2024-04-15, 16:54
Medlem
+100h utan: Nu kan jag med säkerhet säga att jag klarat mig. Känt mig helt som vanligt idag och hur mycket jag än känner efter, kan jag inte hitta några symptom på AT.

Ska tilläggas att jag ätit bromantane varje dag med start första dagen utan phenibut. Aldrig använt det tidigare och har knappt någon koll på det. Beställde för ett tag sen "bara för att" men glömde snabbt bort det.
Ingen aning om det gjorde att avtändningen uteblev? Kanske kan vara något att testa för de som har problem med att sluta. Alternativt har phenibuten jag använt varit av skitkvalité, men det har ju trots allt fungerat samt är från en shop med rätt bra rykte
Citera
2024-04-16, 12:26
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
+100h utan: Nu kan jag med säkerhet säga att jag klarat mig. Känt mig helt som vanligt idag och hur mycket jag än känner efter, kan jag inte hitta några symptom på AT.

Ska tilläggas att jag ätit bromantane varje dag med start första dagen utan phenibut. Aldrig använt det tidigare och har knappt någon koll på det. Beställde för ett tag sen "bara för att" men glömde snabbt bort det.
Ingen aning om det gjorde att avtändningen uteblev? Kanske kan vara något att testa för de som har problem med att sluta. Alternativt har phenibuten jag använt varit av skitkvalité, men det har ju trots allt fungerat samt är från en shop med rätt bra rykte

För mig tog det också fem dagar att få hem från samma shop, likt Bakaxel. Eller ja, det var nog arbetsdagar om jag minns rätt. Har du fått hem det än? Jag tänkte nämligen beställa igen snart.

När det gäller AT så är det efter 3-5 dagar det kommer har jag läst, tycker jag känt av något själv efter tre dagar när jag bara kört två dagar på raken. Om det nu inte var nåt annat som spökade precis då. Men låter ju skönt att du slipper AT.

Jag har däremot en annan fråga till er som har FAA pulver (eller kunskap om det), blir det någon skillnad i effekt om man tar det oralt mot sublingualt? Har nämligen läst någonstans (Reddit) att man ska ta det sublingualt, alltså ha pulvret under tungan ett ganska långt tag. Jag kan inte se att paketet har några särskilda instruktioner för intag. 🤷‍♂️

Jag har ju bara svalt det som det är och frågan är om jag går miste om den potentiella effekten?
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-04-16 kl. 12:35.
Citera
2024-04-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
För mig tog det också fem dagar att få hem från samma shop, likt Bakaxel. Eller ja, det var nog arbetsdagar om jag minns rätt. Har du fått hem det än? Jag tänkte nämligen beställa igen snart.

När det gäller AT så är det efter 3-5 dagar det kommer har jag läst, tycker jag känt av något själv när jag bara kört två dagar på raken. Om det nu inte var nåt annat som spökade precis då. Men låter ju skönt att du slipper AT.

Borde komma fram idag, verkar som att det ligger på ombudet men inte blivit skannat av personalen än. Så räkna med iallafall 7 arbetsdagar.

Har läst mig till i princip samma sak, min uppfattning har varit att majoriteten menar att helvetet brakar lös 48-72h efter sista dosen. Har egentligen inte ens haft några symptom att tala om, men skulle isåfall säga att första 48h var "värst" för min del. Det var enbart lätt ångest till och från, samt brist på motivation. Varav båda varit väl påtagliga innan phenibut kom in i bilden.

Är faktiskt chockad, var inställd på betydligt värre och fått ganska rejäla ångestattacker innan jag slutade pga vad jag ställt till med. Övertygad om att r/quittingphenibut gör mer nytta än skada. Visst att en del säkert läser där innan de börjat och blir avskräckta, vilket såklart är bra, men killgissar att väldigt många redan använder på en nivå som lutar åt missbruk, och lurar sig själva att de inte kan sluta pga att de måste sköta jobb, vardag etc. utan att ens ha försökt.
Citera
2024-04-16, 15:55
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Jag måste beställa Phenibut snart igen!
Ensam så är det en ganska värdelös substans, enligt mig, men tillsammans med Gabapentin eller Metylfenidat så blir det en helt annan sak!

Finns det någon som har testat både Phenibut och Baklofen? Dom är ju lika som bär. Bara en molekyl som skiljer dom åt. Är dom lika i effekt?
Citera
2024-04-17, 17:50
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren

När det gäller AT så är det efter 3-5 dagar det kommer har jag läst, tycker jag känt av något själv efter tre dagar när jag bara kört två dagar på raken. Om det nu inte var nåt annat som spökade precis då. Men låter ju skönt att du slipper AT.

