2012-01-26, 23:44
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Du gissar alltså, då vet jag.

Har du någon källa som bekräftar dina påståenden om tittarsiffror och att "de går bättre än någonsin"?

-----

Det är inte min mening att påstå att de rykten jag hört är sant, men jag stör mig otroligt på att en del blint konstaterar att det är "skitsnack" utan att ha något som motbevisar det.

Men kom igen, är man inte Filip eller Fredrik själv så är det jävligt svårt att att bevisa att det du säger om deras ekonomi INTE är sant.

Angående tittarsiffror så har de pratat om sina program flera gånger i sin podcast och där sagt att Vem kan slå F&F är deras mest framgångsrika program någonsin.

Här kan du läsa mer:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/filipochfredrik/article11508465.ab

Tycker snarare det är du som ska langa fram något som indikerar på att det din "källa" säger är sant, något annat än att han inte har någon anledning att ljuga för dig.

Som sagt, deras mest framgångsrika program sänds ju fortfarande (även om det är uppehåll just nu), det finns inget som pekar på att det skulle gå dåligt för F&F just nu.
De har för bara ett par månader sedan producerat ett snuskigt dyrt program (Breaking News). Visst, tittarsiffrorna var inte särskilt bra, men det är en smäll Kanal5 får ta, inget som berör F&F ekonomi, och VERKLIGEN inte så att dom nu bara månader efter skulle ha problem med cash.

Det stämmer bara inte.

Att du stör dig på att folk inte tror din "källa" är ju bara fånigt.
VEM som helst kan säga VAD som helst om VEM som helst. Det gör inte någon sanning i huvudtaget.
Osanningar om kända människor är ju knappast något nytt.

Nä, det du säger är skitsnack tills något av substans framkommit.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2012-01-26 kl. 23:52.
Citera
2012-01-26, 23:52
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Men kom igen, är man inte Filip eller Fredrik själv så är det jävligt svårt att att bevisa att det du säger INTE är sant.

Tycker snarare det är du som ska langa fram något som indikerar på att det din "källa" säger är sant, något annat än att han inte har någon anledning att ljuga för dig.

Som sagt, deras mest framgångsrika program sänds ju fortfarande (även om det är uppehåll just nu), det finns inget som pekar på att det skulle gå dåligt för dom just nu.

Att du stör dig på att folk inte tror din "källa" är ju bara fånigt.
Vem som helst kan säga vad som helst om vem som helst. Det gör inte någon sanning i huvudtaget. Det är skitsnack till något av substans framkommit.

Jag ville du skulle styrka ditt påstående att "det går bättre än någonsin", inget annat. Hade du kunnat, tror jag du hade gjort det...

Jag har varit tydlig med att det är rykten, jag räknar inte med att alla ska tro på det. Genom att skriva det jag hört, hoppades jag att få veta mer. Det du har bidragit med är att du inte tror det är sant, vilket givetvis är helt ok.

edit: din länk till aftonbladet är från 2008...
Citera
2012-01-26, 23:55
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Jag ville du skulle styrka ditt påstående att "det går bättre än någonsin", inget annat. Hade du kunnat, tror jag du hade gjort det...

Jag har varit tydlig med att det är rykten, jag räknar inte med att alla ska tro på det. Genom att skriva det jag hört, hoppades jag att få veta mer. Det du har bidragit med är att du inte tror det är sant, vilket givetvis är helt ok.

edit: din länk till aftonbladet är från 2008...

Vad spelar det för roll?
Det är fortfarande deras mest sedda serie någonsin. Det går inte att hitta alla siffror på nätet, jag lyckas inte med det i alla fall.

Men om F&F själva säger det i sin podcast borde räcka. Det finns ingen anledning för dom att hitta på det.

Jag var lite snabb med att posta inlägget och har nu editerat det hela och styrkt det jag påstod.

Nästa gång du ber mig styrka något så kan du vara snäll att först styrka ditt påstånde om att deras program "haft brist på intresse".

För det var bara rent skitsnack.

F&F har aldrig lockat en jättestor publik, även om de anses populära.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2012-01-27 kl. 00:00.
Citera
2012-01-27, 00:02
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Vad spelar det för roll?
Det är fortfarande deras mest sedda serie någonsin. Det går inte att hitta alla siffror på nätet, jag lyckas inte med det i alla fall.

Men om F&F själva säger det i sin podcast borde räcka. Det finns ingen anledning för dom att hitta på det.

Jag var lite snabb med att posta inlägget och har nu editerat det hela och styrkt det jag påstod.

Nästa gång du ber mig styrka något så kan du vara snäll att först styrka ditt påstånde om att deras program "haft brist på intresse".

För det var bara rent skitsnack.

Det spelar stor roll. Att det gick bra 2008 innebär inte nödvändigtvis att det går bra 2012.

