Citat:
Ursprungligen postat av
Rebelson
Nej det blir inte samma sak. Är du nykter alkolist påverkar det inte ditt beroende av alkohol.
Däremot ersätter du ju ett beroende mot ett annat.
Är det GAD du lider av? (Generaliserat ångest-syndrom)
Ah, alltid något!
Jo, men att ersätta beroenden med andra är the story of my life. Har torskat på både alkohol, Krypton (som jag saknar utav bara helvete), Kodein och allsköns Benzo. Då menar jag verkligen Torska som i grov AT. Krypton var nog nästan värst, men har slutat med allt CT och bara behövt läkarhjälp med alkoholen.
Är nog rätt blasé vad gäller att härda ut, även om jag självfallet inte är lika stöddig när det väl pågår.
Nja, GAD är en av diagnoserna. Tror att det blev (upp)graderat till Ångestsyndrom. Har bl.a. grav ångest (som ger fysisk smärta), OCD, autism-spektrum-problematik, PTSD, depressioner och Social fobi. Med största sannolikhet även ADHD/ADD och det tvistas också om Borderline, antagligen främst p.g.a. återkommande, plötsliga självdestruktiva utfall.
Har säkert missat något beroende och vet att jag inte skrivit ut alla diagnoser. Nu käkar jag "bara" benzo och NRI, har fan testat halva FASS (lite överdrivet kanske, men ~40 mediciner) och inget hjälper. CB hjälper lite, men inte nog, och kan inte vara stenad hela dagarna.
Ursäkta överdriven info, men ville ha det överstökat