Jag har däremot en annan fråga till er som har FAA pulver (eller kunskap om det), blir det någon skillnad i effekt om man tar det oralt mot sublingualt? Har nämligen läst någonstans (Reddit) att man ska ta det sublingualt, alltså ha pulvret under tungan ett ganska långt tag. Jag kan inte se att paketet har några särskilda instruktioner för intag. 🤷‍♂️

Jag har ju bara svalt det som det är och frågan är om jag går miste om den potentiella effekten?

Ta det inte FAA sublingual. Jag provade det en gång och fick en kemisk brännskada under tungan av det.
Citera
2024-04-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Ensam så är det en ganska värdelös substans, enligt mig, men tillsammans med Gabapentin eller Metylfenidat så blir det en helt annan sak!

Finns det någon som har testat både Phenibut och Baklofen? Dom är ju lika som bär. Bara en molekyl som skiljer dom åt. Är dom lika i effekt?
Jag föredrar Phenibut alla gångerna veckan.
Upplever att Baklofen är något mittemellan Gabapenetin och Phenibut i välmående men med mycket mera biverkningar så som försämrad motorik och en extrem bakfylla dagen efter som var värre än alkohol.
Även doseringen var lite lurig, 50 mg gav knappt något medans 90 mg var för mycket.
Jag kastade påsen efter fem försök, inget jag kan rekommendera om du har redan har tillgång till Phenibut.
Citera
2024-04-18, 13:55
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Jag föredrar Phenibut alla gångerna veckan.
Upplever att Baklofen är något mittemellan Gabapenetin och Phenibut i välmående men med mycket mera biverkningar så som försämrad motorik och en extrem bakfylla dagen efter som var värre än alkohol.
Även doseringen var lite lurig, 50 mg gav knappt något medans 90 mg var för mycket.
Jag kastade påsen efter fem försök, inget jag kan rekommendera om du har redan har tillgång till Phenibut.

Okej!
En del klagar ju på att dom får bakfylla av Phenibut också men jag mår bättre dagen efter än under ruset
Citera
2024-04-18, 14:39
Medlem
Citat:
Okej!
En del klagar ju på att dom får bakfylla av Phenibut också men jag mår bättre dagen efter än under ruset
Jag mår också bättre dagen efter så länge jag inte blandar Phenibut med någon stimulant, då känns det som att jag har tömt mina depåer rejält.
Citera
2024-04-18, 15:22
Medlem
.alprazolam.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Testat ful-bensedin och ksalol. För tinnitusen gör det varken till eller från, dom är ok för sömn och ångest men inget jag pallar hålla på med utan recept.

Tjena.
Har också tinnitus & CPTSD.

Har märkt att min tinnitus förvärras något enormt under stressiga perioder & när jag har mer ångest.
Har aldrig riktigt funderat på någon lösning, men hur blev det med phenibut för dig?

Jag har bestämt mig för att testa Phenibut nu mot ångest, sociala ångesten & sömnproblemen. Istället för att jag ska gå & köpa benso på svarta marknaden eller försöka få något utskrivet
(Kan få benso utskrivet mot cptsd & panikångest)

Vill verkligen testa alla möjligheter innan jag ger mig på att få en benso på recept för då kommer jag nog aldrig kunna sluta.

Har testat Kratom nyligen & den funkade förvånansvärt bra när jag tog cirka 20g ~ direkt på morgonen, men det var inte så mycket hjälp mot ångest & det blev ganska jobbigt att behöva ta sån stor dos varje dag.
Citera
2024-04-18, 15:27
Medlem
.alprazolam.s avatar
Hade tänkte beställa min första batch av Pheni ganska snart, har tidigare varit väldigt skeptisk mot sånt som Phenibut & kratom.

Men efter att jag köpte hem kratom nyligen & vart överraskad hur skön man kunde bli av cirka 20-30g om dagen så har jag bestämt för att försöka hitta något mot ångest.

Jag har Komplex PTSD, BPD & väldigt grov ångest, jag har tidigare självmedicinerat med olika benso & opiater.

Det hade varit otroligt skönt ifall Phenibut kunde förhöja livslusten & ifall det skulle hjälpa mig att klara av vardagen & vara runt andra människor utan att behöva slänga i sig massa starka benso!

Går det att blanda med Kratom t.ex?

Ni som lider av ångest, panikångest eller liknande problem som mig & går på Phenibut, hur upplever ni att det funkar jämfört med tex xanor, stesolid etc.

Vilken dos phenibut behöver varje dag?

