2009-07-07, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceriksson78

Har då aldrig mött en man här hemma som är olycklig med sin thai eller filipino brud eller var hon nu må komma från, däremot otroligt många som är deppade över att deras svenska flickvän varit otrogen, tvär mot en osv. Det måste finnas en sanning bakom det.

Finns säkert thai/fillipino tjejer som är olycklig i förhållanden i Sverige och det finns säkert grabbar som är olyckliga i thai/fillipino förhållanden i Sverige.

Det finns ingen "garanti" att det blir mer lyckat bara för att någon är från Sydostasien. Man kan däremot anta att beslutat att flytta över halva jordklotet gjorde att tjejen och grabben funderade en vända extra, det är en hel del grejer att fixa.

Det blir lite 100% åt ena eller andra hållet i diskussionen. Antingen är det "han kunde inte få något annat" eller så blir det "allt är toppen, supertoppen!".
Citera
2009-07-07, 10:20
Medlem
Postade detta i "Hur man hanterar en karlekssorg" men det ar relevant har med.

Det har var ju fint. Jag var i Thailand for tre manader sedan och traffade en tjej. Allt var sott och gulligt och nar det ar dags att aka hem sa vill hon att jag ska halla kontakten och komma tillbaks, jag vill samma sak. Jag aker hem full av saknad och vi haller telefonkontakt med mycket "I miss you" och liknande, jag sparar for att aka tillbaks.

Tre manader senare aker jag tillbaks (tank pa att jag ar student, fattig) full av forvantan, vi traffas forsta dagen jag ar dar och allt gar finrt. Jag marker att jag ar foralskad (jag var inte hundra innan, mycket pga av mina tidigare kassa erfarenheter av karlek). Vi bestammer att vi ska traffas pa en resturang efter tva dagar, hon ska pa en lite affarsresa (jag vet inte om det var sant). Den tredje dagen kommer och jag gar till resturangen, full av forvantan och saknad. Jag vantar i en timme utan att hon dyker upp och hon svarar inte pa mobilen, jag gar till hotellrummet och lipar.

Dagen efter (idag) gar jag till hennes jobb (hon jobbade ensam idag) och undrar varfor hon inte dok upp, och efter lite lirkande sa far jag reda pa att hon ska bli sams med sin exmake igen, och vill bara vara van med mig. Jag har tva veckor kvar i Thailand och jag ar helt ensam. Jag kanner mig helt forstord.
Citera
2009-07-07, 10:24
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
Postade detta i "Hur man hanterar en karlekssorg" men det ar relevant har med.

Det har var ju fint. Jag var i Thailand for tre manader sedan och traffade en tjej. Allt var sott och gulligt och nar det ar dags att aka hem sa vill hon att jag ska halla kontakten och komma tillbaks, jag vill samma sak. Jag aker hem full av saknad och vi haller telefonkontakt med mycket "I miss you" och liknande, jag sparar for att aka tillbaks.

Tre manader senare aker jag tillbaks (tank pa att jag ar student, fattig) full av forvantan, vi traffas forsta dagen jag ar dar och allt gar finrt. Jag marker att jag ar foralskad (jag var inte hundra innan, mycket pga av mina tidigare kassa erfarenheter av karlek). Vi bestammer att vi ska traffas pa en resturang efter tva dagar, hon ska pa en lite affarsresa (jag vet inte om det var sant). Den tredje dagen kommer och jag gar till resturangen, full av forvantan och saknad. Jag vantar i en timme utan att hon dyker upp och hon svarar inte pa mobilen, jag gar till hotellrummet och lipar.

Dagen efter (idag) gar jag till hennes jobb (hon jobbade ensam idag) och undrar varfor hon inte dok upp, och efter lite lirkande sa far jag reda pa att hon ska bli sams med sin exmake igen, och vill bara vara van med mig. Jag har tva veckor kvar i Thailand och jag ar helt ensam. Jag kanner mig helt forstord.

Fan va sugit >< det blir lätt hänt när man förhastar sig tyvärr. Vet själv hur det kan bli =/ antar att det är en omöjlighet men försök inte tänka alltför mycket på det. Använd din tid för att ha kul så gott det går! Lär känna nytt folk att umgås med, men låt det inte gå som sist ;/
Citera
2009-07-07, 10:28
Medlem
jimimarus avatar
för att hålla mig till topic.

Jag håller med om att folk som köper fruar m.m. är äckligt och moraliskt fel.
Dock blir jag jävligt trött på allt folk som ska dra den slutsatsen så fort dom ser en västerlänning med en asiat.
Jag förstår mycket väl om folk väljer att söka lyckan utomlands (oftast så söker man ju inte ens) för dom trivs inte med hur det är här i sverige när det gäller folk. Dom trivs inte med de värderingar vi har här. Jag är en av dom. Känns som majoriteten här är lösaktiga, bortskämda sprutluder och att hitta nån schysst,söt och som inte är slampa verkar va extremt sälsynt.

