Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Filip och Fredrik avfärdade "överklassen" som totalt hopplös, snobbig och ointressant baserat på att de blev utkastade av en servitris från en servering.
På den serveringen var gästerna trevlig och mycket positivt inställa till F&F (vi antar att gästerna avsågs tillhöra överklassen).
Om de inte hade varit för servitrisen, så hade det säkert blivit ett kul och trevligt möte med "överklassen". Men på grund av servitrisens bryska avhysning så är "överklassen" snobbig och tråkig.
Det var väl inte servitrisen som individ, utan restaurangen som skickade ut dem. De drog därför slutsatsen om att den mer "överklassiga"-atmosfären är väldigt privat och inte alls intressant att filma/leka med. Och jag kan hålla med om att överklassen kan vara väldigt tråkig, men med goda anledningar. Det är helt enkelt inte bra TV - men jag antar att de hade med det i slutprodukten för att förklara varför de ofta umgås med "mindre förmögna" människor så att säga
Men annars håller jag med, gästerna verkade vara väldigt trevliga och öppna. Det är nog mer att restaurangen har en viss standard. Gästerna på restaurang Matsalen med 2 stjärnor i Stockholm är säkert jättetrevliga - men atmosfären på stället är nog desto mer privat och stängd från "ovanligheter" så att säga (naturlig följd av lyx såklart)