man upp argumentet genom att många asiatiska kvinnor fixar tvätt, disk, mat osv.

Citat:
von Hindenburg
Visst handlar det om stolthet. När en man erbjuder sig att hjälpa till med hushållsarbetet innebär det att han underkänner kvinnans förmåga på området och det är en kraftig förolämpning.

I er iver att "försvara" mannen, underbygger ni istället fördomen om att asiatiska kvinnor vill sköta markservicen på egen hand.

Så fungerar det inte i de "fall" jag känner till.
Där hjälps de åt med både barn och hushållsarbete, utan att kvinnan för den sakens skull känner sig "kränkt" eller förolämpad.

Det är mycket möjligt att det fungerar så i deras hemländer.
Men att inte tro att de kan anpassa sig till sitt nya hemlands synsätt är att förminska deras intelligens och förmåga.

(Nu får jag antagligen "däng", men det kan jag ta )
Citera
2009-03-20, 10:18
Medlem
fraess avatar
Det är väl egentligen inget fel. Ett ömsesidigt utnyttjande enligt en cyniker kanske, men där finns nog värme och kärlek i grytan också.

Situationen är bra för alla, även för äckliga typer som jämt måste leta fel hos andra för att försöka känna sig bättre själva.

Och nej, jag har ingen importfru.
Citera
2009-03-20, 12:20
Medlem
Citat:
I er iver att "försvara" mannen, underbygger ni istället fördomen om att asiatiska kvinnor vill sköta markservicen på egen hand.

Så fungerar det inte i de "fall" jag känner till.
Där hjälps de åt med både barn och hushållsarbete, utan att kvinnan för den sakens skull känner sig "kränkt" eller förolämpad.

Det är mycket möjligt att det fungerar så i deras hemländer.
Men att inte tro att de kan anpassa sig till sitt nya hemlands synsätt är att förminska deras intelligens och förmåga.

(Nu får jag antagligen "däng", men det kan jag ta )

Om du ser en iver i mina förklaringar då ber jag dig att läsa om.

Jag känner inte till dina fall, möjligt att de kommer från bättre hem eller att personerna varit en längre tid i Sverige. I vettiga hem blir det förr eller senare så att det hamnar på det mer normala.

Sen finns det nog skillnader mellan de olika länderna och även inom länderna.
Citera
2009-03-21, 01:57
Medlem
ZätaHs avatar
Det är sunkish som fan. Jävla bmi 38 Singha t-sshirt gubbe som tar hem en ung brud. Det är fett exploatering av henne enligt min mening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in