2018-08-03, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtackfan
I vilken ordning ska jag bygga upp min piece? Tex outlines först osv. Känns fel när jag kör som jag gör nu. Många säger att jag ska kolla på hur andra gör men behöver det nog nedskrivet för att fatta.

Gör hur du vill men såhär gör jag

Skiss - Fyll - bakrund - outlines - highligths
Citera
2018-08-03, 21:28
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volymknapp
Gör hur du vill men såhär gör jag

Skiss - Fyll - bakrund - outlines - highligths
Jag kör i stort sett samma, det är nog det vanligaste. Sen händer det att man fuckar upp det och glömmer lägga bakgrund eller ändrar saker på vägen men i stora drag är det tågordningen.
Citera
2018-09-13, 13:53
Medlem
startklars avatar
Hur lärde ni er att göra stora bokstäver / throwups pieces e.t.c

Är lite trött på att bara göra tags men när jag försöker göra "3d" bokstäver ser dom bara deformerade ut och ser ut som ultra toy. Antar att det bara är att ta det lugnt och träna.
Citera
2018-09-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av startklar

Är lite trött på att bara göra tags men när jag försöker göra "3d" bokstäver ser dom bara deformerade ut och ser ut som ultra toy. Antar att det bara är att ta det lugnt och träna.

Tänk varje bokstav som att den är uppbyggd med fyrkanter. Påsåvis är det lättare att hålla varje letter proportionerlig och inte deformerade. Så rita först fyrkanter och sedan kan du börja flumma till det om du vill.

Man lär sig av andra, finns inget annat sätt. Visserligen kan du skissa hemma och försöka vara kreativ, men antingen umgås och skissa med andra som är duktiga eller titta på andra graffitimålare och försök måla liknande tills du hittar din stil.

Alla bajtar i början och det är naturligt.
Citera
2018-09-19, 14:00
Medlem
Citat:

Gå ut, kolla på folks målningar. Bor du i större städer brukar det finnas lagliga väggar där legender hänger runt. Kolla där och prata med folk och skit!
Citera
2018-10-05, 11:23
Medlem
startklars avatar
Hur får ni era cans att sluta skramla så mycket när ni är ute och går? Hade tänk att skaffa någon slags tygspåse men jag har sett att vissa har typ lådor men små ställen de kan sätta sina cans i så att dom står helt stilla. Skulle vara fett att veta för det är nog det jobbigaste med att vara o bomba. Man hör bara hur det klonkar när man är ute och går 3 på natten.
Citera
2018-10-05, 12:49
Medlem
Citat:
Hur får ni era cans att sluta skramla så mycket när ni är ute och går? Hade tänk att skaffa någon slags tygspåse men jag har sett att vissa har typ lådor men små ställen de kan sätta sina cans i så att dom står helt stilla. Skulle vara fett att veta för det är nog det jobbigaste med att vara o bomba. Man hör bara hur det klonkar när man är ute och går 3 på natten.

Det är inte något du bör nojja över, tror man hör klirret från väskan bara för att man vet att den är proppad med halvfulla burkar men omgivningen och förbipasserande snappar inte upp sånt där om man inte själv är målare eller klotterpolis. Går ju annars bara att trycka fast en magnet i botten av burken så kulan fastnar..
Citera
2018-10-06, 13:14
Medlem
GoUoDs avatar
Bra svar Horriblewriter
Citat:
Du har dem i lodrät/vertikal/uppåtriktad vinkel så klart, 10 grader åt sidan så att kulan vill vara på en viss plats. Jag brukar klä ut mig till Quasimodo när jag ska göra något med burkar och det inte får låta. lätt framåtlutad och burkarna i västen. Sedan ser jag alltid att ha en pistol med mig, så att jag kan säkerställa att ingen hör mig..
Citera
2018-10-15, 13:54
Bannlyst
Citat:

som ovan, ta med dig pistol, du slipper nojjan...
Citera
2018-10-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bra svar Horriblewriter
Du har dem i lodrät/vertikal/uppåtriktad vinkel så klart, 10 grader åt sidan så att kulan vill vara på en viss plats. Jag brukar klä ut mig till Quasimodo när jag ska göra något med burkar och det inte får låta. lätt framåtlutad och burkarna i västen. Sedan ser jag alltid att ha en pistol med mig, så att jag kan säkerställa att ingen hör mig..

Bra svar GoUoD eller inte.

Enda du kan göra för att säkerställa att kulan inte rör på sig är en magnet. Finns bra magneter på Clas Ohlson så behöver du inte köpa skiten som finns på HL.
Citera
2018-10-15, 17:14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Bra svar GoUoD eller inte.

Enda du kan göra för att säkerställa att kulan inte rör på sig är en magnet. Finns bra magneter på Clas Ohlson så behöver du inte köpa skiten som finns på HL.
Och när kulorna inte har någon magnet. Då tar du till min arsel-praktik.
Citera
2018-10-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och när kulorna inte har någon magnet. Då tar du till min arsel-praktik.

Kommer nog aldrig ta till mig ett enda ord du säger efter ditt föregående inlägg.

Då skiter jag nog i vilket och rekommenderar Horriblewriter's taktik att sluta vara så jävla skitnödig och ta till lite vanlig logik.

Senast redigerad av egenvilja 2018-10-15 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in