2012-03-06, 17:50
Bannlyst
Kan tänka mig att de fick jobba för att få det att framstå som en behaglig tid i blattekvarteret.
De försöker verkligen framställa blattarna på ett bra sätt. Finns anledningar till att man bojkottar denna duo. *laddar ner programmet olagligt*
Citera
2012-03-06, 17:51
Medlem
Riktigt bra avsnitt.

Dock åt jag samtidigt som sammanfattningen i början av ansittet visades, med de bruna pungkulorna i glasskålen, som jag var helt oförberedd på. Man fick aldrig någon chans att förbereda sig mentalt på vad som skulle komma. Jag har aldrig brytt mig om folk pratar äckligt eller fiser vid matbordet, men det var första gången i mitt liv som jag tappat matlusten. Jag fick samma sugande känsla i magen som när man slår i pungen.

Hon såg bra ut som kvinna. Jag skulle aldrig tro att hon varit man om hon inte pratat.
Citera
2012-03-06, 17:54
Medlem
DesertRoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Och det har dom sagt redan sen avsnitt ett, att dom ibland måste vänta på en plats i några timmar på att någon som verkligen är intressant ska dyka upp.

Tror knappast det är någon som går runt och inbillar sig att allting är helt oförberett.

Jag tror inte heller det är så spontant som det ser ut på TV. De har säkerligen tagit en del omtagningar. Tex när de väntar på en cyklist i en viss ordningföljd. "Här kommer cyklist nr 13" de kan ju säga det hur många gånger som helst, tagning efter tagning tills någon intressant dyker upp. Men det är mycket som inte är som det verkar på TV. Tycker för övrigt att det är ett mycket underhållande program.
Citera
2012-03-06, 17:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Kan tänka mig att de fick jobba för att få det att framstå som en behaglig tid i blattekvarteret.
De försöker verkligen framställa blattarna på ett bra sätt. Finns anledningar till att man bojkottar denna duo. *laddar ner programmet olagligt*

På vilket sätt framstod de "på ett bra sätt"? Jag tyckte de framstod som ett gäng överåriga tonåringar, gapiga, skrikiga och smått oseriösa. Och killen på moppen såg minst sagt stenad ut. Ena killen skulle "tömma sig" i en tjej. Det låter ju inte så trevligt. Samma kille har en brorsa som är död i nån sorts skottdrama. Allt skriker ju att de är småkriminella snubbar.

Men de var ju glada i alla fall. Du kanske tror att alla i förorten är sura eller besinningslöst attackerar exakt alla vitingar som kommer dit? Själv tror jag de tyckte det var rätt kul att ett par kändisar från riks-tv kom dit och ville hänga.
Senast redigerad av swimp78 2012-03-06 kl. 18:04.
Citera
2012-03-06, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DesertRose
Jag tror inte heller det är så spontant som det ser ut på TV. De har säkerligen tagit en del omtagningar. Tex när de väntar på en cyklist i en viss ordningföljd. "Här kommer cyklist nr 13" de kan ju säga det hur många gånger som helst, tagning efter tagning tills någon intressant dyker upp. Men det är mycket som inte är som det verkar på TV. Tycker för övrigt att det är ett mycket underhållande program.
De ljuger så sjukt mycket i spontan-tv. Fredrik sa när han medverkade i PP3 att "de försöker göra det så spontant som möjligt". Filip säger precis innan de ska träffa att snubben som är "caretakern" av det där jävla hotellet, att han inte har en aning om att de är på väg. Men sen när de lämnar honom så säger Filip "tack för att vi fick komma". Det tolkade jag som att produktionen hade gjort upp med honom innan om att komma och göra ett inslag med honom. Sen är ju frågan hur många människor som spontant skulle vilja göra en re-enactment av The Shining. Känns som att det inte var så jävla spontant alltihop, de är bara väldigt dåliga/bra på att låtsas som att allt är spontant.

Tror inte att produktionen är så jävla sugna på att lägga ut dyra kostnader för hyra av helikopter för att hälsa på en person som inte har någon som helst lust att medverka i deras jävla fjant-program. Vi har verkligen våldtagits av F&F i åratal nu, nu är det dags för dem att göra någonting annat tycker jag. De kanske skulle börja ta sig an producent-rollen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
På vilket sätt framstod de "på ett bra sätt"? Jag tyckte de framstod som ett gäng överåriga tonåringar, gapiga, skrikiga och smått oseriösa. Och killen på moppen såg minst sagt stenad ut. Ena killen skulle "tömma sig" i en tjej. Det låter ju inte så trevligt. Samma kille har en brorsa som är död i nån sorts skottdrama. Allt skriker ju att de är småkriminella snubbar.