Att de inte själva berättar offentligt att de (eventuellt!!) har ekonomiska problem är inget konstigt, nej.
Citera
2012-01-27, 00:09
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Det spelar stor roll. Att det gick bra 2008 innebär inte nödvändigtvis att det går bra 2012.

Att de inte själva berättar offentligt att de (eventuellt!!) har ekonomiska problem är inget konstigt, nej.

Nej, självklart betyder det inte det. Men nu är det så enkelt att Vem kan slå F&F är deras populäraste program, de har slagit rekord med programmet och det lockat mycket folk varje säsong.
Dubbelt så mycket tittare som High Chaparall gjorde.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3349446.ece

Där har du en hyffsat ny artikel om tittarsiffror.

Jag menar inte att de ska snacka om att de har ekonomiska problem utan just det faktum att VKS F&F är derast populäraste program.
Citera
2012-01-27, 00:13
Medlem
robomans avatar
Ursäkta om jag kommer in och stör här, genom att återgå till topic, men jag tror det här kan bli ett jättebra program. Det är bra när det är lite vanliga människor med som får stå för delar av showen, inte bara de två som ska hålla låda. Jag gillade förstås Lite sällskap väldigt mycket också.
Citera
2012-01-27, 02:11
Bannlyst
Deras tittarsiffror blir väl bara sämre och sämre för varje program de gör på senaste?
De hade sin peak med High Chaparall och Grattis Världen, men nu är deras "golden days" definitivt över. Nu bara mjölkas de sista kronorna ut. Mjölkning mjölkning mjölkning. Känns så trött. De känns så trötta.

Ingen som håller med?

Kan fortfarande inte förstå varför de inte gjorde en andra säsong av Grattis Världen. Hade blivit så jääävla bra och folk hade älskat det.
Citera
2012-01-27, 03:34
Medlem
Unisertits avatar
Jag vet redan hur vårt multikulturella samhälle ser ut, jag behöver ingen som ska komma och försköna verkligheten för mig så att de kan sova gott på nätterna med tron på att de är inga rasister. F&F har jag tappat mitt förtroende för helt och hållet då de försökte motivera ett par somalier till att störta ett parti (i detta fall SD) i vårt så kallade demokratiska Sverige.
Citera
2012-01-27, 06:04
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsuka
Deras tittarsiffror blir väl bara sämre och sämre för varje program de gör på senaste?
De hade sin peak med High Chaparall och Grattis Världen, men nu är deras "golden days" definitivt över. Nu bara mjölkas de sista kronorna ut. Mjölkning mjölkning mjölkning. Känns så trött. De känns så trötta.

Ingen som håller med?
Det finns definitivt de i tråden som håller med dig om att de blir sämre och sämre, men det där med tittarsiffror är inte så mycket att tycka saker om. Baserat på inlägg här i tråden skulle jag säga att tittarsiffror absolut inte blivit sämre.
Citera
2012-01-27, 07:53
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Förstår inte vara vara för ska klagas på F&F produktioner, jävla svenne psykos att klaga så fort det går ni som klagar kolla på ensam mamma söker eller Lyxfällan,Sjunde himlen,Äntligen hemma
istället då och håll käft!! Visst att dom var lite bättre för när dom var i tjugors åldern men allt åldras

Finns inga bättre program i Sverige än dom F&F producerar vi ska vara jävligt tacksamma för att dom dök upp.fast det finns som sagt en del som hellre ser rip off programs gladiatorerna m.m men köp ni eran chipspåse och lördags godis och se på bingolotto och ta livet av er....
Senast redigerad av Michael-ScarN 2012-01-27 kl. 07:56.
Citera
2012-01-27, 08:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Ingen som håller med?

Kan fortfarande inte förstå varför de inte gjorde en andra säsong av Grattis Världen. Hade blivit så jääävla bra och folk hade älskat det.

Vill minnas att Bostan Tea Party S2 som sändes för något år sedan slog tittarrekord "overall" för Filip och Fredrik, men jag kan ha fel.
Citera
2012-01-27, 08:29
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:

Ingen som håller med?

Men den där stämmer inte.
High Chaparall snittade 223 000 tittatare. Det är inte bra någonstans.

Som jag skrev tidigare: Trots att F&F är väldigt populära (speciellt bland unga människor) så har deras program ALDRIG lockat en särskilt stor publik.

Deras enda riktigt stora "tittarsuccé" är Vem kan slå Filip & Fredrik!
Det är för att den "stora massan" tittar på det. Den "stora svenska tv-massan" gillar den typen av program.

Jag håller bara delvis med om att de nått sin peak - jag tycker också HC och GV är deras bästa TV-program, men Boston TP är fortfarande riktigt jävla bra, men det bästa dom någonsin gjort (i mitt tycke) är deras podcast som kommer varje vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in