2012-02-28, 21:12
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah15
Jo, det låg bara två skivor där, kollade precis.

Filip sa att han hade en Missionskyrkan-aura och han var pastor i Missionskyrkan.

Men skit samma, jag tyckte det var imponerande, du tyckte det inte. Slut på det.

Ah ok, isåfall blir kyrk-auran än mer imponerande!

Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Det är väl egentligien bara Erik och Mackan som går att jämföra med Filip och Fredrik, personligen tycker jag bäst om Filip och Fredrik.

Tycker att det är svårt att se så stora likheter mellan F&F och E&M utöver att båda är två kompisar som gör TV från Sverige. Ser inga större likheter alls i deras TV-produktioner. Skulle snarare säga att E&M är något Svenskt Försök till att skapa Jackass-TV mer. Har t ex aldrig sett dom verkligen komma en tredje människa in på skinnet, utan fokus där verkar alltid bara vara på dom själva.

Hatar dom dock så har verkligen inte sett mycket av det dom gjort, kanske inte borde uttala mig alls om E&M
Citera
2012-02-28, 21:20
Medlem
Physicists avatar
Filip och Fredrik har en förmåga att öppna upp folk, riktigt grymt igår. Jämför inte Filip och Fredrik med Erik och mackan, dem känns mer som inövade repliker som massor av svammel i försök att vara roliga. Men Guldfeber var ett riktigt bra program dock
Citera
2012-02-28, 22:33
Medlem
J.Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Physicist
Filip och Fredrik har en förmåga att öppna upp folk, riktigt grymt igår. Jämför inte Filip och Fredrik med Erik och mackan, dem känns mer som inövade repliker som massor av svammel i försök att vara roliga. Men Guldfeber var ett riktigt bra program dock

Kul program! Dock tycker jag att dom driver iväg lite väl långt ifrån det här att "En person ska leda till en annan" Bara för att dom nynnar på nån låt eller nått.

Dock krävs det väl för att få spännande TV! Förstå hur länge dom skulle varit på kebnekaise annars!
Citera
2012-02-28, 22:40
Medlem
datoriprograms avatar
Det känns som F&F verkligen kommer åt vissa av de här människorna. Deras intervjuer urartar ju i ett terapeutiskt samtal. Jag gillar det skarpt. Ibland kan Fredrik hetsa lite kring konceptet, för att ständigt hitta en ny att följa - och ibland kan Filip ta fram sin skyddsvägg av sexuella referenser. Men det ger programmet en slags meta-aura - för att använda F&F's favoritbegrepp. Det känns som man kommer F&F närmare eftersom formatet tvingar dem att vara väldigt mänskliga. De träffar inte kändisar den här gången - och inte heller "exeptionella" människor. Nu träffar de vanliga svenskar, vissa patetiskt sorgliga - andra härligt strålande varelser. Det tar fram något nytt i våra kära programledare.

Att jämföra F&F med Erik och Mackan känns dock gammalt och minst sagt orättvist. Det är helt olika genrer - visst kan det ibland finnas likheter, men endast ytliga sådana.
Citera
2012-02-28, 22:50
Medlem
Jag tycker programmet är toppen,! Dock har jag en tendens att romantisera Sveriges landsbygd och små städerna som kommer med, sen är det ju ett stort plus i kanten att intro sången just är Bright Side Of The Road. Självklart kan man tala för och emot om Filip och Fredrik är trogna själva grundidén bakom programmet men va sjutton, programmet är värt 40(ish) minuter av min vardag. Det känns nytt och fräscht helt enkelt.
Citera
2012-02-28, 22:59
Medlem
Programmet är grymt enligt mig, kan vara det bästa de gjort efter Ursäkta röran. Filip och Fredrik är så jävla spontana i programmet (inte bara när det gäller att åka till nått nytt ställe), de har också en jävla bra förmåga att prata med folk och föra en intressant konversation. Big up till F&F!
Citera
2012-02-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Det känns som F&F verkligen kommer åt vissa av de här människorna. Deras intervjuer urartar ju i ett terapeutiskt samtal. Jag gillar det skarpt. Ibland kan Fredrik hetsa lite kring konceptet, för att ständigt hitta en ny att följa - och ibland kan Filip ta fram sin skyddsvägg av sexuella referenser. Men det ger programmet en slags meta-aura - för att använda F&F's favoritbegrepp. Det känns som man kommer F&F närmare eftersom formatet tvingar dem att vara väldigt mänskliga. De träffar inte kändisar den här gången - och inte heller "exeptionella" människor. Nu träffar de vanliga svenskar, vissa patetiskt sorgliga - andra härligt strålande varelser. Det tar fram något nytt i våra kära programledare.

Apropå det var det väldigt roligt när Filip pratade med tonåringarna i Svenljunga och frågade om de använde kondom. Kul av Fredrik att påpeka att Filip faktiskt lät som en riktig snuskgubbe.
Också kul när han kommenterade Filips reaktion på att caretakermannen bastade ensam.
Citera
2012-02-28, 23:05
Medlem
limpwalds avatar
Är, på riktigt, detta program uppskattat? Jag tycker F&F är så otroligt mediahypade för att vara så dåliga... Får väl ge programmet en chans.
Citera
2012-02-28, 23:14
Medlem
GoogleThats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Är, på riktigt, detta program uppskattat? Jag tycker F&F är så otroligt mediahypade för att vara så dåliga... Får väl ge programmet en chans.

F&F är väll inte speciellt mediahypade? Majoriteten av deras program har varit briljanta, så om det finns någon hype så är den ju välförtjänt. High Chaparall, Grattis Världen, Boston Tea Party och 100 Höjdare har alla varit helt briljanta.

Breaking News var överlag helt okej, även Söndagsparty.

Vem Kan Slå... Är däremot inte speciellt bra, men det är ju bara ett program gjort för att få tittare.

Skitsamma. Om du inte gillar F&F så gillar du, förmodligen, inte detta program. Men om du vågar, ge det en chans. Det är nog det bästa som visas på svensk tv just nu.
Citera
2012-02-28, 23:15
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald

Tycker faktiskt inte att F&F är mediahypade. Det är snarare så att de alltid har ett program rullandes på TV. De är produktiva, så det är väl faktiskt deras egna hype i sådana fall som råder.

F&F's "Får vi följa med?" är för tillfället det enda svenska TV-program jag tittar på. Det måste vara bra betyg åtminstone.
Citera
2012-02-28, 23:16
Medlem
Det är sån här TV F&F ska göra

Deras sämsta har ju varit program som Vem kan slå Breaking News Nittileaks 100 Höjdare (första säsongen med studion) etc när Trista studioprogram

Boston Tea Party var dock okej för det innehöll intressanta element och en intressant panel

Deras överlägset bästa är när de beger sig ut på äventyr

100 Höjdare Personer både i sverige och usa var bra grattis världen lite sällskap etc och nu Får vi följa med

deras samspel med omgivningen analyser och trams emellan rummen är riktigt bra tv samt att man slipper politiska undertoner som i Breaking News t.ex

en bortglömd pärla är Myggan den animerade serien som F&F stod bakom mycket rolig
Senast redigerad av Pleiadesz 2012-02-28 kl. 23:18.
Citera
2012-02-28, 23:26
Medlem
swimmingpools avatar
Bor inte Filips svärföräldrar i Svenljunga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in