2013-12-23, 00:19
Medlem
Skottis1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Jag fortsatte iallafall. Postade här runt 2011-05 under annat konto och sen dess skissat ungefär varje dag och under 2013 varit aktiv o målat flera gånger i veckan.
Har ej kört mitt första tåg än dock, förutom gods...
Godkänt?
Vill du se en skiss eller vad syftar du på?

Fasen va gött! Fram med en skiss från den tiden och en nu, alltid roligt med resultat
Citera
2013-12-24, 12:24
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbykonst
Målar endast på canvas tavlor, skulle inte våga spreja på väggar eller offentliga platser. Har använt sprej på kanske 6 tavlor. Inte köpt olika storlekar på korkar än. Roligt med sprej men väldigt svårt, ibland rinner det en del.

Men övning ger väll färdighet. Det som suger är att jag bor i lägenhet och måste spreja på min balkong i mörker, vette fan vad föreningen skulle säga om de upptäckte mig, men tror ej de skulle bli så glada.
Skaffa olika caps, du kommer inte ångra dig efter att ha lirat med skinnycaps på duk.

Största fördelen med att spraya på vägg istället för på duk är att man har större yta att jobba med, oftast. Vilket gör att en liten droppe som rinner inte syns lika mkt som i mindre format. Om du gillar att måla med spray tycker jag att du ska testa att göra det på bägg, finns ju lagliga alternativ på många ställen i svergie.
Citera
2013-12-27, 20:27
Medlem
hobbykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Skaffa olika caps, du kommer inte ångra dig efter att ha lirat med skinnycaps på duk.

Största fördelen med att spraya på vägg istället för på duk är att man har större yta att jobba med, oftast. Vilket gör att en liten droppe som rinner inte syns lika mkt som i mindre format. Om du gillar att måla med spray tycker jag att du ska testa att göra det på bägg, finns ju lagliga alternativ på många ställen i svergie.

Kollar lite runt på olika ställen kör just nu med liqutex sprej, är den att bra eller finns det bättre? Någon bra hemsida/butik att köpa ifrån? Köpt det mesta från inspiria
Senast redigerad av hobbykonst 2013-12-27 kl. 20:29.
Citera
2013-12-27, 23:33
Medlem
Citat:
Kollar lite runt på olika ställen kör just nu med liqutex sprej, är den att bra eller finns det bättre? Någon bra hemsida/butik att köpa ifrån? Köpt det mesta från inspiria
Liquitex är nog bäst för ditt ändamål men om du tycker det är lite dyrt så funkar Montana Gold grymt. Det finns att köpa här: http://hlstore.com/. Nackdelen är att det luktar om färgen, Liquitex luktar knappt någonting.
Citera
2013-12-28, 12:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Nu har jag inte prövat liquitex, men den är för inomhusbruk och luktar och dammar mindre än "vanlig" färg. Däremot har jag hört att de inte är riktigt lika fina i täckningsförmågan som tex. montana black (som är bra mkt billigare), så jag skulle hellre köpt "riktig" färg och sprayat mina tavlor på balkongen.
Citera
2013-12-29, 03:56
Medlem
SuperSnabbts avatar
Har för mig att liquitex är vattenbaserat, riktigt skön burk dock men jävligt överprisad.
Citera
2014-01-15, 22:41
Medlem
Tja. Jag har skissat nästan ett år och målat en del på lagliga väggar. Men resultatet bliraldrig likt. Nån som har typ ganska specifika sätt att öva upp sin can control?
Citera
2014-01-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxoc
Tja. Jag har skissat nästan ett år och målat en del på lagliga väggar. Men resultatet bliraldrig likt. Nån som har typ ganska specifika sätt att öva upp sin can control?

Dra ut och bomba! Försök att göra så många tags som möjligt varje dag.
Citera
2014-01-16, 08:33
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxoc

Jag körde mycket throwups i början, det hjälpte mig med cancontrol, det och att bomba mycket.
Citera
2014-01-25, 19:49
Medlem
Har tränat ett tag nu med att göra tags, har gjort 2 throw ups men dom är otroligt fula... Mina tags är jag ganska nöjd med men mina throws är sjukt sämst.

Några tips när det gäller throwies? Just nu använder jag bara dom vanliga montana black capsen som följer med, finns det caps som fungerar bättre när man gör skuggor, highlights osv?

Skulle vara väldigt schysst med lite tips, tack
Citera
2014-01-25, 22:31
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PennyBvandal
Har tränat ett tag nu med att göra tags, har gjort 2 throw ups men dom är otroligt fula... Mina tags är jag ganska nöjd med men mina throws är sjukt sämst.

Några tips när det gäller throwies? Just nu använder jag bara dom vanliga montana black capsen som följer med, finns det caps som fungerar bättre när man gör skuggor, highlights osv?

Skulle vara väldigt schysst med lite tips, tack

Nyc fat skulle jag rekommendera till 99% av allt arbete,

Dock spelar capsen inte någon större roll utan du måste öva till dig bra cancontrol och en bra stil.
Skissa som fan för att förbättra din stil och bomba som fan för att fixa cancontrolen.
Citera
2014-01-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Nyc fat skulle jag rekommendera till 99% av allt arbete,

Dock spelar capsen inte någon större roll utan du måste öva till dig bra cancontrol och en bra stil.
Skissa som fan för att förbättra din stil och bomba som fan för att fixa cancontrolen.

Tack för svaret uppskattar det verkligen. Jag skissar som fan 2-4 skissar varje dag. Och sen brukar jag vara ute och göra mina tags, ska nog fortsätta göra det innan jag gör en till throwie.

Ska se till att köpa lite caps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in