2012-01-04, 15:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Tycker det produceras i allt för snabb takt, program hit och dit. Inte ens riktigt kända tv-personligheter får program i den takten, vad beror det på? Har F&F eget produktionsbolag eller hur ligger det till? Man är väl inte ens färdiga med "vem kan slå..."?

Tycker att det låter lite intressant dock. Men blir nog något man ägnar en stund i alla fall.

Jag tror Metronome fortfarande "äger" radar paret.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article11068866.ab
Citera
2012-01-04, 15:58
Medlem
porterpottys avatar
får jag säga min mening så är det att F&F är också ett mjölkat duopar. dom borde satsa mer på erik och mackan. F&F dog helt i mina ögon när dom uttalade sig att döda all svensk kultur. men vad kan man förvänta sig av en kille med handikappad syster och en långskånk som inte växt i skinnet än

för att vara lite OnT: jag tror och hoppas att detta kommer floppa så man slipper dom i framtiden
Citera
2012-01-04, 16:10
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Äh, vad alla är negativa, det är ju just denna sorts program dom ska hålla på med. Inte "vem kan slå f&f" eller årskrönikor.

Deras podcast håller enligt mig väldigt hög nivå.
Citera
2012-01-04, 16:26
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Hoppas och tror att programmet kommer att göra succe. Filip & Fredrik är Sveriges absolut skickligaste och roligaste underhållare enligt mig. Lystnar på deras podcast varje vecka och dom kan ju i princip prata om vad som helst och det blir intresant och roligt
Citera
2012-01-04, 16:34
Medlem
Capitán Js avatar
De gör sig ju bra mycket bättre i program där de är ute bland folk än i studioprogram så kan nog bli bra det här.
Citera
2012-01-04, 17:55
Medlem
puryeeahs avatar
Tror detta blir riktigt bra, som tidigare nämnt så är deras studioprogram inga jättehöjdare.

Älskar Ursäkta Röran, High Chaparall, Grattis Världen och 100 Höjdare, hoppas detta håller samma klass.
Citera
2012-01-04, 18:01
Medlem
neguins avatar
Såvitt jag har förstått det, är F&F upprörda/irriterade på att majoriteten av de program som visas på svensk TV ett resultat av programfabriken i Holland. De stör sig på de som får framgång genom att kopiera färdiga format.

F&F har (på grund av en handfull tittarsuccéer runt millennieskiftet) möjlighet att utveckla alldeles egna program - vilket (har det visat sig) de gör mer och gärna. Det är inte alls särskilt svårt att förstå hur de tänker. I enlighet med deras arrogans, tror de sig veta bättre än de som de konkurrerar mot - i många fall med all rätt - men inte alltid... Vilket har visat sig i de program med svalt intresse.

Missförstå mig rätt, jag har egentligen inget emot dem, de är säkert hur trevliga som helst privat, men börjar det inte bli lite tjatigt?

-----

Jag tycker mig skönja en minskad fascination för dessa två herrar... Precis som andra komiker som explosionsartat stigit till berömmelse, är det inte alltid de lyckas bibehålla en jämn, hög, nivå. Ta exemplet med Ricky Gervais. The Office och Extras blev tokhyllade, Ricky gjorde sig ett namn på att vara kontroversiell och ifrågasätta media och berömmelse. Även såhär 10 år efter genombrottet har han/de en enorm skara människor som följer deras alster. Men samtidigt finns det en växande grupp som väntar på att han/de ska ta nästa steg. The Office är inte lika kul när man sett det 10 ggr, ännu mindre roligt är det när man försöker dra samman två tidigare succéer (The Office + Extras = Life's Too Short). Man börjar bli trött på att han ska förklara att han är ateist och att han gör narr av religiösa, precis som jag börjar tröttna på att F&F ska stå och berätta om något roligt de sett/hört/varit med om.

De är inte lika spännande som de va för 10 år sedan, tittaren känner dem för bra.

