2012-03-14, 08:58
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRiddlle
Jävligt bra serie. Hoppas F&F gör mer sånt här i framtiden och slopar sina studioprogram!
Jag håller med, men... skadad av Filip och Fredrik själva (och deras podcast) vill jag säga såhär:
Det är bra att de testar massor av olika format, och utvecklar nya spännande format istället för att vattna ur de redan etablerade. Som de själva citerar Henry Ford i podcasten: "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses"

Alltså, om de bara gör sådant vi gillar kommer vi inte upptäcka nya saker vi gillar att de gör. Även om vi kommer njuta av program av detta slag, kanske de rentav kan hitta något koncept som gör att vi gillar deras studioprogram minst lika mycket!
Citera
2012-03-14, 12:32
Medlem
Enetjarns avatar
Jag hoppas verkligen att dom bollar vidare på den här programidéen och gör något liknande i framtiden. Jag skulle gärna se ett program där dom gjorde samma sak fast reste runt i flera länder, kanske runt om i europa?

Det tror jag hade kunnat bjuda på desto fler spännande och intressanta möten. Vi i Sverige är lite för grunda. Vi har det för bra helt enkelt.
Citera
2012-03-14, 12:41
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enetjarn
Jag hoppas verkligen att dom bollar vidare på den här programidéen och gör något liknande i framtiden. Jag skulle gärna se ett program där dom gjorde samma sak fast reste runt i flera länder, kanske runt om i europa?

Det tror jag hade kunnat bjuda på desto fler spännande och intressanta möten. Vi i Sverige är lite för grunda. Vi har det för bra helt enkelt.

Jag skulle definitivt vilja se någonting i Europa. Känns som mycket fokus nu har varit på Sverige och USA - det är dags för någonting nytt känner jag, och det finns ju mycket spännande att göra i Europa. Det kanske är lite "ute" att göra en Eurotrip, men jag skulle absolut titta åtminstone.
Citera
2012-03-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enetjarn
Jag skulle gärna se ett program där dom gjorde samma sak fast reste runt i flera länder, kanske runt om i europa?

I Grattis Världen var det ju lite så, minns att när de var i Nya Zeeland så träffade de på en som arbetade med fårklippning som de hängde med hem och tog en öl med.

Har för mig att det var spontant.
Citera
2012-03-14, 13:01
Medlem
Kaktussallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Jag skulle definitivt vilja se någonting i Europa. Känns som mycket fokus nu har varit på Sverige och USA - det är dags för någonting nytt känner jag, och det finns ju mycket spännande att göra i Europa. Det kanske är lite "ute" att göra en Eurotrip, men jag skulle absolut titta åtminstone.

Europas olika språk (och européernas inte alltid så goda engelskakunskaper) är väl det som problematiserar det.
Citera
2012-03-14, 13:40
Medlem
robomans avatar
Jag hoppas det blir en till säsong i Sverige, de behöver inte åka utomlands. Än är inte Sverige tömt på intressanta personligheter!
Citera
2012-03-14, 18:16
Medlem
Varför tycker folk att dom är bra? Har aldrig förstått det..
Citera
2012-03-14, 18:22
Medlem
frantiks avatar
Jag gillar att trots att dom har blivit så stora i Sverige att dom fortsätter att jobba efter devisen att ta fram den "lilla människan" och få denne att glänsa. Jag tycker det är fint att dom tar fram original och personer som inte annars får så mycket uppmärksamhet i det vardagliga livet.
Folk som har haft en jobbig bakgrund, varit mycket ensamma och inte haft ett allt för lyckat liv.
Ta till exempel bangolfsmannen. Han har inte levt livet så som många andra inte har, han har ingen familj förutom sin Gizmo och han lever för bangolf. Han berättade att han hade ångest över det. Men han har i alla fall fått någon form av uppmärksamhet nu, han har träffat två av Sveriges största tv-personligheter utan att behöva göra ett dyft av det som man måste göra egentligen, och även fått en unik upplevelse. Och det har han Filip och Fredrik att tacka för. Att dom struntar i att vara så inskränkta och vara så fördomsfulla. Att dom tar sig tid att prata med honom. Få höra hans historia och hans erfarenheter av livet.
Han är ju givetvis inte den första av alla serier, men det var då det slog mig.

Jag gillar att dom kör sitt egna race hela tiden, att dom pissar på mediasveriges rövhål och tar fram den "lilla människan". Trots att dom har upplevt så jävla mycket och haft så mycket framgång så gör dom det.

Fan, dom är såna jävla genier. Jag har en stor "ta-en-öl-och-snacka-skit-crush" på dom.
Senast redigerad av frantik 2012-03-14 kl. 18:27.
Citera
2012-03-14, 19:36
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag gillar att trots att dom har blivit så stora i Sverige att dom fortsätter att jobba efter devisen att ta fram den "lilla människan" och få denne att glänsa. Jag tycker det är fint att dom tar fram original och personer som inte annars får så mycket uppmärksamhet i det vardagliga livet.
Folk som har haft en jobbig bakgrund, varit mycket ensamma och inte haft ett allt för lyckat liv.
Ta till exempel bangolfsmannen. Han har inte levt livet så som många andra inte har, han har ingen familj förutom sin Gizmo och han lever för bangolf. Han berättade att han hade ångest över det. Men han har i alla fall fått någon form av uppmärksamhet nu, han har träffat två av Sveriges största tv-personligheter utan att behöva göra ett dyft av det som man måste göra egentligen, och även fått en unik upplevelse. Och det har han Filip och Fredrik att tacka för. Att dom struntar i att vara så inskränkta och vara så fördomsfulla. Att dom tar sig tid att prata med honom. Få höra hans historia och hans erfarenheter av livet.
Han är ju givetvis inte den första av alla serier, men det var då det slog mig.

Jag gillar att dom kör sitt egna race hela tiden, att dom pissar på mediasveriges rövhål och tar fram den "lilla människan". Trots att dom har upplevt så jävla mycket och haft så mycket framgång så gör dom det.

Fan, dom är såna jävla genier. Jag har en stor "ta-en-öl-och-snacka-skit-crush" på dom.

Jag gillar också F&F skarpt, men inte i tron om att de vill ge den "lilla människan" en chans. Hela deras karriär har ju varit genomsyrad av att göra sig roliga på annorlunda människors bekostnad. Inte direkt välgörenhet från deras sida. Wierd säljer och cash is king.
Citera
2012-03-14, 19:54
Medlem
mattiz73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankbolsoy
Varför tycker folk att dom är bra? Har aldrig förstått det..

fattar man inte eller inte gillar dem och deras upptåg så e de nog bara så.
lite som med mat, vissa grejer gillar man, andra inte vilket inte alltid
finns en föklaring till, de bara e så!
Citera
2012-03-14, 21:10
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag har en stor "ta-en-öl-och-snacka-skit-crush" på dom.

You nailed it, känner precis likadant.

Riktigt bra program, ett av de bättre de har gjort faktiskt om du frågar mig. Längtar tills på måndag!
Citera
2012-03-14, 22:56
Medlem
Blockchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Jag gillar också F&F skarpt, men inte i tron om att de vill ge den "lilla människan" en chans. Hela deras karriär har ju varit genomsyrad av att göra sig roliga på annorlunda människors bekostnad. Inte direkt välgörenhet från deras sida. Wierd säljer och cash is king.

De känner för människorna de träffar. I något podcastavsnitt så pratade Filip om hur synd han tyckte om de som ofrivilligt levde i ensamhet utan vänner eller andra nära personer som de träffat.

Jag tror helt enkelt att de har ett genuint intresse för unika personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in