2015-08-15, 21:38
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hucci
Hej igen. Jag har nu återfunnit spetsen till min Grog-pumpmarker efter att den legat utomhus i upp emot två veckor. Den är dock helt förhårdad och trots ett bad i varmvatten & tvål verkar den inte alls fungera bra pga all stelnad färg i sig — eller vad det nu kan tänkas bero på.

Hur kurerar jag spetsen så det kan flöda färg genom den åter igen? Hade tänkt ge Aceton ett försök i morgon bitti.
Inte för att vara den men du kan ju köpa 2-pack uddar på HL
Citera
2015-08-15, 21:47
Medlem
Huccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatteloka
Inte för att vara den men du kan ju köpa 2-pack uddar på HL

Jo, jag har sett detta. Av någon anledning blev frakten betydligt dyrare än med andra uddar dock.
Citera
2015-08-16, 20:15
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hucci
Jo, jag har sett detta. Av någon anledning blev frakten betydligt dyrare än med andra uddar dock.
Ett annat förslag är att gå till din lokala järnaffär och köpa dig en standardförtunnare. Var däremot jäkligt försiktig med den ifall du hittar den.
Citera
2015-08-17, 19:55
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiswat
Okej, tror jag kör på paint då efter som jag är ny med squeezer, har bara kört med en paint squeezer 1gång, aldrig med ink:P +gillar inte för mycket rinn

Jag gillar inte rinn, vill ha en squeezer för att det är så svårt att alltid få med sig burkar ( icke planerade bombnings runder altså)

Vill du inte ha rinn köper du inte en squeezer, hela meningen med en sådan är dripsen och rinnet där av namnet (att du klämmer ut färgen), du borde köpa en flow av något slag och köra paint i (inte ink det är mer rinnigt) samt inte pumpa för mycket. Då kan du få dina rinnfria tags.
Citera
2015-08-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrobromide
Vill du inte ha rinn köper du inte en squeezer, hela meningen med en sådan är dripsen och rinnet där av namnet (att du klämmer ut färgen), du borde köpa en flow av något slag och köra paint i (inte ink det är mer rinnigt) samt inte pumpa för mycket. Då kan du få dina rinnfria tags.

postermarkers har bästa udd för paint.

ta ut svamparna som finns i insidan - scredblue
Citera
2015-08-19, 23:06
Medlem
Hydrobromides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
postermarkers har bästa udd för paint.

ta ut svamparna som finns i insidan - scredblue

Scred själv som talar? Posterman 15 mm har riktigt bra paint i sig, annars köp en Artline tvåa, kör slut på färgen häll i valfri paint. Härja fritt!
Citera
2015-08-20, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrobromide
Scred själv som talar? Posterman 15 mm har riktigt bra paint i sig, annars köp en Artline tvåa, kör slut på färgen häll i valfri paint. Härja fritt!

a jo, färgen som följer med är bra med, jag brukar tömma dom dock, vill inte kladda ner fina udden , kör starkt direkt
Citera
2015-09-01, 17:14
Medlem
KottonmouthKings avatar
Sho, undrar hur många cans ni brukar använda när ni fyller en piece? brukar aldrig kunna göra en piece med alla bokstäver i samma färg för brukar alltid få slut på färg på tredje bokstaven (min tag består av 4 bokstäver) vilket är tvär irriterande. Brukar ta med mig 2 kannor för fyll men som sagt de verkar inte räcka eller är det jag som bör lära mig en bättre teknik? nån som har tips?
Citera
2015-09-01, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KottonmouthKing
Sho, undrar hur många cans ni brukar använda när ni fyller en piece? brukar aldrig kunna göra en piece med alla bokstäver i samma färg för brukar alltid få slut på färg på tredje bokstaven (min tag består av 4 bokstäver) vilket är tvär irriterande. Brukar ta med mig 2 kannor för fyll men som sagt de verkar inte räcka eller är det jag som bör lära mig en bättre teknik? nån som har tips?

köp två olika färger så blir det lite snyggare .

det brukar räcka med en halv burk för mig för en fyll på cirka 3 meter avlång och hmm kanske något runt 1.5m i höjd.

Du får öva på tekniken, beror på capsen också, Pink dot ger en stark fyllning, medans ny fat ger lite lättare fyllning.
Citera
2015-09-01, 17:45
Medlem
KottonmouthKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
köp två olika färger så blir det lite snyggare .

det brukar räcka med en halv burk för mig för en fyll på cirka 3 meter avlång och hmm kanske något runt 1.5m i höjd.

Du får öva på tekniken, beror på capsen också, Pink dot ger en stark fyllning, medans ny fat ger lite lättare fyllning.

Tack mannen!
Citera
2015-09-01, 17:54
Bannlyst
du kan alltid spara lite färg med skinny caps, fast det går lite segare.

och det beror på ytan också, en klottrad yta behöver du kanske täcka bättre för att få bort bakgrunden.

Hitta rena väggar det blir finare också,

Måla alltid åt en sida, antingen horisontell, eller vertical vet ej om det är på svenska så det blir jänmnt .
Citera
2015-09-01, 18:30
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KottonmouthKing
Som någon annan sa så beror det på din teknik och användning av caps. Först och främst så bör du tänka på vilken teknik du använder. Fyller du nerifrån upp? Eller fyller du kanske från höger till vänster? Eller fyller du bara för att täcka en tom yta så snabbt som möjligt? Jag har själv bevittnat målare som bara tagit buren och börjat fylla med nån konstig upp-och-ner-höger-vänster-cirkel-rörelse utan att ens ha fyllt en enda bokstav.

En metod som är mest använd är alltså att fylla på som ett lager. Du drar ett streck sen drar du ett ovanför i en sicksack rörelse. Här är en förklaring. Om du ska köra utanför fame gör du precis samma sak fast mycket snabbare, det kommer med tiden!

Sen till capsen. Vissa caps, speciellt standard capsen, dammar väldigt mycket och slösar bara på färgen du har. Eftersom trycket du har i burken är högt och diametern på pricken är stor, så är risken just att du måste använda mer färg.

Sen är ett annat tips, eftersom du nämner att tagen din har 4 bokstäver, att göra varje bokstav lite mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in