Citat:
Ursprungligen postat av
KottonmouthKing
Sho, undrar hur många cans ni brukar använda när ni fyller en piece? brukar aldrig kunna göra en piece med alla bokstäver i samma färg för brukar alltid få slut på färg på tredje bokstaven (min tag består av 4 bokstäver) vilket är tvär irriterande. Brukar ta med mig 2 kannor för fyll men som sagt de verkar inte räcka eller är det jag som bör lära mig en bättre teknik? nån som har tips?

Som någon annan sa så beror det på din teknik och användning av caps. Först och främst så bör du tänka på vilken teknik du använder. Fyller du nerifrån upp? Eller fyller du kanske från höger till vänster? Eller fyller du bara för att täcka en tom yta så snabbt som möjligt? Jag har själv bevittnat målare som bara tagit buren och börjat fylla med nån konstig upp-och-ner-höger-vänster-cirkel-rörelse utan att ens ha fyllt en enda bokstav.
En metod som är mest använd är alltså att fylla på som ett lager. Du drar ett streck sen drar du ett ovanför i en sicksack rörelse.
Här är en förklaring. Om du ska köra utanför fame gör du precis samma sak fast mycket snabbare, det kommer med tiden!
Sen till capsen. Vissa caps, speciellt
standard capsen, dammar väldigt mycket och slösar bara på färgen du har. Eftersom trycket du har i burken är högt och diametern på pricken är stor, så är risken just att du måste använda mer färg.
Sen är ett annat tips, eftersom du nämner att tagen din har 4 bokstäver, att göra varje bokstav lite mindre.