2012-03-15, 15:56
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Det avsnittet kom ju upp som vanligt sedan låg det nere ett tag och nu är han bortklippt. På Play står längden på 42:något.

Åh fan ok. Får kolla in det.
Citera
2012-03-15, 16:23
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallymusen
Hur kan Filip veta att kocken är från Värmland? Hon pratar ju inte ens värmländska
Jo det tycker jag nog man kan höra. Men Filip är antagligen bra på dialekter, precis som jag försöker inbilla mig att jag själv är ibland. Även om det inte är klockren Kenny Bräck-värmländska kan man höra de värmländska dragen.
Citera
2012-03-15, 18:07
Medlem
Det är några jävla bilringar den bangolfliraren hade...fyfan..haha. Chef!
Citera
2012-03-15, 18:52
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Måste vara sverigest största wt-håla....

Bara nån mil därifrån ligger 2 ställen vid namn Sottsbron och (det ännu värre) Segmon. Vålberg och dess invånare är fint i jämnförelse. 3 äckliga hålor.

Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Va? Tycker jag verkligen inte, han såg snarare ut som ett ryskt ölfetto med förflutet hos den ryska mafian. En lantis är en redig karl som tar hand om gården och gillar att ta sig ett järn om kvällarna. Inte en som hänger på svullos pizzeria hela dagarna

Många som säger att han är Ex ryska maffian också. Ja vet inte, har inte ens sett honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Spacewalker
Jag älskade verkligen WT-hålan, att bara få se ett sån ställe får mig att vilja åka dit.
Skit i USA:s husvagnscampingar, det här är ju det äkta!

2-3 mil nedanför karlstad. Kolla även in det något finare Grums, i det något värre slottsbron, och det ännu värre Segmon när du ändå är där. För en storstadsbo (typ malmö, STHM och göteborg) är det nog riktigt illa.
Citera
2012-03-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det där talar väl snarare för ekonomiskt oberoende? Folk som har gott om pengar kan åka utomlands spontant, utan att boka hotell. De kan låta andra montera hårddiskar åt en, och de kan roa sig med att spela om pengar. Socialbidrag räcker inte till Pattayaresor eller internetpoker.

Håller med, nu gjorde du bort dig marijachi
Citera
2012-03-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
den där wtf-grejen med hunden som bara gick förbi.

När händer detta? Är det ännu en sak som har klippts bort för jag hittar det inte.
Citera
2012-03-16, 01:31
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
När händer detta? Är det ännu en sak som har klippts bort för jag hittar det inte.

Efter dom tagit ut pengar på väg tillbaks till grabbarna med båten.
Citera
2012-03-16, 15:31
Medlem
Spacewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
2-3 mil nedanför karlstad. Kolla även in det något finare Grums, i det något värre slottsbron, och det ännu värre Segmon när du ändå är där. För en storstadsbo (typ malmö, STHM och göteborg) är det nog riktigt illa.

Tack tack, det låter underbart.
Haha och jag som tyckte att Stockholm var litet.
Senast redigerad av Spacewalker 2012-03-16 kl. 15:33.
Citera
2012-03-16, 17:30
Medlem
Citat:
Tack tack, det låter underbart.
Haha och jag som tyckte att Stockholm var litet.

Så bara för att du kommer från ett större ställe så anser du dig ha rätten att åka och skratta åt invånarna som om det var ett zoo? "Ha, ha! Kålla på´rom! De har säkert inte ens hört talas om Makkiaaaato eller Tjardånäää."
Citera
2012-03-16, 19:47
Medlem
Spacewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explosivediarrhea
Så bara för att du kommer från ett större ställe så anser du dig ha rätten att åka och skratta åt invånarna som om det var ett zoo? "Ha, ha! Kålla på´rom! De har säkert inte ens hört talas om Makkiaaaato eller Tjardånäää."

Ok, jag tror inte problemet ligger hos mig.
Nej, jag vill inte skratta åt dem på något sätt.
Utan finner det intressant att se hur skilt vi lever inom samma land.
Jag visste inte ens att såna här områden existerade, blev så klart nyfiken och ville åka dit.
Ungefär som att jag vill åka till Göteborg, Eskilstuna, Uppsala eller en annan valfri plats i detta land för att uppleva något annorlunda.
Tycker själv att Stockholm inte är så mycket att skryta om och att det är lite drygt här.
Men jag älskar det ändå, du får gärna förlöljliga våra uttal, rulltrappsetikett och det allmänna "storstads beetendet", för det innebär att du inte är så mycket bättre än mig.
Seriöst om jag skulle gråta lika mycket som dig varje gång någon snackar skit om Stockholm så hade jag fan fyllt Östersjön.
Senast redigerad av Spacewalker 2012-03-16 kl. 19:50.
Citera
2012-03-16, 20:42
Medlem
listigts avatar
Jag tycker killarna har blivit lite väl mycket påträngande och kan bete sig som riktiga svin ibland, och det lyser verkligen igenom i denna serie. Annars är det en bra serie med lite tråkiga möten ibland bara, creds ska de ha att de orkar med att hålla på och hälsa på varenda människa de ser!
Citera
2012-03-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ok, jag tror inte problemet ligger hos mig.
Nej, jag vill inte skratta åt dem på något sätt.
Utan finner det intressant att se hur skilt vi lever inom samma land.
Jag visste inte ens att såna här områden existerade, blev så klart nyfiken och ville åka dit.
Ungefär som att jag vill åka till Göteborg, Eskilstuna, Uppsala eller en annan valfri plats i detta land för att uppleva något annorlunda.
Tycker själv att Stockholm inte är så mycket att skryta om och att det är lite drygt här.
Men jag älskar det ändå, du får gärna förlöljliga våra uttal, rulltrappsetikett och det allmänna "storstads beetendet", för det innebär att du inte är så mycket bättre än mig.
Seriöst om jag skulle gråta lika mycket som dig varje gång någon snackar skit om Stockholm så hade jag fan fyllt Östersjön.

Så din kommentar om att gubben med en tand var din stereotypa bild av bönder är bättre än mitt förlöjligande av ert uttal och förmodade dryghet? Jag bor på landet och inte en enda av de jag känner som jobbar med lantbruk ser i närheten ut som gubben med tanden. På samma sätt antar jag att du känner massvis med människor som inte beter sig så jag beskrev.

Poängen med mitt utlåtande var att det är dumt att uttala sig nedlåtande om stereotyper man inte har en aning om. De stockholmare jag har träffat har varit riktigt trevliga och inte ett dugg dryga och jag tror säkert att du skulle upptäcka detsamma om de som bor på landet.

När grät jag om att någon snackat skit om Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in