2016-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kambizz
Jag har testat det ett par ggr. Det är nästan skönare när man tar phenibut med alkohol. Ta inte det för ofta bara eftersom det kan sabba gabba.

Vafan är gabba? GABA vet jag men gabba?

Jag har knött i mig 6g phenibut idag utan minsta verkning.
Citera
2016-01-31, 01:53
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff

"Gabba" är bara okunskap eller slang eller dyl.
Phen. agerar starkt på Gaba-B, och ej Gaba-A som benzodiazepiner.

6g är mkt. Såvida du inte använder andra Gaba-B agonister och har tolerans därifrån?
Ex. Lyrica,Gabapentin,Baclofen....

Mkt likvärdiga effekter. Som ca 2tim. innan dom verkar. Effekt på ångest m.m.
Mkt snabb tolerans-höjning. 2-3 dagar i rad, så händer ej så mkt sen.

Alt. så har du köpt skit/dålig batch eller så. Inte direkt så att majoriteten av dom som säljer har någon bra koll och analyserar det dom tar in. Men finns seriösa ställen som just kör "3rd party analysis", och postar på sin hemsida.

Och mkt vidrig AT. Ser/märkt att alla Gaba-B agonister är rena giftet, mkt värre än benz som går på A.

- 5.
Citera
2016-01-31, 03:24
Medlem
Hej gott folk!

Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter av phenibut. Har använt i 1 ½ år nu, tar en dag sedan break mellan 7-10 dagar. Har inte haft några problem med phenibut...det går att bruka men en bra regel är en gång i veckan. Jag tar mellan 1-3 g per gång, och phenibut har gett mig mycket. Imorn ska jag ta, börjar sent på måndag och vill ha en skön produktiv söndag. Det har gått 8 dagar sedan senaste dos imorgon. Phenibut är ett grymt verktyg ute i sociala sammanhang och kan hjälpa en att bryta många jobbiga saker. Så länge man inte tar det ofta så är det cool, men att bruka detta mer än2-3 ggr/ vecka kan ställa till det enormt. Så vill man vara säker ta en gång i veckan och överdriv inte dosen.
Citera
2016-01-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
"Gabba" är bara okunskap eller slang eller dyl.
Phen. agerar starkt på Gaba-B, och ej Gaba-A som benzodiazepiner.

6g är mkt. Såvida du inte använder andra Gaba-B agonister och har tolerans därifrån?
Ex. Lyrica,Gabapentin,Baclofen....

Mkt likvärdiga effekter. Som ca 2tim. innan dom verkar. Effekt på ångest m.m.
Mkt snabb tolerans-höjning. 2-3 dagar i rad, så händer ej så mkt sen.

Alt. så har du köpt skit/dålig batch eller så. Inte direkt så att majoriteten av dom som säljer har någon bra koll och analyserar det dom tar in. Men finns seriösa ställen som just kör "3rd party analysis", och postar på sin hemsida.

Och mkt vidrig AT. Ser/märkt att alla Gaba-B agonister är rena giftet, mkt värre än benz som går på A.

- 5.

Jag hade missat det faktum att det tar ett par timmar innan det verkar, det hade gått nästan 2h innan jag skrev inlägget.
En stund efter så jävlar alltså, jag fick krypa till toaletten och kräkas (kunde inte stå) och jag såg så blurrigt att jag inte visste riktigt vart jag var, jag blev dessutom så förvirrad att jag inte kunde dricka vatten ens för jag förstod inte hur man gör.

6,5g var det efter att ha räknat kapslarna jag har kvar och det var minst några gram för mycket vet jag så här i efterhand.

Jag är fortfarande yr och ser lite konstigt, dumhet straffar sig
Citera
2016-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff

Gaba menade jag såklart råkade skriva fel..men tog du verkligen 6gram herreguuud
Citera
2016-01-31, 23:18
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kambizz
Jag har testat det ett par ggr. Det är nästan skönare när man tar phenibut med alkohol. Ta inte det för ofta bara eftersom det kan sabba gabba.
Just därför som jag frågade, är det inte så att alkohol påverkar just GABA?
Då borde det ju inte vara särskilt bra om man super väldigt ofta att använda phenibut också, även om man använder phenibut 2ggr i veckan.
Det jag menade med att jag söp ofta är flera dagar i veckan och inte bara helgen.
Citera
2016-02-01, 01:37
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Just därför som jag frågade, är det inte så att alkohol påverkar just GABA?
Då borde det ju inte vara särskilt bra om man super väldigt ofta att använda phenibut också, även om man använder phenibut 2ggr i veckan.
Det jag menade med att jag söp ofta är flera dagar i veckan och inte bara helgen.

Etanol = Gaba-A,seretonin,dopamin.

Phenibut = Gaba-B,seretonin & dopamin, sista två i mindre mängder än alkohol.

Men alltså olika Gaba receptorer.

