2025-05-01, 10:48
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikz666
Haha, så dåligt tycker jag inte det var. Fyller sin funktion. Lugnar ner kroppen utan att ge för mkt. Bra om man ska sluta ju.. at är tillbaka när påsen är slut så nog är det k.. phen gjorde inte mkt för mig.. beställde 250mg men fick 500mg kapslarna så har legat på 2000mg/dag. Funkade första dagen men sen mindre bra.

Är det Phenibut FAA kapslar från RP du har så är det 250 mg, fast portionerad är det 500 mg (de räknar med två kapslar per intag). Jag gissar att det är detta som är fallet här, då jag var förvirrad av samma sak tidigare.

Phen har en udda förstagångs-effekt, vilket andra läkemedel också kan ha. Generellt har den annars en subtil effekt, precis som allt annat ångestdämpande. Bästa sättet att ta reda på vilken effekt den egentligen har är att prova vara utan ett tag. Har tagit detta dagligen i snart ett år. 😇
Citera
2025-05-03, 09:20
Medlem
Hur mycket är en bra förstagångsdos om man har pulver?
Citera
2025-05-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
0.5-1 g
Citera
2025-05-03, 11:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:

500 - 1000 mg. Jag tog 1500 mg första gången men då hade jag ganska hög tolerans på Gabapentin, så jag kände inte av det så mycket, däremot mådde jag svinbra dagen efter! 😃
Citera
2025-05-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
0.5-1 g

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
500 - 1000 mg. Jag tog 1500 mg första gången men då hade jag ganska hög tolerans på Gabapentin, så jag kände inte av det så mycket, däremot mådde jag svinbra dagen efter! 😃

Tack för info. Hur tror ni jag kommer må?
Citera
2025-05-03, 12:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tack för info. Hur tror ni jag kommer må?

Förhoppningsvis bra! 🙂 Men ha inga skyhöga förväntningar, som jag hade, för då blir du nog besviken. Jag förväntade mig att må som en Kung men blev istället mest illamående och trött. Dagen efter dock så mådde jag jättebra! Vilket är ganska vanligt på Phenibut.
Sen upplever jag att man måste ta det några gånger för att tycka om det
Citera
2025-05-03, 13:47
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Är det billigare att underhålla ett pheinbut bruk än ett bruk av gaba, doser runt 3-4000mg och köper en del vid sidan. Får nästan 3000mg av vården idag. Men har precis bytt jobb och jag står alla 8 timmar, inget smysittandes. Så min gaba ger mig inte alls den smärtlindringen jag hade behövt. Är pheinbut något jag bör prova? Syns det på drogstickorna eller labben? Har det en bättre smärtlindring än gaba? Mycket mer smärtlindring eller är dom snarlika? Har provat 600mg lyrica några dagar utan gaba dom dagarna. Om det gör någon skillnad alls så intalar jag mig själv att det är mycket placebo. Men vet inte säkert.

Ska träffa läkaren inom kort ang medicin. Men jag är livrädd att hen ska föreslå någon opiat/opioid. Då jag brottades i 10år med det som huvuddrog och ett hårt missbruk. Tanken skrämmer mig men vill inte heller gå med smärtorna. Ber om ursäkt för offt. Men kände att jag behövde sammanfatta mitt problem med mycket smärta varje dag.

Tacksam om någon som är mer kunnig än mig kan vägleda mig rätt.
Citera
2025-05-04, 19:10
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Är det billigare att underhålla ett pheinbut bruk än ett bruk av gaba, doser runt 3-4000mg och köper en del vid sidan. Får nästan 3000mg av vården idag. Men har precis bytt jobb och jag står alla 8 timmar, inget smysittandes. Så min gaba ger mig inte alls den smärtlindringen jag hade behövt. Är pheinbut något jag bör prova? Syns det på drogstickorna eller labben? Har det en bättre smärtlindring än gaba? Mycket mer smärtlindring eller är dom snarlika? Har provat 600mg lyrica några dagar utan gaba dom dagarna. Om det gör någon skillnad alls så intalar jag mig själv att det är mycket placebo. Men vet inte säkert.

Ska träffa läkaren inom kort ang medicin. Men jag är livrädd att hen ska föreslå någon opiat/opioid. Då jag brottades i 10år med det som huvuddrog och ett hårt missbruk. Tanken skrämmer mig men vill inte heller gå med smärtorna. Ber om ursäkt för offt. Men kände att jag behövde sammanfatta mitt problem med mycket smärta varje dag.

Vet inte vad det motsvarar i phenibut men säkert runt 7 gram skulle jag säga av HCL pulver, FAA är dyrare mängdmässigt. Det är säkert likvärdigt med gabapentin prismässigt, men såklart billigt om du har tur att få det utskrivet
Citera
2025-05-04, 19:10
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Vet inte vad det motsvarar i phenibut men säkert runt 7 gram skulle jag säga av HCL pulver, FAA är dyrare mängdmässigt. Det är säkert likvärdigt med gabapentin prismässigt, men såklart billigt om du har tur att få det utskrivet
Själv ligger jag på runt 6-9 gram varje gång jag tar fattar inte hur ni kan ens få nån effekt på 1g
Citera
2025-05-05, 11:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Jag upplever Gabapentin som bättre smärtlindrande än Phenibut. Dock så har ju Phenibut fördelen att man blir pigg och mycket gladare än på Gabapentin.
Jag kan rekommendera den kombinationen, Gabapentin och Phenibut! 😆
Men se upp för avtändning om du använder Phenibut under längre tid än en månad. Då måste du trappa ner eller gå över till Baklofen eller benso
Citera
2025-05-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Är det Phenibut FAA kapslar från RP du har så är det 250 mg, fast portionerad är det 500 mg (de räknar med två kapslar per intag). Jag gissar att det är detta som är fallet här, då jag var förvirrad av samma sak tidigare.

Phen har en udda förstagångs-effekt, vilket andra läkemedel också kan ha. Generellt har den annars en subtil effekt, precis som allt annat ångestdämpande. Bästa sättet att ta reda på vilken effekt den egentligen har är att prova vara utan ett tag. Har tagit detta dagligen i snart ett år. 😇

Vilka doser tar du per dag och vilken effekt upplever du, vad är syftet med ditt bruk? Hur känner du dagarna du inte tar?

Har själv använt phen i snart ett år till och från, tycker det funkar bra för att ge ökad energi de dagarna jag behöver vara på kontoret bl. Även hjälpt då jag slutade med elvanse.
Citera
2025-05-05, 16:40
Medlem
Citat:

phenibut lindrar inte mitt diskbråck iaf. så antar det inte fungerar för smärt. men får bra smärtlindring på 100mg dmaa, ofta helt smärtfri i 2 dygn ca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in