Men de var ju glada i alla fall. Du kanske tror att alla i förorten är sura eller besinningslöst attackerar exakt alla vitingar som kommer dit? Själv tror jag de tyckte det var rätt kul att ett par kändisar från riks-tv kom dit och ville hänga.
Kan berätta för dig/er att dessa herrar var inte alls glada över att lokalnyheterna i Göteborg kom och gjorde ett nyhetsinslag om morden. En fotograf blev hotad och slagen och de försökte ta hans band ifrån honom.
Senast redigerad av OMGClayAiken 2012-03-06 kl. 18:22.
Citera
2012-03-06, 18:24
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken

Kan berätta för dig/er att dessa herrar var inte alls glada över att lokalnyheterna i Göteborg kom och gjorde ett nyhetsinslag om morden. En fotograf blev hotad och slagen och de försökte ta hans band ifrån honom.

Det är väl inte så konstigt att man är glad när det är kravlöst häng med F&F jämfört med om man ställs mot väggen om ett brott man inte vill snacka om?

Jag har bott i blatteförort i flera år, och det funkar ju lite som så att är man trevlig och inte tjafsar är det ok, då är folk schyssta. Men om man kommer och ska bråka eller ställa folk mot väggen blir det otrevlig stämning.

I detta fall kom F&F med trevlig stämning, och blev därför trevligt bemötta. "Får jag följa med" har ju inga Efterlyst/Uppdrag granskning-ambitioner.
Citera
2012-03-06, 18:27
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
De ljuger så sjukt mycket i spontan-tv. Fredrik sa när han medverkade i PP3 att "de försöker göra det så spontant som möjligt". Filip säger precis innan de ska träffa att snubben som är "caretakern" av det där jävla hotellet, att han inte har en aning om att de är på väg. Men sen när de lämnar honom så säger Filip "tack för att vi fick komma". Det tolkade jag som att produktionen hade gjort upp med honom innan om att komma och göra ett inslag med honom. Sen är ju frågan hur många människor som spontant skulle vilja göra en re-enactment av The Shining. Känns som att det inte var så jävla spontant alltihop, de är bara väldigt dåliga/bra på att låtsas som att allt är spontant.

Tror inte att produktionen är så jävla sugna på att lägga ut dyra kostnader för hyra av helikopter för att hälsa på en person som inte har någon som helst lust att medverka i deras jävla fjant-program. Vi har verkligen våldtagits av F&F i åratal nu, nu är det dags för dem att göra någonting annat tycker jag. De kanske skulle börja ta sig an producent-rollen istället.
Humor!
Citera
2012-03-06, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är väl inte så konstigt att man är glad när det är kravlöst häng med F&F jämfört med om man ställs mot väggen om ett brott man inte vill snacka om?

Jag har bott i blatteförort i flera år, och det funkar ju lite som så att är man trevlig och inte tjafsar är det ok, då är folk schyssta. Men om man kommer och ska bråka eller ställa folk mot väggen blir det otrevlig stämning.

I detta fall kom F&F med trevlig stämning, och blev därför trevligt bemötta. "Får jag följa med" har ju inga Efterlyst/Uppdrag granskning-ambitioner.
Så du menar att det var rätt av dem att hota och slå en nyhetsfotograf för att han gjorde sitt jobb?
Citera
2012-03-06, 18:39
Medlem
jonnizs avatar
För alla med IQ över 70 så är det hela väldigt uppenbart att Filip och Fredrik ständigt förmedlar sionistisk propaganda av sina judiska producenter. Filip och Fredriks mål är att utplåna den svenska stoltheten, blåögdheten och kärnfamiljen. Ett antal personporträtt på introverta "svenska" WT-människor ställs i kontrast med ett par svartmuskiga araber - som framställs som utåt, drivna och givmilda. Det hela är en enda stor dokumentation av raspropaganda. Så fort produktionsteamet vänder ryggen mot Achmed och hans kompisar från Lindvägen kommer de åter nyttja sig åt stening, våldtäkt och andra barbariska handlingar - alla som självklart ligger apmänniskan nära till hands.
Och inte nog med att Filip (hans fader sägs ha bytt namn från Rubenstein hammar) och Fredrik (Hans farmors farmor hetter Richter, Gabriel är f.ö ett släktnamn i släkten Richter (Wikingsson)) gör denna skamfläck för homo sapiens sapiens till ett offer för att hans familj har blivit utsatt för oprovocerade våldsaktioner. Vilket är totalt falsarium och är endast en stor propagandaidé skapad av rabbiner runt om i landet.

Vi står emot två rasförnekande män med otrolig makt i mediala Sverige som dagligen spottar ut sig myter om hur invandrare är mer arbetsföra, trevliga och innovativa än de renblodiga ariska Svenskarna som sliter ut sig för att kunna bygga en framtid åt sina barn. Och vakna upp med en baksmälla av moskéer, våldtäkt och underbegåvade primater.

