2011-12-18, 12:02
Medlem
vegetable11s avatar
Kan någon posta ett exempel på en "enkel" stil som är bra för nybörjare att träna på när man skissar?
Citera
2011-12-18, 12:08
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Kan någon posta ett exempel på en "enkel" stil som är bra för nybörjare att träna på när man skissar?

Finns många olika stilar svårt o förklara, skissa på så kommer du hitta din egen stil som passsar dig
Citera
2011-12-18, 12:09
Medlem
Delegatezeros avatar
http://trainwriters.com/graff_letters.htm finns lite bra på den sidan men generellt är det bara att öva tags, throwups och framför allt BLOCK LETTERS tills händerna blöder och bläcket är slut. kopiera andras stilar i max ett år men sedan måste du lära dig konstruera dina egna bokstäver och utveckla en fet stil.
Citera
2011-12-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Tjo, tänkte göra en "wholewall" på en vägg som är ca 4-5 meter hög och ca 10m bred. Ska fylla med kråm, linea med svart och måla resten av väggen gul. Funkar burner kråm, Molotows tarblack och Montana Black gul? Eller funkar de burkarna nu i minusgrader? Hur många av varje bör jag köpa?

Jag är jävligt kass på ögonmått men om ni känner till väggen där TRO gjorde en wholewall så vet ni hur stort det är. Det är nämligen där jag tänker måla.
Peace!

Kör på ca 4 krom, 2 eller 3 svarta och 2gula
Citera
2011-12-18, 12:31
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubbemedkeps
Kör på ca 4 krom, 2 eller 3 svarta och 2gula
Jag trodde det behövdes minst 10 krom...
Citera
2011-12-18, 13:57
Medlem
Montanaburkens avatar
Tror ni 12 krom 600ml, 2 svarta 600ml , 5 gula 400ml räcker?
Citera
2011-12-18, 13:59
Medlem
Compartments avatar
Okay, jag har lite av ett problem.

Dum som jag var körde jag med min squeezer på en tegelvägg, i tron om att det var bra material (när jag kände på det var det helt OK). Nu är min udd HELT borta, varje gång jag squeezar klämmer jag ut en kubik med bläck.

Kan man göra egna uddar, måntro? För min ekonomi är sisodär just nu, och jag kan inte beställa ifrån highlights just nu.
Citera
2011-12-18, 14:06
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Compartment

Dum som jag var körde jag med min squeezer på en tegelvägg, i tron om att det var bra material (när jag kände på det var det helt OK). Nu är min udd HELT borta, varje gång jag squeezar klämmer jag ut en kubik med bläck.

Kan man göra egna uddar, måntro? För min ekonomi är sisodär just nu, och jag kan inte beställa ifrån highlights just nu.

klipp till en disksvamp
Citera
2011-12-18, 14:17
Medlem
FYFXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Compartment

Är samma udd som på bingopennor, så smyg in på Ica och plocka på dig några!
Citera
2011-12-18, 15:17
Medlem
Citat:
Tror ni 12 krom 600ml, 2 svarta 600ml , 5 gula 400ml räcker?

med 12st 600ml's krom kan du köra ett wholetrain.
kolla på videoklipp på nätet där folk kör med krom så får du ett hum om hur mycket som kan vara lagom.
Citera
2011-12-18, 16:27
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verifierad
med 12st 600ml's krom kan du köra ett wholetrain.
kolla på videoklipp på nätet där folk kör med krom så får du ett hum om hur mycket som kan vara lagom.
Jag ska måla högt och smalt så det borde väl räcka, eller?
Citera
2011-12-18, 16:33
Bannlyst
Citat:
Jag ska måla högt och smalt så det borde väl räcka, eller?
JAAAAAAAAAAAA DET RÄCKER, FATTAR DU DUMT ELLER VADÅ ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in