2012-03-20, 21:29
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Var de helt omedvetna om att gubben med skägg och cykel varit huvudrollen i en teliareklam, och medverkat i flera av "Laholms fellinis" filmer? Det var lite synd att slarva bort det spåret.

Skum fru (hon som gömde sig och skrek hela tiden=.. å andra sidan känns det som om gubben var lite lätt utvecklingsstörd. Kanske detsamma gäller frugan?

Kände igenom honom direkt. "Varför pratar du så konstigt?"
Citera
2012-03-20, 21:33
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Kände igenom honom direkt. "Varför pratar du så konstigt?"

Jo det är ju flera som påpekat det här redan. Men man tycker någon inom produktionen borde uppmärksammat det, och styrt in det lite på det. Det var lite synd att det inte uppmärksammades mer, det spåret.
Citera
2012-03-20, 21:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Var de helt omedvetna om att gubben med skägg och cykel varit huvudrollen i en teliareklam, och medverkat i flera av "Laholms fellinis" filmer? Det var lite synd att slarva bort det spåret.

Skum fru (hon som gömde sig och skrek hela tiden=.. å andra sidan känns det som om gubben var lite lätt utvecklingsstörd. Kanske detsamma gäller frugan?
Det är "rubba inte mina cirklar" över hela inslaget. Maj är, så vitt jag förstått, lindrigt utvecklingsstörd: "Jag cyklade ner till ICA för att leta rätt på daj!".
Citera
2012-03-21, 00:05
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Filip och Fredrik avfärdade "överklassen" som totalt hopplös, snobbig och ointressant baserat på att de blev utkastade av en servitris från en servering.
På den serveringen var gästerna trevlig och mycket positivt inställa till F&F (vi antar att gästerna avsågs tillhöra överklassen).

Om de inte hade varit för servitrisen, så hade det säkert blivit ett kul och trevligt möte med "överklassen". Men på grund av servitrisens bryska avhysning så är "överklassen" snobbig och tråkig.
Samtidigt sa ju Fredrik att överklassen har det så hektiskt och jobbigt i vanliga fall att det där tältet är deras sätt att stänga ute världen och det är restaurangens jobb att se till att de trivs. Filip höll irriterat med. Nu var det ju inte exakta citatet, men det var ungefär så Fredrik menade.

Och jag menar, Filip kan ju haft en jävla skitdag och varit emot att åka till Båstad redan från början, likväl Fredrik. Dom avhyser både Båstad och överklassen rejält i deras podcast bland annat.
Så Filip var väl lite inställd på att det skulle bli ett "jävla fittbåstad", vilket jag blev mycket glad av att höra. Det kändes så skönt att höra hans hat gentemot Båstad på något sätt. Framförallt hur han uttryckte det.

Helt okej avsnitt. Det jag saknar med "Får vi följa med?" är den gamla klassiska redigeringen.
Ni vet, med pilar och texter och små notiser som dyker upp lite varstans, som pekar på saker man inte alls hade tänkt på i vanliga fall och som blir så sinnessjukt roligt.
Citera
2012-03-21, 00:18
Medlem
Puertis avatar
Jag försöker hitta den korrekta versionen av låten som spelas i introt. Jag vet att det är Van Morrisons låt Bright side of the road, men grejen är den att alla versioner av den som jag har lyssnat på, så låter ingen av dom likt versionen just i introt. Är det så att jag helt enkelt hittat fel, eller är det så att dom har redigerat låten för att få den mer passande i introt?
Citera
2012-03-21, 00:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det jag saknar med "Får vi följa med?" är den gamla klassiska redigeringen.
Ni vet, med pilar och texter och små notiser som dyker upp lite varstans, som pekar på saker man inte alls hade tänkt på i vanliga fall och som blir så sinnessjukt roligt.

Fast det har ju fan nästan varit med i varenda realityserie på femman (och till och med på SVT) nu för tiden, så jag tycker det känns jävligt skönt att slippa det. Uttjatat något så fruktansvärt.
Citera
2012-03-21, 00:31
Bannlyst
Om Maj hade varit lite diskret och inte hade skrikit på Lars och bett vänligt att inte få vara med i TV så hade hon nog sluppit det.

Skönt och se när dom tjejerna på tåget blev avvisade av en mullig tjej från skåne Dom såg lite förbryllade ut när Filip sa åt dom att gå.
Men den stora stjärnan i programmet var ju den polska muraren
Citera
2012-03-21, 01:15
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Helt okej avsnitt. Det jag saknar med "Får vi följa med?" är den gamla klassiska redigeringen.
Saknar det också som fan.

Tyckte gubben på slutet av senaste avsnittet var sjukt påfrestande att lyssna och kolla på. Har en bekant med AD/HD som är precis lika jobbig, brukar stå ut med hans sällskap i max ett par minuter >.<
Eslövgänget och polska brorsan var dock ett riktigt höjdargäng
Citera
2012-03-21, 01:38
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Saknar det också som fan.

Tyckte gubben på slutet av senaste avsnittet var sjukt påfrestande att lyssna och kolla på. Har en bekant med AD/HD som är precis lika jobbig, brukar stå ut med hans sällskap i max ett par minuter >.<
Eslövgänget och polska brorsan var dock ett riktigt höjdargäng
Synd att den polske brorsan bara pratade polska. Annars skulle det vara intressant att fa ta del av hans historia!
Citera
2012-03-21, 04:04
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Om Maj hade varit lite diskret och inte hade skrikit på Lars och bett vänligt att inte få vara med i TV så hade hon nog sluppit det.

Skönt och se när dom tjejerna på tåget blev avvisade av en mullig tjej från skåne Dom såg lite förbryllade ut när Filip sa åt dom att gå.
Men den stora stjärnan i programmet var ju den polska muraren

Japp, rejäla seriemördarvibbar på honom.

Tycker förresten att man kan konstatera, nu när säsongen nästa är slut, att detta är den bästa produktionen från F&F på mycket länge.
Citera
2012-03-21, 07:53
Medlem
Lindstroems avatar
Citat:

Frugan Maj Nilsson är framstående i en organisation för intelektuellt handikappade. Vet inte om samma gäller Lars, han är nog bara lite skum!
Citera
2012-03-21, 19:29
Medlem
Tyckte avsnittet var helt okej, fick återigen sjuka sommarkänslor, den här gången av bröllopsfesten. När de började dela ut öl (d v s direkt) brast det för mig - fan, jag vill ha sommar NU!
Annars var ju filmaren med asperger skitskön. Diggade den polske brorsan skarpt också.

För övrigt verkar ju Filip vara en skitdryg bekräftelsehora, det blir mer och mer uppenbart ju fler program med F&F man ser. Han ska alltid hålla på och spexa och drar väldigt gärna "skämt" på andras bekostnad. Man blir ju irriterad ibland. Fredrik däremot verkar schysst och down to earth så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in