Citat:
Phenibut ska ju gå på gaba b medans benso går på gaba a så att det skulle boosta igång mitt benzo sug är väll ingen risk då det går på olika kanaler. Eller har jag helt fel där?
Jag tycker det funkar bra att växla mellan gaba a och gaba b droger för att hålla toleransen nere för dem båda. Har man sug efter benzo hjälper phenibut en att bita ihop och ta sig igenom tills atn är över. Men om man har en at på phenibut istället så hjälper knappt xanor+zopiklon en för att få en att må okay. Seriöst, ta inte phenibut mer än 5dar/vecka, atn är hemsk som påpekats flera gånger av flera kunniga personer här.
En intressant detalj: Kronisk Phenibut användning leder tydligen till ökning av gaba-a receptorer!
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1....tb00211.x/pdf (Benso gör ju motsatsen) Kolla in denna artikel, står massor om Phenibut jämfört med benso och baclofen. Det skulle kunna förklara varför det går att växla mellan dem. En sak jag märkt dock är att jag upplever Phenibut mer som stimulantia när jag är tillvnänjd benso. Bra att ta till vid fester för att hålla igång, boostar alkohol bra också. Jag blev kungen i rummet första gångerna jag testa Phenibut. (men då hade jag aldrig tagit andra droger tidigare)