2010-02-23, 23:20
Medlem
Farbens avatar
Äsh, kvinnor som importerar lyckosökande män var ju inte allt för långt efter. Var ju ändå en rätt stor del som importerar män från mena-länder.
Citera
2010-02-23, 23:45
Medlem
Jag tror på både det lite exotiska hos "utsocknes" och viljan att vilja bevara traditionella värderingar inom en relation. Här kräver kvinnor hjälp med disken.
Citera
2010-02-23, 23:46
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farben
Äsh, kvinnor som importerar lyckosökande män var ju inte allt för långt efter. Var ju ändå en rätt stor del som importerar män från mena-länder.

Jag undrar ändå vad som räknas som svenska kvinnor-förmodligen räcker det med medborgarskap för att man ska kallas svensk. Då kan man se på statistiken med andra ögon i alla fall vad gäller "svenskor" som gifter sig med män från just mena-länder.
Citera
2010-02-24, 00:33
Medlem
Farbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Jag undrar ändå vad som räknas som svenska kvinnor-förmodligen räcker det med medborgarskap för att man ska kallas svensk. Då kan man se på statistiken med andra ögon i alla fall vad gäller "svenskor" som gifter sig med män från just mena-länder.

Intressant fundering.
Tror detta (länk) är hela undersökningen. Orkade inte läsa igenom hela för att se om de enbart gällde etniska svenskor.

Detta tyckte jag dock var lite roligt.
"With increasing income the odds to get married to a Swedish woman increase."
Citera
2010-02-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepteer
Nu behöver det inte innebär att alla svenska män är så här. Men vad är det som gör att dem som åker ner till andra länder och gifter sig med yngre kvinnor? Kan detta betyda något för svenska kvinnor att de är ute, låter alltför många droppa i soppan? eller är svenska män i allmänhet trötta på hur kvinnor som lever i Sverige är idag?

Obs seriösa inlägg! inga dumheter nu.
Antingen upplever dessa män inte kraven för vad gemene svensk kvinna suktar efter eller så är de trötta på den feministskadade massan och därför helt enkelt föredrar unga asiatiskor som passar dem bättre, även om det inte handlar om genuin kärlek, i grund och botten.
Citera
2010-02-24, 00:55
Medlem
Shenaniganss avatar
*Aldre svenska man valjer yngre asiatiska fruar borde det sta. Din rubrik ar missvisande da jag knappast kan tanka mig att det ror sig om grabbar mellan 20-40 utan snarare 40+.

Varfor? behover man verkligen forklara en san sak :P Gubbsjukan ar global ar min gissning.
Citera
2010-02-24, 04:39
Medlem
Starobrnos avatar
Svenska ambassaden i Bangkok borde väl ha kunskap i ämnet? Läs länken:
www.dalademokraten.se/ArticlePages/200603/11/20060311092637_DD/20060311092637_DD.dbp.asp
I artikeln omnämns att kvinnan har en son. Känner man till Thailand en smula, så vet man att situationen för en ensamstående mamma är tuff; inga bidrag och inget underhåll från exet men svettiga terminsavgifter etc till skolan, som gör att skolgången ofta blir kort och av låg kvalitet. Sonen får nu, i Sverige, chansen att studera och skapa sig en bättre framtid. Och den svenske mannen får en god hustru. Win-win kallas det när båda parterna är nöjda. Sen får väl Aftonbladet och en del läsare tycka annorlunda ...
Citera
2010-02-24, 06:18
Medlem
Alla kvinnor (oavsett härkomst)vill klättra upp i den sociala hierarkin och kärleken är en markanad där den som bjuder högst vinner.
Citera
2010-02-24, 08:33
Medlem
ubersantas avatar
trådar sammanfogade

/mod
Citera
2010-03-04, 05:19
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink
klart att yngre tjejer väljer lite "häftgare" killar i 18 årsåldern och inte familjefadern. vem vill skaffa familj när den är 18? det kallas ju att leka av sej

tror inte att det handlar om att killarna är invandrare eller inte, eller gör det det?

Exakt, och när vi snubbar blir 30+ åker vi österut och leker av oss, för någon 30+ blekfet svensk moralkärring som är desperat efter att hitta en partner(=att ha barn med) är inte min grej.....möjligtvis när jag är 40+ blir det aktuellt
Citera
2010-03-16, 13:38
Medlem
superheroess avatar
”Jag blev förtjust på en gång”
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6784811.ab
Citera
2010-03-22, 23:27
Medlem
MissJulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farben

Vad är mena-länder?

Jag tror inte tjejer impoterar från något land så som svenska män gör med tjejer från Thailand men tjejer blir oftare tillsammans med invandrarkillar som redan bor i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in