Ex. så hjälper benz knappt ett skit vid Lyrica,Phenibut AT. Men tvärtom funkar.
Verkar som Gaba-B substanser lindrar AT från typ allt.
Men det är oxå värre än allt annat att bli hokked på.

Lyrica framförallt...men blev akut självmordsbenägen efter använt Phen. varannan dag i doser om 1.5-3g i ca 2v. Men va redan i mentalt dåligt tillstånd. Får typ AT x10 på allting efter LYRICA fukkade upp mig totalt för 4 år sen.

Så min erfarenhet är väl troligen mkt hårdare än normalt. Då likadant med alla substanser numera....lagliga örter, som läkemedel eller droger vid fåtal tillfällen. En joint får mig sova bättre än 20mg Flunisar...men vaknar upp bra mkt mer deprimerad.

OT....men, ja. Alkohol och Phen slår på olika Gaba receptorer. Sen har jag visserligen ej stenkollat om alkohol har någon mindre effekt på B....men gissar det ej har det.

Annat med alkohol och benz, där har vi utan tvekan korstolerans.
Citera
2016-02-01, 22:08
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Etanol = Gaba-A,seretonin,dopamin.

Phenibut = Gaba-B,seretonin & dopamin, sista två i mindre mängder än alkohol.

Men alltså olika Gaba receptorer.

Ex. så hjälper benz knappt ett skit vid Lyrica,Phenibut AT. Men tvärtom funkar.
Verkar som Gaba-B substanser lindrar AT från typ allt.
Men det är oxå värre än allt annat att bli hokked på.

Lyrica framförallt...men blev akut självmordsbenägen efter använt Phen. varannan dag i doser om 1.5-3g i ca 2v. Men va redan i mentalt dåligt tillstånd. Får typ AT x10 på allting efter LYRICA fukkade upp mig totalt för 4 år sen.

Så min erfarenhet är väl troligen mkt hårdare än normalt. Då likadant med alla substanser numera....lagliga örter, som läkemedel eller droger vid fåtal tillfällen. En joint får mig sova bättre än 20mg Flunisar...men vaknar upp bra mkt mer deprimerad.

OT....men, ja. Alkohol och Phen slår på olika Gaba receptorer. Sen har jag visserligen ej stenkollat om alkohol har någon mindre effekt på B....men gissar det ej har det.

Annat med alkohol och benz, där har vi utan tvekan korstolerans.

Exakt vad jag ville veta, tack så mycket!
Blir att dra hem och prova då.
Citera
2016-02-02, 14:34
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hej gott folk!

Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter av phenibut. Har använt i 1 ½ år nu, tar en dag sedan break mellan 7-10 dagar. Har inte haft några problem med phenibut...det går att bruka men en bra regel är en gång i veckan. Jag tar mellan 1-3 g per gång, och phenibut har gett mig mycket. Imorn ska jag ta, börjar sent på måndag och vill ha en skön produktiv söndag. Det har gått 8 dagar sedan senaste dos imorgon. Phenibut är ett grymt verktyg ute i sociala sammanhang och kan hjälpa en att bryta många jobbiga saker. Så länge man inte tar det ofta så är det cool, men att bruka detta mer än2-3 ggr/ vecka kan ställa till det enormt. Så vill man vara säker ta en gång i veckan och överdriv inte dosen.
Jag tog lite högre doser och flera ggr i veckan (3ggr). Håller med om att det hjälper oerhört mycket i sociala sammanhang. Har inte tagit det på en någon vecka men tänkte börja igen. Nu när jag ska börja ta det igen..bör jag ta gram dosering eller lägre och sedan öka?
Citera
2016-02-03, 01:33
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickimirage
Jag tog lite högre doser och flera ggr i veckan (3ggr). Håller med om att det hjälper oerhört mycket i sociala sammanhang. Har inte tagit det på en någon vecka men tänkte börja igen. Nu när jag ska börja ta det igen..bör jag ta gram dosering eller lägre och sedan öka?

Någon vecka?? Well...hade du aldrig tagit det, så hade jag föreslagit 1g som prov-dosering. Men har du tagit det innan...även om med uppehåll...så kan du ta lika mkt.

Doser under 1g ger sällan någonting märkbart....förutom hos vissa som är väldigt känsliga.
Så 1-2g....ingen man riskerar ODa på liksom.

- 5.
Citera
2016-02-03, 12:44
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Någon vecka?? Well...hade du aldrig tagit det, så hade jag föreslagit 1g som prov-dosering. Men har du tagit det innan...även om med uppehåll...så kan du ta lika mkt.

Doser under 1g ger sällan någonting märkbart....förutom hos vissa som är väldigt känsliga.
Så 1-2g....ingen man riskerar ODa på liksom.

- 5.
Okej då är det ingen större fara att börja igen med 1-2 gram per gång med andra ord.
Citera
2016-02-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickimirage
Okej då är det ingen större fara att börja igen med 1-2 gram per gång med andra ord.
Jag hade nog tagit en lägre dos första gången och sedan ökat vid behov ist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in