2014-10-30, 13:12
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafter
Övning ger färdig het eller hur?

Tack för tipset får helt enkelt testa de! Känns som om jag inte tänker utan för lådan riktigt.. Kan se bra ut om man kör några bokstäver, sen när man kanske ska börja skissa upp ett O elle P så skiter de sig för jag får inte till dom "runda linjerna" och de blir inte samma stil som alla andra bokstäver hur jag än gör...!
O eller P behöver inte vara runda...

Skissa mycket, mycket ycket mycket! en av tio skisses ska bli bra, resten ska vara skit. En skiss är inte ett färdigt konstverk, det är en SKISS. Man måste bli missnöjd ch göra fel ibland. Det är då man utvecklas och gör det bättre nästa gång. Hur tror du att andra målare utvecklas? Det finns ingen som blir nöjd varje gång.
Citera
2015-02-06, 09:59
Medlem
Tjena!
Har ett par frågor, skulle vara guld om någon erfaren kunde svara!
1. Har ni någon rekomenderad smidig systemare? Alltså någon man kan ute på uppdrag och ändå få fräscha bilder.
2. Är det sant att allt pendel/vagn spår i Göteborg är larmat, eller är det internskämt? (Det gäller väl endast den där linjen det var kopparstölder?)
3. Har letat som fan efter ett par handskar man kan ha nu i kylan, har ni någon favorit?
4. Om man inte har en egen bostad efter en torsk, får Herr blå endast söka igenom ens eget rum eller hela huset?
5. Hur förvarar ni era bilder, krypterade datorer?
Citera
2015-02-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IG87
Tjena!
1. Har ni någon rekomenderad smidig systemare? Alltså någon man kan ute på uppdrag och ändå få fräscha bilder.
2. Är det sant att allt pendel/vagn spår i Göteborg är larmat, eller är det internskämt? (Det gäller väl endast den där linjen det var kopparstölder?)
3. Har letat som fan efter ett par handskar man kan ha nu i kylan, har ni någon favorit?
4. Om man inte har en egen bostad efter en torsk, får Herr blå endast söka igenom ens eget rum eller hela huset?
4. De kan leta igenom hela huset om de vill. När det gäller graffiti kanske de dock inte bryr sig lika mycket som om de letar efter ett vapen.
5. Smidigast är att ladda upp bilderna direkt från misseskort till dropbox eller liknande. Låt de alltså inte "mellanlanda" på din hårddisk.
Citera
2015-02-06, 12:19
Medlem
Hej jag har det så svårt med 3d kan någon ge mig ett tips kanske en bra video som förklarar bra för jag får inte till det skulle vara trevligt om någon skulle kunna svara på detta.
Citera
2015-02-06, 13:45
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socf4life
Hej jag har det så svårt med 3d kan någon ge mig ett tips kanske en bra video som förklarar bra för jag får inte till det skulle vara trevligt om någon skulle kunna svara på detta.
http://mathpuzzle.se/KUB3.gif
Citera
2015-02-06, 22:13
Medlem
Wotoloms avatar
Citat:
Tjena!

1. Canon 100D är sjysst. http://www.kamerabild.se/tester/kameror/test-canon-eos-100d-liten-mindre-minst
2. Du får prova dig fram, men det ligger något i det du säger.
3. Något åt det här hållet: http://www.clasohlson.com/se/Arbetshandske-Nitrilfoam/Pr408265000, finns även fodrade varianter. Fiskehandskar funkar också väldigt bra.
4. Har för mig att om du står som inneboende har de endast rätt att kolla igenom rummet där du är bosatt i.
5. Krypterad hårddisk, extern hårddisk, usb-minne osv.
Citera
2015-02-22, 02:58
Bannlyst
Vad säger ni om typ Action Painting, Fast graffiti och såklart i Offentligheten..

Satsar på några färger, gå loss (Strategiskt) men ändå kaosartat på dörrar, elskåp osv.

Maxa göra det snyggt abstrakt inte skriva, sen när allt är målat runnit och grejsats då byter man kör nästa ställe osv osv, sen kör man andra rundan när allt är torrt och drar dit riktigt feta Tags på det man nyss kört. Sen kanske drar en vit ram runt allt... För att ro det i hamn. Är det bortkastat eller. ja kommer göra det ändå. Men va säger ni har det gjorts? Och finns det bilder på det.
Citera
2015-03-01, 15:42
Medlem
Tack för svaren gubbs!
Jag målar mycket på glasytor, men dom är äckligt snabba på att ta bort det. Om man skulle sandpappra ytan eller smörja den med fett innan jag målar, skulle det bli svårare att buffa?
Vilka behandlingsmetoder är bäst för att skiten skall sitta?

Edit: vad tror ni om att sandpappra glaset, måla, och sedan köra på med klarlack?
Senast redigerad av IG87 2015-03-01 kl. 16:03.
Citera
2015-03-01, 17:25
Medlem
falafelnummeretts avatar
Citat:
Tack för svaren gubbs!
Jag målar mycket på glasytor, men dom är äckligt snabba på att ta bort det. Om man skulle sandpappra ytan eller smörja den med fett innan jag målar, skulle det bli svårare att buffa?
Vilka behandlingsmetoder är bäst för att skiten skall sitta?

Edit: vad tror ni om att sandpappra glaset, måla, och sedan köra på med klarlack?

Finns något som heter Armour etch. Leta efter svensk återförsäljare eller liknande produkt.
Eller skaffa en vass sten och rista i glaset.
Citera
2015-03-01, 18:27
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafelnummerett
Finns något som heter Armour etch. Leta efter svensk återförsäljare eller liknande produkt.
Eller skaffa en vass sten och rista i glaset.

Skulle hellre köpa hem det på ebay. Tror inte det finns just Armour Etch i Sverige.
Citera
2015-03-01, 20:53
Medlem
falafelnummeretts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Skulle hellre köpa hem det på ebay. Tror inte det finns just Armour Etch i Sverige.

kanske inte. Men en snubbe jag hängde med förr visade mig detta "flytande glas" som han kallade det. Finns i sverige, men under annat namn. Men aldrig brytt mig om att leta upp det eftersom jag hellre ristade i glas. Bästa med att jobba på bygge var alla specialverktyg man hittade
T ex ritsnål. Kör glas och metall utan problem och ingick i kläderna man bar. "Vadå snälle poliskonstapel, denna behöver jag i mitt yrke".
Citera
2015-03-01, 21:04
Medlem
Hehe, tror ni missförstod mig lite. Jag målar med sprayfärg på glas som ägs av kollektivtrafiken. Jag antar att de har behandlat glaset med något slags medel, så att de lätt kan sanera... De är ruskigt snabba på att ta bort skiten så jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan behandla ytan, så att de inte kan buffa den utan att få kämpa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in