2012-01-05, 00:24
Medlem
Tror att det kan bli ganska kul! Älskar deras tidigare serier, med vissa undantag (Vem kan slå och Nittileaks), och podcasten är helt briljant.
Citera
2012-01-05, 01:59
Medlem
xDs avatar
Filip och Fredrik gör ett bra jobb! De tillför betydligt mer än många andra program.
Citera
2012-01-05, 03:18
Medlem
Nej usch! Hoppas det blir flopp och att kanal 5 slutar envisas med att sända deras skitprogram. F&F får gärna börja göra radio eller något annat så man slipper se dom.
Citera
2012-01-05, 16:45
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
(1) Vad är du för idiot? (2) Du kan inte på allvar menar att Årskrönikan var bra?

(3) Det är inget negativt med att de träffas WT-människor. (4) De finns väl knappt något mer underhållande.

1. En alldeles vanlig idiot, förmodligen. Vi finns överallt.

2. Det kan h*n visst mena, lyckligtvis tycker vi om olika saker. Sen att h*n tycker fel, är en annan sak.

3. Beror på vad man menar är negativt, och för vem.

4. Jo.
Citera
2012-01-05, 17:43
Medlem
Michael-ScarNs avatar
låter som ett klockrent program,har höga förhoppningar
Citera
2012-01-05, 18:53
Medlem
chran508s avatar
Det enda F&F duger till är att visa knasiga youtube-klipp, prata snabbt och "låtsassmart" och namedroppa ointressanta kändisar.
Citera
2012-01-05, 19:26
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det enda F&F duger till är att visa knasiga youtube-klipp, prata snabbt och "låtsassmart" och namedroppa ointressanta kändisar.
Och får det inte vara så då? De gör ju lättsam underhållning och har väl aldrig utgett sig för något annat. Vad vill ni att de ska göra? Lösa energikrisen?
Citera
2012-01-05, 21:06
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Och får det inte vara så då? De gör ju lättsam underhållning och har väl aldrig utgett sig för något annat. Vad vill ni att de ska göra? Lösa energikrisen?

Varför energikrisen? Varför inte låta dem lösa mindre problem? Det måste väl finnas hur mycket som helst som folk behöver hjälp med, som F&F, med sitt inflytande och drivkraft, hade kunnat hjälpa till med. Tänk Extreme Home Makeover möter Plus och Uppdrag Granskning, på F&F's speciella sätt. Stora och små problem. "Filip och Fredrik fixar biffen"...

Jag vill att de ska åstadkomma något, jag vill att de ska gå vidare, göra något nytt.
Citera
2012-01-05, 21:27
Medlem
iPatjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det känns som att de gör sina program mer för att synas i TV än för att underhålla oss som tittar.

För mig gör detta inget då dom är så avslappnade, transparenta och intressanta att lyssna och se på. Men något i stil med High Chaparall/Grattis Världen vore ju grymt, bryr mig sällan om människorna dom ska åka runt och träffa utan det är oftast deras observationer som är roliga.
Citera
2012-01-05, 21:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

"låtsas-smart"? Paret är ytterst allmänbildade skulle jag vilja säga.
Citera
2012-01-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Äh, vad alla är negativa, det är ju just denna sorts program dom ska hålla på med. Inte "vem kan slå f&f" eller årskrönikor.

Deras podcast håller enligt mig väldigt hög nivå.

Håller med. Gillar inte deras "vem kan slå" och liknande. De är som bäst i Hundra Höjdare, Breaking News och podcasted verkar riktigt bra
Citera
2012-01-15, 14:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta är ett viktigt program för Filip & Fredrik.
De har gjort program med låga tittarsiffror och de har väl faktiskt dalat lite på senare år. Men de har haft en del studioprogram och det är inte deras starkaste sätt att göra TV på.
Nu blev "Lite sällskap" en rejäl flopp, och det ökar pressen på "Lite sällskap" - nu måste de lyckas. Nu har de fördelen med att publiken inte går in med så höga förväntningar som de annars brukar ha när Filip & Fredrik kör en ny grej på TV.
Risken är att jag tycket "Får vi följa med" på förhand, utan att ha sett några trailers och bara läst det mest basala om programmet, tycket att det känns som detta är kanske lite väl likt "Lite sällskap".

Just nu har de bara sin podcast att luta sig tillbaka på, den gillar folk och det Filip & Fredrik, var väl bland annat därför de försökte göra den i TV-version med "Breaking News", eller inspirerad av podcasten iaf. Men podcasten ger dem inga pengar, de håller bara deras popularitet flytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in