2013-06-05, 21:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeff42
Till en början är det uppåt då det utlöser dopamin.
Tur det för jag blandade detta preparat hej vilt med Somadril och Xanor en dag då jag var fruktansvärt stel, i tron om att det knappt gav nåt.

Jag kan inte sovit så djupt för jag vaknade lätt av min vän efter bara ett par timmar. När jag reste mig ur sägen hade jag svårt för att prata. Trodde jag hade fått syrebrist i sömnen!!! Det visade sig att jag fortfarande var påverkad.
Citera
2013-06-05, 21:30
Medlem
tgv23000s avatar
Snabbrapport
2 g Phenibut på tom mage, lunch efter 1 timme, efter 1 timme till, alltså två timmar efter intag kommer effekten, lugnet, ångesten släpper, liknar GHB-rus mer än alkohol-rus, man blir jävligt kåt, man är drogad men utan att bli dum i huvet, man kan prata, skriva etc som nästan normalt.

så gör inte misstaget att ta mer om inte effekten kommer, kan ta 2-4 timmar på tom mage, tar man det på icke tom mage kan det ta 6-8 timmar, sen sitter det i upp till 24 timmar, ofta sover man riktigt bra o länge på Phenibut.

jag gjorde misstaget att ta 1,5g, inget hände, tog ytterligare 1,5g, blev riktigt drogad, uuuusch!!

Blanda inte med nåt annat, kan bli farligt, phenibut boostar. Måste ni blanda, prova er fram till eätt dos o mix, OBS att phen tar 2-6 timmar på sej innan full effekt, och sitter i 24 timmar.
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-05 kl. 21:34.
Citera
2013-06-15, 18:23
Bannlyst
Vad säger ni phenibut+pyrozolam eller benzo överhuvudtaget , vill kliva av tramadol då toleransen blivit så stor ett par dagar åtminstone
Citera
2013-06-16, 14:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte
Vad säger ni phenibut+pyrozolam eller benzo överhuvudtaget , vill kliva av tramadol då toleransen blivit så stor ett par dagar åtminstone

Funkar utmärkt.
Citera
2013-06-18, 10:02
Medlem
Hm om man beställt en massa kosttillskott etc i samma order och en av produkterna råkar vara phenibut, och sedan får tullbrev där de ber om ytterligare uppgifter etc.. är det kört isf tror ni? antar att det inte är klokt att visa faktura där det står att man köpt phenibut, eller..?
Citera
2013-06-18, 11:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druvacell
Hm om man beställt en massa kosttillskott etc i samma order och en av produkterna råkar vara phenibut, och sedan får tullbrev där de ber om ytterligare uppgifter etc.. är det kört isf tror ni? antar att det inte är klokt att visa faktura där det står att man köpt phenibut, eller..?

Bara att kasta tullbrevet o strunta i din Phenibut.
Citera
2013-06-24, 13:43
Medlem
Har funderat på den här substansen några månader till främst medicinska syften.
Jag har till synes obotlig ångest nämligen, med undantag för vid alkoholintag. Men då uppstår ju självklart frågan (eftersom det går på GABA, likt alkohol gör) - kan man inta detta utan att bli helt jävla galen på att få i sig alkohol om man är nykter alkoholist?
Benzo går jag redan på, så jag vet att det är lite småhycklande, men benzo hjälper inte mot mitt/mina tillstånd.

Så lite förenklat: Blir egentligen inte Phenibut + Benzo = Alkohol.
För en alkoholgalen skalle som min alltså?
Citera
2013-06-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh-a
Har funderat på den här substansen några månader till främst medicinska syften.
Jag har till synes obotlig ångest nämligen, med undantag för vid alkoholintag. Men då uppstår ju självklart frågan (eftersom det går på GABA, likt alkohol gör) - kan man inta detta utan att bli helt jävla galen på att få i sig alkohol om man är nykter alkoholist?
Benzo går jag redan på, så jag vet att det är lite småhycklande, men benzo hjälper inte mot mitt/mina tillstånd.

Så lite förenklat: Blir egentligen inte Phenibut + Benzo = Alkohol.
För en alkoholgalen skalle som min alltså?

Nej det blir inte samma sak. Är du nykter alkolist påverkar det inte ditt beroende av alkohol.
Däremot ersätter du ju ett beroende mot ett annat.

Är det GAD du lider av? (Generaliserat ångest-syndrom)
Citera
2013-06-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Nej det blir inte samma sak. Är du nykter alkolist påverkar det inte ditt beroende av alkohol.
Däremot ersätter du ju ett beroende mot ett annat.

Är det GAD du lider av? (Generaliserat ångest-syndrom)

Ah, alltid något!
Jo, men att ersätta beroenden med andra är the story of my life. Har torskat på både alkohol, Krypton (som jag saknar utav bara helvete), Kodein och allsköns Benzo. Då menar jag verkligen Torska som i grov AT. Krypton var nog nästan värst, men har slutat med allt CT och bara behövt läkarhjälp med alkoholen.
Är nog rätt blasé vad gäller att härda ut, även om jag självfallet inte är lika stöddig när det väl pågår.

