Hej på er, gamla (och nya) rävar i tråden!
Inspirerande att läsa era historier sedan senast jag skrev här, att ni både vågar experimentera och samtidigt har respekt för Phenibut. Här kommer min egen uppdatering, inklusive några reflektioner kring mina erfarenheter av dagligt intag av detta fascinerande läkemedel.
Jag har nu använt Phenibut dagligen i ungefär tre månader, mer specifikt är det RP:s FAA-variant. Tidigare har jag hållit mig till en eller två gånger i veckan, med undantag för en period i somras, och aldrig haft problem på något vis. Förutom att jag är bekant med liknande preparat som Lyrica, Gabapentin och benso, vet jag också vad jag ger mig in på.
En lustig upptäckt med RP:s produkt: jag märkte nyligen att jag faktiskt tagit hälften av vad jag trodde, då varje kapsel innehåller 0,25 g istället för 0,5 g (de räknar två kapslar som en portion på förpackningen). 🧐 😆
Så det var ju en positiv överraskning! Jag hade alltså snittat 0,5 g per dag istället för det 1 g jag trodde. Eller okej, 0,75 g, har jag nog snittat med handen på hjärtat.
De senaste veckorna har jag experimenterat med högre doser och kommit fram till att allt över 1,5 g är överflödigt för mig. Vid ett tillfälle testade jag 2 g och kände av bakslag dagen efter, inklusive sömnsvårigheter med andningsproblem. Så nu är jag tillbaka till tre kapslar om dagen (0,75 g), vilket verkar vara min perfekta dos. Ibland slänger jag på två kapslar extra lite senare på dagen, men jag märker knappt någon skillnad i effekt.
Det är intressant hur effekten kan variera så drastiskt mellan 1,25 g och 1,5–2 g.
Jag tycker nog dock att bensodiazepiner ger en mer påtaglig ångestlindring, även om de ibland fått mig att bete mig på ett sätt som i efterhand inte alltid känts helt bra. Total ångestfrihet är kanske ändå inte något vi människor är menade att uppleva.
När det gäller abstinens eller AT är det svårt för mig att tro att Phenibut skulle vara så mycket värre än Gabapentin i högre doser eller Lyrica, för att inte nämna benso. Min värsta AT var nog från klonazepam, som är en stark och långvarig benzo. Effekten och AT:n från Phenibut liknar mer Gabapentin och Lyrica, som mycket riktigt är inom samma familj även kemiskt, även om alla tre har sina unika karaktärer.
Oavsett vilket beroendeframkallande medel man bestämmer sig för att köra dagligen, så är det viktigt att åtminstone göra det övriga rätt. Då tänker jag bra kost, träning, stretching och mindfulness. Själv mediterar jag och kör mindfulness dagligen 🧘 – fast just nu med ett glas öl i handen, så ingen är perfekt! 🍻
Avslutningsvis, på det stora hela upplever jag att Phenibut hjälpt min ”Kundalini-läkning”. Kortfattat har det hjälpt mig att bearbeta och läka gamla emotionella sår och trauman, och jag känner hur energin nu når hela nervsystemet, tack vare den avslappning Phenibut ger.
Visst finns risken att jag kommer behöva bearbeta ny ackumulerad stress när jag så småningom trappar ner och slutar med Phenibut, men den energin är färsk och ytlig och brukar vara betydligt enklare att bearbeta jämfört med det djupare arbete som Kundalini-processen kräver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagitale778
Provat HCL olika mängder och får ingen effekt även med koffein/tom mage olika gram , baclofen fungerar inte heller! Men gabapentin och lyrica funkar bra!
Tänkte ge ett sista försök till FAA varianten och undrar bra kvalitet på senaste hos shopparna?
Jag har bara använt FAA från RP, som nämnts tidigare i tråden, och tycker det fungerar bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Phenibut är ett jävla rävgift. Har aldrig tidigare haft problem med panikattacker innan jag rörde den här substansen.
Ja det är ju individuellt givetvis. Men jag hade också väldigt varieranade upplevelser första tre gångerna jag använde det, positivt som negativt.
Sen kan det ju vara så att läkemedel / droger kan skala fram något emotionellt som låg där och pyrt, som kommer fram i ljuset. Nu säger jag inte att droger är bra, men läkemedel liksom annan form av medicin, kan ju bidra till att skaka om kroppen på olika sätt som kanske kan vara positivt på längre sikt.