Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Filip och Fredrik avfärdade "överklassen" som totalt hopplös, snobbig och ointressant baserat på att de blev utkastade av en servitris från en servering.
På den serveringen var gästerna trevlig och mycket positivt inställa till F&F (vi antar att gästerna avsågs tillhöra överklassen).
Om de inte hade varit för servitrisen, så hade det säkert blivit ett kul och trevligt möte med "överklassen". Men på grund av servitrisens bryska avhysning så är "överklassen" snobbig och tråkig.
Samtidigt sa ju Fredrik att överklassen har det så hektiskt och jobbigt i vanliga fall att det där tältet är deras sätt att stänga ute världen och det är restaurangens jobb att se till att de trivs. Filip höll irriterat med. Nu var det ju inte exakta citatet, men det var ungefär så Fredrik menade.
Och jag menar, Filip kan ju haft en jävla skitdag och varit emot att åka till Båstad redan från början, likväl Fredrik. Dom avhyser både Båstad och överklassen rejält i deras podcast bland annat.
Så Filip var väl lite inställd på att det skulle bli ett "jävla fittbåstad", vilket jag blev mycket glad av att höra. Det kändes så skönt att höra hans hat gentemot Båstad på något sätt. Framförallt hur han uttryckte det.
Helt okej avsnitt. Det jag saknar med "Får vi följa med?" är den gamla klassiska redigeringen.
Ni vet, med pilar och texter och små notiser som dyker upp lite varstans, som pekar på saker man inte alls hade tänkt på i vanliga fall och som blir så sinnessjukt roligt.