Nja, GAD är en av diagnoserna. Tror att det blev (upp)graderat till Ångestsyndrom. Har bl.a. grav ångest (som ger fysisk smärta), OCD, autism-spektrum-problematik, PTSD, depressioner och Social fobi. Med största sannolikhet även ADHD/ADD och det tvistas också om Borderline, antagligen främst p.g.a. återkommande, plötsliga självdestruktiva utfall.

Har säkert missat något beroende och vet att jag inte skrivit ut alla diagnoser. Nu käkar jag "bara" benzo och NRI, har fan testat halva FASS (lite överdrivet kanske, men ~40 mediciner) och inget hjälper. CB hjälper lite, men inte nog, och kan inte vara stenad hela dagarna.
Ursäkta överdriven info, men ville ha det överstökat
Citera
2013-06-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursäkta överdriven info, men ville ha det överstökat

Har själv varit riktigt torsk på Lyrica, tramadol och benso i många många år innan jag sluta för drygt ett halvårsen med allt. Det var värt att må piss ett tag bara för att bli ren.
Jag lider med av ångest varje dag. Vissa dagar känns det till och med som att hjärtat ska hoppa ur kroppen. Och morgonångesten är nog den värsta.

Det bästa är att lära sig leva med ångesten och hantera den. Då blir det så småningom lättare.
Beroende kan man alltid bli av med men ångest är det värre med

Prova 5-htp samt kombonera med Phenibut och håll dig ifrån andra supstanser.
Men ta inte phenibut varje dag bara. 5 dagars bruk, 2 dagars uppehåll. Och håll dig till en dos och inte öka. Phenibut kan va ett helvete om du tappar kontrollen med din dosering
Citera
2013-06-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Har själv varit riktigt torsk på Lyrica, tramadol och benso i många många år innan jag sluta för drygt ett halvårsen med allt. Det var värt att må piss ett tag bara för att bli ren.
Jag lider med av ångest varje dag. Vissa dagar känns det till och med som att hjärtat ska hoppa ur kroppen. Och morgonångesten är nog den värsta.

Det bästa är att lära sig leva med ångesten och hantera den. Då blir det så småningom lättare.
Beroende kan man alltid bli av med men ångest är det värre med

Prova 5-htp samt kombonera med Phenibut och håll dig ifrån andra supstanser.
Men ta inte phenibut varje dag bara. 5 dagars bruk, 2 dagars uppehåll. Och håll dig till en dos och inte öka. Phenibut kan va ett helvete om du tappar kontrollen med din dosering

Jag har hört det där med att lära sig leva med ångesten, men det tycker jag verkar riktigt jävla stukat. Tycker inte heller att det blir lättare, har haft nästan konstant ångest i över 20 år och det blir bara värre när de riktiga dipparna visar sig, ljuset i tunneln är bara ännu ett tåg...

Hålla mig ifrån andra substanser? Inklusive de jag får från psyk?
Jo, såg att 5-htp var rekommenderat tillsammans med Phenibut. Men 5 dagars bruk, blir inte det 2 dagars abstinens då? ...med tanke på andra rekommendationer om högst 2-3 ggr/vecka.
Jaja, måste ju skaffa skiten först, hoppas verkligen att det fungerar. Tack för tänkvärda råd!
Citera
2013-06-24, 14:54
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Jag har hört det där med att lära sig leva med ångesten, men det tycker jag verkar riktigt jävla stukat. Tycker inte heller att det blir lättare, har haft nästan konstant ångest i över 20 år och det blir bara värre när de riktiga dipparna visar sig, ljuset i tunneln är bara ännu ett tåg...

Hålla mig ifrån andra substanser? Inklusive de jag får från psyk?
Jo, såg att 5-htp var rekommenderat tillsammans med Phenibut. Men 5 dagars bruk, blir inte det 2 dagars abstinens då? ...med tanke på andra rekommendationer om högst 2-3 ggr/vecka.
Jaja, måste ju skaffa skiten först, hoppas verkligen att det fungerar. Tack för tänkvärda råd!

finns ingen anledning att ta 5-htp tillsammans med Phenibut, ta Phen 2 dagar sedan 5-htp 2 dagar sedan 2 dagar ingenting, båda två bygger upp tolerans skitsnabbt, så missköter du det så uteblir effekten, Phen som är en drog är lätt att bli beroende av och en Phenibut avtändning kan göra dej extremt djupt deprimerad, värre än benzo-avtändning. Och se upp med att ta dessa "kosttillskott" ihop med medicin du fått på recept av läkare. Bara en komplett idiot föreslår att du ska ta Phenibut istället för det din läkare ger dej.

Jag försöker se Phenibut som en tillfällig hjälp att orka kravla sej upp ur hålet och ta itu med livet. Phenibut eller andra substanser är aldrig en lösning.
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-24 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in