Nu ska de resa land och rike runt för att prata med vanliga och konstiga människor... Har vi inte hört/sett det förut, men under andra förutsättningar? Har F&F inga andra styrkor än att prata fort, i mun på varandra, och tycka det är fascinerande med konstiga människor?

Jag säger inte att alla deras program liknar varandra, men många gör - därför är det svårt att bli exalterad över deras nya program.

-----

Jag skulle istället vilja se F&F utanför deras rätta element, så man kan bli överraskad av dem igen. Låt dem prova på en massa olika yrken, låt dem göra lumpen igen, låt dem dela upp sig lite ibland, låt dem va lite produktiva (vad hette programmet i TV4 när en "kändis" fick 3 dagar på sig att göra ett uppdrag? Ett riktigt uppdrag, inte kopiera "Kär och Galen") - låt oss sakna deras "galna upptåg".

It is not necessary to change. Survival is not mandatory.

edit: Programmet hette nog bara Uppdraget, med Kristin Kaspersen
Senast redigerad av neguin 2012-01-04 kl. 18:08.
Citera
2012-01-04, 18:49
Medlem
GustNs avatar
Efter att ha sett trailern så ser det inte ut att bli någon jätte succé men det ser heller inte ut att bli någon flopp. Enbart efter trailern skulle jag tippa på att det blir i samma nivå som det där programmet när dom skulle hitta kärleken åt dom i Grums.
Citera
2012-01-04, 20:24
Medlem
SiSeniors avatar
Kanal 5 skriver knappt någonting om programmet. Varför detta hemlighetsmakeri?
Jag minns att både inför hundra höjdares senaste säsonger, senaste boston tea party säsongen och lite sällskap skrev 5:an massor om programmet månader innan de skulle sändas.
Har Kanal 5 inte lika stora förhoppningar om detta programmet eller vad är problemet?
Det är bara tråkigt när man inte får veta mer om innehållet tycker jag.
Citera
2012-01-04, 23:17
Medlem
Deleteriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Efter fiaskot med årskrönikan nu i veckan känns de som folk mer och mer börjar tröttna på F&F. Många sätter därför sina förhoppningar i deras kommande program "Får vi följa med?". F&F är mycket hemlighetsfulla när de kommer till innehållet i serien men programtiteln sägs beskriva innehållet bra,http://dagbladet.se/kulturnoje/1.3186789-filip-och-fredrik-spelar-in-i-sundsvall
Även media har hållit tyst om innehållet i serien (förmodligen för att de inte vet så mycket).

Jag hittade i alla fall en programtrailer om detta program som startar måndagen den 6 feb på Kanal 5. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KXf-lgANKRY

Vad tror ni,
kommer programmet bli en succé? Ett fiasko?
Kommer vi få möta lika mycket WT-människor som vanligt i deras program?
Kan detta program toppa High Chaparall?

Själv hoppas och tror jag på en dunder succé.

Haha, du bygger dina uppgifter om Filip och Fredriks status från vad du läser på Flashback. Du är en patetisk nolla TS.

Jag tror att det kommer att bli ett väldigt bra program och jag tror inte att dem kommer att träffa WT-människor som dig TS.
Citera
2012-01-04, 23:25
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Haha, du bygger dina uppgifter om Filip och Fredriks status från vad du läser på Flashback. Du är en patetisk nolla TS.

Jag tror att det kommer att bli ett väldigt bra program och jag tror inte att dem kommer att träffa WT-människor som dig TS.

Vad är du för idiot? Du kan inte på allvar menar att Årskrönikan var bra?

Det är inget negativt med att de träffas WT-människor. De finns väl knappt något mer underhållande.
Citera
2012-01-05, 00:09
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Slutar dem här killarna någonsin att producera program? Jag har aldrig direkt kollat på deras program men det känns som att det är nya program varenda gång man hörtalas om clownerna.
Det är väl deras jobb. Ska de ha mat på bordet, så lär de ju ligga i och producera. En del blir bra, annat blir skit. Men de kan knappast äta sig mätta på att de en gång i tiden gjorde 100 höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in