Citat:
Crewnamn brukar oftast bestå av 2-4 bokstäver som crewet tycker är sköna att skriva och som någon annan inte skrivet förut (nationell nivå). Crewnamnets betydelse brukar oftast kommas på i efterhand, det är lätt att hitta på något finurligt p.g.a alla ord som finns för varje bokstav. Jag har aldrig hört talats om ett crew som har medlemmarnas förnamn som förkortning (fast jag känner ju inte alla crews, så lita inte på mig!). Håller inte på med graffiti men det jag undrar efter att ha kollat på lite graffiti filmer är vad brukar crew namnen symbolisera är det medlemmarnas förnamn, något dolt meddelande/åsikt? Ett exempel på crew namn är ju tex sbr från stockholm sabotage, vad kan det tänkas stå för?
Däremot har jag hört talas om förkortningar på individernas enskilda tags i några få fall, men det är svårt att få till detta då de flesta crews oftast har fler än tre medlemmar. SBR skulle kunna stå för SaBotageR eller Snabb Bra Rolig, det blir vad man gör det till. Tags kan ju ha en enklare koppling till utövaren, eftersom man har fler bokstäver att välja mellan. Pepsi, Emo och Window är exempel på olika tags som skulle kunna ha koppling till individen, men de behöver inte nödvändigtvis ha det.
Sammanfattningsvis: Crew namn och även tags för den delen, väljs oftast för att man tycker det är skönt att dra just den bokstavskombinationen. De har oftast ingen betydelse för just individen eller individerna, men det betyder inte att de inte har det.