Tacksam för svar!
Senast redigerad av .alprazolam. 2024-04-18 kl. 15:33.
Citera
2024-04-18, 23:40
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Borde komma fram idag, verkar som att det ligger på ombudet men inte blivit skannat av personalen än. Så räkna med iallafall 7 arbetsdagar.

Har läst mig till i princip samma sak, min uppfattning har varit att majoriteten menar att helvetet brakar lös 48-72h efter sista dosen. Har egentligen inte ens haft några symptom att tala om, men skulle isåfall säga att första 48h var "värst" för min del. Det var enbart lätt ångest till och från, samt brist på motivation. Varav båda varit väl påtagliga innan phenibut kom in i bilden.

Är faktiskt chockad, var inställd på betydligt värre och fått ganska rejäla ångestattacker innan jag slutade pga vad jag ställt till med. Övertygad om att r/quittingphenibut gör mer nytta än skada. Visst att en del säkert läser där innan de börjat och blir avskräckta, vilket såklart är bra, men killgissar att väldigt många redan använder på en nivå som lutar åt missbruk, och lurar sig själva att de inte kan sluta pga att de måste sköta jobb, vardag etc. utan att ens ha försökt.

Okej, tack då är jag förberedd på en något längre leveranstid nästa gång.

Det stämmer att man inte ska läsa så mycket negativt, man bjuder in mer av sån energi till sin verklighet i så fall. Men jag har inte lyckas tänka bort AT från andra substanser tidigare dessvärre. 🙃 Det handlar mer om hur man tacklar AT, vilket jag kanske gjort bra även om jag verkar vara känslig och mottaglig i grunden.

Citat:

Jag håller med, bästa ruset med Phen hitils var tillsammans med Elvanse (inte riktigt samma sak som Metylfenidat men typ). Fast kan ju bero på att Elvanse är min grundmedicin, något som man anser att jag behöver i vilket fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Ta det inte FAA sublingual. Jag provade det en gång och fick en kemisk brännskada under tungan av det.

Är du säker på att det inte var HCL? Men hur mycket tog du och hur länge höll du det kvar i munnen?

Jag provade i alla fall sublingualt, 1 g i två omgångar 5-10 min / st. Fick inga problem med tänderna, men upplevde å andra sidan inte direkt att ruset blev bättre än vad det brukar vara heller.

Citat:
Ursprungligen postat av .alprazolam.
Ni som lider av ångest, panikångest eller liknande problem som mig & går på Phenibut, hur upplever ni att det funkar jämfört med tex xanor, stesolid etc.

Vilken dos phenibut behöver varje dag?

Tacksam för svar!

Av de olika benso-varianterna är Phen ungefär som en mild Xanor men med mycket längre effekt. Men den är egentligen mer lik Gabapentin och Lyrika eller alkohol, fast du blir inte flummig. Men kanske att benso är bäst på att ta bort ångest, men man hänger med mer med Phen; får t ex inte guldfisk-minne och annat skumt som det kan tendera att bli med benso.

Jag har inte kommit till den punkt att jag måste ta varje dag, utan ser det mer som en ”lyx” jag tar ett par gånger i veckan eller vid särskilda tillfällen. Jag har effekten det ger som ett referensvärde för hur jag vill nå mitt välmående på naturliga sätt, som jag dagligen jobbar för.

För detta, likt benso och Lyrika, vill man inte bli beroende av. Jag kan tänka mig att en avtändning är lik dessa tyvärr och det är också vad jag har läst. Jag har redan varit med om ett par benso-AT pga dagliga intag förut och det är inte värt det. Måste man ta benso / Phen eller annat för ångest varje dag så är det nog ett tecken på att man behöver jobba med sig själv på något vis, en mer långsiktig lösning. Jag kämpar dagligen med detta själv fortfarande.

Men de gångerna jag tagit så har det varierat, där runt 1g är som mest. Det finns nog väldigt olika bud på doseringar och antal intag, etc. Skulle själv vilja veta vad som är bäst, men blir det ändå till att ta varje dag så bör man nog hålla sig till så låga doser som man kan.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-04-18 kl. 23:48.
Citera
2024-04-19, 09:47
Citat:

Phenibut är mycket skönare än baclofen. På phenibut blir jag social och pratglad. På baclofen blir jag mest slö och däcka tills slut. Även om kroppskänslan är desamma upplever jag baclofen mer sederande. Tycker också att jag mår sämre dagen efter baclofen om jag tar för mycket. Dock om jag inte tar så mycket känner jag ingenting dagen efter. På phenibut brukar jag alltid bli lite slö som en bakfulla dagen efter men ändå må hyfsat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in