Allahu Akbar
Filip & Fredrik
Citera
2012-03-06, 18:53
Medlem
deTremouillacs avatar
Jag undrar vilken verklighet många av er lever i. Jag tror det hade sett exakt likadant ut om F&F kom till den förort där jag bor. Tycker snarare det var ett bra och rätt ärligt inslag, det var ju dessutom inte så att alla framstod som några problemfria och fantastiska människor i förorten.

Eller tycker ni att hinna med oreggad moppeskjusning, frånvarande fäder, mord, arbetslöshet, polisingripanden o.sv under 20 minuter är att glorifiera förorten? Knappast. Däremot finns det faktiskt en skön vibb i förorterna även om det självklart finns massor av problem med. Men det är fan inte lika dött som det är i Norrland och sammanhållningen mellan folk är större. Jag tycker reportaget speglade klass- och kulturskillnader bra.

Förövrigt dödsskönt inslag, älskar speciellt när han skulle "tömma sig". Hahaha, fantastisk TV från Ermin eller vad han hette. Snacka om att vara den totala motsatsen mot Lasse på toaletten i nästa avsnitt...
Senast redigerad av deTremouillac 2012-03-06 kl. 18:55.
Citera
2012-03-06, 18:53
Medlem
Pahlaviiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej den var ganska kass, en 12-årings försök att driva med något den inte förstår. Att sådana som du ens tvekar över om det är "satir" visar även er nivå.

Att Filip och Fredrik gärna vill vara med och lyfta fram mångkulturen som fantastisk råder det inga tvivel om. Du tycker naturligtvis att det är berömvärt, precis vad vi behöver i Sverige idag?
12-åring? Pröva att lägga på en 10 år. Minst.

Humor att du försöker få det till att det finns något intellektuellt över din/andra SD:ares/NS:ares s.k. "kamp".

Har läst på detta forum i många många år och det är så där mycket av tugget går. Kanske med en mindre mängd smilies och utropstecken men tror jag fick med nästan alla "kodord"

Driver bara med faktumet att ni har så pass tråkiga liv att ni kan inte ens se ett inslag på 15-20 min som innehåller invandrare utan att ni måste bli så fruktansvärt upprörda och börja prata om Filip och Fredriks gömda "agenda". Newsflash! Kanske de inte har någon hemliga agenda? Kanske de bara inte är tragiska rasister som ni? De har väl inte så mycket kontakt med ungdomar i förorterna i sitt dagliga arbete och ville därför som en del av programmet ge lite inblick där. Inget konstigt.

För er är det dock en oerhörd synd för att inte säga ett svek mot resten av svenska folket. Gud vad ni är patetiska.

Förövrigt skulle Sverige må bra av utökad arbetskraftsinvandring.
Citera
2012-03-06, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
För alla med IQ över 70 så är det hela väldigt uppenbart att Filip och Fredrik ständigt förmedlar sionistisk propaganda av sina judiska producenter. Filip och Fredriks mål är att utplåna den svenska stoltheten, blåögdheten och kärnfamiljen. Ett antal personporträtt på introverta "svenska" WT-människor ställs i kontrast med ett par svartmuskiga araber - som framställs som utåt, drivna och givmilda. Det hela är en enda stor dokumentation av raspropaganda. Så fort produktionsteamet vänder ryggen mot Achmed och hans kompisar från Lindvägen kommer de åter nyttja sig åt stening, våldtäkt och andra barbariska handlingar - alla som självklart ligger apmänniskan nära till hands.
Och inte nog med att Filip (hans fader sägs ha bytt namn från Rubenstein hammar) och Fredrik (Hans farmors farmor hetter Richter, Gabriel är f.ö ett släktnamn i släkten Richter (Wikingsson)) gör denna skamfläck för homo sapiens sapiens till ett offer för att hans familj har blivit utsatt för oprovocerade våldsaktioner. Vilket är totalt falsarium och är endast en stor propagandaidé skapad av rabbiner runt om i landet.

Vi står emot två rasförnekande män med otrolig makt i mediala Sverige som dagligen spottar ut sig myter om hur invandrare är mer arbetsföra, trevliga och innovativa än de renblodiga ariska Svenskarna som sliter ut sig för att kunna bygga en framtid åt sina barn. Och vakna upp med en baksmälla av moskéer, våldtäkt och underbegåvade primater.

Allahu Akbar
Filip & Fredrik
Det sticker verkligen i ögonen när människor som dig försöker förmedla någonting, men allt ni gör är att våldta det svenska språket med usel grammatik och ingen som helst insikt i vad ni själva säger. Det här inlägget måste vara det mest korkade inlägget på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in