2011-05-19, 12:08
Moderator
evilhoneys avatar
Här ställer du alla nybörjarfrågor som rör graffiti.

(Anledningen till varför en ny tråd skapas finner man här https://www.flashback.org/sp30710710 , kommentarer på det tas ej i tråden.)
Citera
2011-05-19, 16:42
Medlem
När man ska köpa squeezer, ska man köpa en med färg eller ink? vad är fördelarna med ink / färg?
och nakdelarna med ink / färg?
Citera
2011-05-19, 19:30
Medlem
faraodexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiswat
När man ska köpa squeezer, ska man köpa en med färg eller ink? vad är fördelarna med ink / färg?
och nakdelarna med ink / färg?

Ink-köp ink om du gillar mycket kladd i fyllan på all ställen där du inte vill ha kladd eller om du bara vill ha mycket drips.

fördelar-I mitt tycke ingen fördel färutom drips.

nakdelar-Kladdigt,kladdigare,kladdigast,

Paint-Köp paint om du vill ha lagomt med drips och mindre kladd vad man kallar en win-win situation

nakdelar-inga

fördelar-mindre kladd och lagomt med drips
och att du kan köra med paint med mindre risk för kladd på fyllan.

Citera
2011-05-19, 21:25
Medlem
zupkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faraodexa
Ink-köp ink om du gillar mycket kladd i fyllan på all ställen där du inte vill ha kladd eller om du bara vill ha mycket drips.

Paint-Köp paint om du vill ha lagomt med drips och mindre kladd vad man kallar en win-win situation

nakdelar-inga

Man vill ju ha drips, hela meningen med en squeezer ju..

Ink är om du vill ha bra buffs, typ kollektvitrafiken, inomhus, tunnelbanestationer men det bleks i solen och försvinner så inget att rekommendera på elskåp osv.

Paint sätter du på ställen där du vet att ingen kommer röra den för den sjukt är lätt att sanera. Men de kan sitta i all oändlighet.
Citera
2011-05-19, 21:39
Medlem
AntiLeaders avatar
Tänkte köpa 10st burkar typ o börja måla
Räcker 2st svarta? ( Tänker skugga oså, Ja )
Citera
2011-05-19, 22:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiLeader
Tänkte köpa 10st burkar typ o börja måla
Räcker 2st svarta? ( Tänker skugga oså, Ja )

En burk per fyra färger på ett ungefär, så två svarta är perfekt. Så köper du en vit och resten färger.
Citera
2011-05-19, 22:34
Medlem
Ska köpa 10 cans på måndag (montana black) ska köpa 2 svarta och 1 vit men sen så ska jag köpa 7 färger vilka färger ska man ta för att få en nice färgkombination??

//Liimii
Citera
2011-05-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liimii
Ska köpa 10 cans på måndag (montana black) ska köpa 2 svarta och 1 vit men sen så ska jag köpa 7 färger vilka färger ska man ta för att få en nice färgkombination??

//Liimii

Det är helt upp till dig! Låt färgerna flöda
Citera
2011-05-19, 22:49
Medlem
Hur tränar man upp graffiti med papper och penna?

Är det bra att börja spraya på lite plywood trä eller ska man investera i någon plastruta?
Citera
2011-05-19, 22:52
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsaaKeN
Hur tränar man upp graffiti med papper och penna?

Är det bra att börja spraya på lite plywood trä eller ska man investera i någon plastruta?

Med tanke på att du inte lyckas svara på den första frågan så ska du nog skissa ett bra tag innan du funderar på burkar.

Hur? Du nöter, hårt.
Citera
2011-05-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneWalle
Det är helt upp till dig! Låt färgerna flöda
Ok tack ska kötta hela nästa vecka för att öva upp can controlen, önska mig lycka till
Citera
2011-05-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faraodexa

nakdelar-inga

Okej, tror jag kör på paint då efter som jag är ny med squeezer, har bara kört med en paint squeezer 1gång, aldrig med ink:P +gillar inte för mycket rinn

Citat:
Ursprungligen postat av zupkatt
Man vill ju ha drips, hela meningen med en squeezer ju..

Ink är om du vill ha bra buffs, typ kollektvitrafiken, inomhus, tunnelbanestationer men det bleks i solen och försvinner så inget att rekommendera på elskåp osv.

Paint sätter du på ställen där du vet att ingen kommer röra den för den sjukt är lätt att sanera. Men de kan sitta i all oändlighet.
Jag gillar inte rinn, vill ha en squeezer för att det är så svårt att alltid få med sig burkar ( icke planerade bombnings runder altså)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in