Samt är det många som attraheras av asiater och dom kan va rätt svårt att hitta i sverige faktiskt. Visst det finns väl ganska många men jämfört med vitingar så syns dom inte till så extremt mycket. Och oftast så har dom samma kassa "värderingar" som vanliga svenskar har så det ger inte så mycket.
Citera
2009-07-07, 10:35
Medlem
jimimaru: Tack for stodet men jag kommer nog vara deppig javlig, javligt lange. Jag har knappt kommit over senaste gangen jag blev dumpad, typ ett ar sedan (samma javla forbannade fruktansvarda satt ocksa, att bli lamnad ensam och vantande pa en resturang forst). :\
Citera
2009-07-07, 15:08
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
jimimaru: Tack for stodet men jag kommer nog vara deppig javlig, javligt lange. Jag har knappt kommit over senaste gangen jag blev dumpad, typ ett ar sedan (samma javla forbannade fruktansvarda satt ocksa, att bli lamnad ensam och vantande pa en resturang forst). :\

beratta lite detaljer om henne, det vore intressant. Hur gammal, vad hon jobbar med, vart du traffade henne, vart kommer hon ifran. vem ar hennes ex make, osv!
Citera
2009-07-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
beratta lite detaljer om henne, det vore intressant. Hur gammal, vad hon jobbar med, vart du traffade henne, vart kommer hon ifran. vem ar hennes ex make, osv!

Hon ar 27 och har ett barn med exmaken (eller nuvarande maken da, svin), hon kommer ursprungligen fran Nan (Norra Thailand), men har ganska nyligen flyttat till Phuket fran Bangkok.

Vi traffades pa hennes jobb (en glassbar i Patong, Phuket, den heter Timeout eller Timestop) dar jag forsokte ragga upp henne till ett ons ovetandes om att ons typ inte finns i Thailand om tjejen inte ar en bartjej (hora). Sa hon drar med mig pa en riktig dejt med kompis som forklade och allt och verkar ha ett seriost forhallande i tankarna redan fran borjan, nagot som forst skrammer mig lite eftersom jag egentligen bara ville ha ett ons. Men sedan marker jag vilken go tjej hon verkar vara och det blir manga fler dejter innan jag sticker hem. Det var sa det gick forsta gangen jag var dar, jag tyckte nastan till och med synd om henne eftersom det inte ar latt att vara franskild och ha barn ensam, speciellt inte i Thailand.

Hon ar riktigt sot (nog en av de rent av sotaste tjejerna jag mott) och trevlig, antagligen en anime-nords drom eftersom hon utstralar oskuldsfullhet och ar blyg av sig. Man ar fan inte saker nagonstans, till och med de som verkar sotast och snallast av alla krossar ens hjarta utan att blinka.
Citera
2009-07-07, 17:49
Medlem
Ge inte upp, tänk att för varje thai tjej som inte är ärlig går det 20 svenska så chansen är stor bara du letar vidare. Ta en månad eller två ledigt om du kan åk till Thailand eller enligt mig ännu hellre Filippinerna och se om du kan träffa någon och spendera tid med, alternativt dejta online innan så du har någon att träffa direkt när du kommer dit. så gjorde jag och det gick fint.

Lycka till!
Citera
2009-07-07, 18:13
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceriksson78
Ge inte upp, tänk att för varje thai tjej som inte är ärlig går det 20 svenska så chansen är stor bara du letar vidare. Ta en månad eller två ledigt om du kan åk till Thailand eller enligt mig ännu hellre Filippinerna och se om du kan träffa någon och spendera tid med, alternativt dejta online innan så du har någon att träffa direkt när du kommer dit. så gjorde jag och det gick fint.

Lycka till!

Filipinerna är trevligt men tänk på vart du/ni åker i så fall. Vissa ställen är farliga, speciellt för utlänningar pga terrorrism.
Ett tips är att försöka söka kontakt med utlänningar på nätet innan du åker. På så sätt lära känna dom i förväg och sen åker o hälsar på. Istället för att ragga random brudar där liksom. Kan va svårt att få en seriös relation på den korta tiden man är där.
Citera
2009-07-07, 20:27
Medlem
Filippinerna är ändå relativt säkert, undvik västra delarna av Mindanao, Suluöarna och Tawi Tawi. Var extra försiktig i Palawan. Sen måste man ju alltid vara på sin vakt men det gäller ju i hela världen.
Citera
2009-08-27, 19:43
Medlem
Importera Thailändska

Var hittar man en ung fräsch "villig" Thailändska / Filipinska att "importera"..
Finns det några specifika sajter..
Citera
2009-08-27, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman69
Var hittar man en ung fräsch "villig" Thailändska / Filipinska att "importera"..
Finns det några specifika sajter..

Lite får du ju ändå anstränga dig. Åk dit. Dom vill se att du verkligen har dom där pengarna du skryter om.

Edit: Grattis till ditt första inlägg. Säger rätt mycket om vilket svin du är. "Villig thailändska att importera". Fy fan.
Senast redigerad av sunlight 2009-08-27 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in