2012-03-19, 23:06
Medlem
trickydicks avatar
Nu förstår jag Lars nervösa beteende.. Den stadigaste och mest psykiskt stabila karl skulle bli lika dan efter ha varit gift med Maj…

Stackarn
Citera
2012-03-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkastarn
Sådär program idag tycker jag. De flesta som var med var lite för skumma för att det skulle vara underhållande tycker jag, men jag hade gärna sett mer av tjejerna i början av programmet.

Menar du fjortisarna på tåget? Jag tyckte precis tvärtom, blev så jävla irriterad när de bara tittade på varandra och fnissade istället för att svara på frågorna. Nej, usch. Skönt dock när F&F dissade dem för att ta med skånskan istället.

Det var rätt så roligt också och pinsamt när Filip var osmidig och frågade om tidigare giftermål, samt att han föll för tanten som gav honom en komplimang. Rätt kul när Fredrik dissade honom för det.

Och sista delen av programmet var ju helt genialiskt! Den där extremt omständlige mannen som dessutom pratade väldigt fort, hela resan dit, och sen hans sjukt otrevliga fru som tvingade dem att flytta bordet. Haha! Riktigt roligt och väldigt bisarrt.
Citera
2012-03-19, 23:09
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Men ÄR det han då? Eller bara en lookalike?

En look-alike med samma märkliga dialekt och sätt att föra sig?

Se på denna sida tillägnad Laholms Fellini:
http://www.angelfire.com/oh3/nore/

Citat:
I Anna-Lena är han väldigt osympatisk som den debilt elake styvfadern. En scen som visar hur snål och elak han är, är när han köper en toalettborste som ersättning för toalettpapper.
I Terror spelar han en timid och bortkommen luffare som har ett gåtfullt alter-ego: den förskräckliga boven Skuggan. Hans hela tillvaro går ut på att terrorisera filmens kärlekspar Janne och Monica (spelade av Nore och Annika Christensen). Det gåtfulla är hur en så oförarglig figur kan vara så ond. En av de mest minnesvärda scenerna är när han står i Laholms stadspark med rånarluva över huvudet och med kniv i högsta hugg.
En annan klassisk scen är när han, iförd gorillakostym, jagar den stackars Monica på en strand.

En annan osannolik figur är ordningsvakten i Linda Flickebarn. Vid dansbanan går han fram till det stökiga raggargänget och försöker köra ut dem. Som svar drar de av hans mössa.

Det sista låter ju som det minst osannolika på hela sidan.
Citera
2012-03-19, 23:10
Medlem
Lindstroems avatar
https://www.facebook.com/people/Maj-Nilsson/100002511439247 ??

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2161&artikel=3985268 ??
Citera
2012-03-19, 23:12
Medlem
Lightnights avatar
Vad fort säsongen har gått. Men det är nog ganska lagom att det är sista delen nästa vecka. Programmet har börjat upprepa sig känns det som. Sedan tycker jag att de har hållit sig på ganska tråkiga platser också.
Citera
2012-03-19, 23:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
En look-alike med samma märkliga dialekt och sätt att föra sig?

Se på denna sida tillägnad Laholms Fellini:
http://www.angelfire.com/oh3/nore/

Det sista låter ju som det minst osannolika på hela sidan.
Känns som att de borde tagit upp hans "historia" i programmet om det varit han. Sedan var han inte så stissig i Telia-reklamen, fast det kanske han blivit efter åren med Maj. Sedan tycker jag också att han såg något yngre ut än gubben i reklamen, och den är väl minst tio år.
Citera
2012-03-19, 23:21
Medlem
Citat:
Känns som att de borde tagit upp hans "historia" i programmet om det varit han. Sedan var han inte så stissig i Telia-reklamen, fast det kanske han blivit efter åren med Maj. Sedan tycker jag också att han såg något yngre ut än gubben i reklamen, och den är väl minst tio år.

Det är väl helt uppenbart att det är han. Samma utseende, samma röst, och samma sätt att tala. Dessutom så bekräftas det ju på angelfire-sidan som länkats till och citerats här i tråden.
Citera
2012-03-19, 23:21
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag har en konspirationsteori: Lars Nilsson, världsvan karaktärsskådespelare som han är, kände igen Filip och Fredrik och bestämde sig för att skämta lite med herrarna. Efter att han smitit ifrån fyllona ringde han sin fru och knåpade ihop ett litet improviserat skådespel. Möjligtvis genomskådade de kanalretentiva gossarna honom, men lät det gå i komikens namn.
Citera
2012-03-19, 23:26
Medlem
kra17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
En look-alike med samma märkliga dialekt och sätt att föra sig.

Och dessutom samma namn?
http://www.angelfire.com/oh3/nore/lars.html
Citera
2012-03-19, 23:28
Medlem
irrblosss avatar
Ok ni har överbevisat mig. Kan det tom vara så F&F planerat detta för att få en höjdpunkt i programmet?
Citera
2012-03-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ok ni har överbevisat mig. Kan det tom vara så F&F planerat detta för att få en höjdpunkt i programmet?

Tänkte också på det, kändes "fejk" på något sett, Filip var för villig, "ja men då måste vi flytta vi bordet igen"
Citera
2012-03-20, 00:39
Medlem
BlackMetals avatar
Det här var ändå ett av de bättre programmen tyckte jag. Aspergerfilmaren var ju klockren
Stackars Lars som tvingas vara tillsammans med den besten för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in